Sky! En voedsel vraagjes
Sky! En voedsel vraagjes
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 6411_n.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 1563_n.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoi!
Eindelijk is het wachten beloond door een heel lief zacht aardige Labje.
SKY!!
Sky word aanstaande woensdag 9 weken en ik heb Sky bij een fokker op een boerderij gekocht. Zij is niet zo maar een fokker want ze kwam heel professioneel over. Ze legde alles heel goed uit en heb zelf garantie.
Ook legde de fokker uit over haar de voeding schema van Sky..
Sky moet 2 x per dag broodpap krijgen en 1x 30 gr brokjes Pedigree (heb een grote kist vol brokjes en vlees gehad).
Echter kwam ik wel achter dat ze met die pap waarvan ze paar hapjes op had nog zo sloom. Fokker gaf aan dat ze honger mag blijven vanwege misselijkheid en dergelijke. Maar omdat Sky continu de vloer buiten ging schoonlikken (EN plantjes!!) heb ik haar kleine eetlepel Pedigree juniot puppy vlees en een beetje Pedigree brokjes. Ze doet het er goed op en is een stuk energieker,speelser en alerter. Is het oke als ik dat blijf geven 2x perdag en dan tussendoor broodpap? Vannacht en vanmorgen heeft ze ook een beetje brokjes gehad en vannacht ook wat pap. Dat ging er heel goed in..
Wat adviseren jullie bij zo'n kleintje?
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 1563_n.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoi!
Eindelijk is het wachten beloond door een heel lief zacht aardige Labje.
SKY!!
Sky word aanstaande woensdag 9 weken en ik heb Sky bij een fokker op een boerderij gekocht. Zij is niet zo maar een fokker want ze kwam heel professioneel over. Ze legde alles heel goed uit en heb zelf garantie.
Ook legde de fokker uit over haar de voeding schema van Sky..
Sky moet 2 x per dag broodpap krijgen en 1x 30 gr brokjes Pedigree (heb een grote kist vol brokjes en vlees gehad).
Echter kwam ik wel achter dat ze met die pap waarvan ze paar hapjes op had nog zo sloom. Fokker gaf aan dat ze honger mag blijven vanwege misselijkheid en dergelijke. Maar omdat Sky continu de vloer buiten ging schoonlikken (EN plantjes!!) heb ik haar kleine eetlepel Pedigree juniot puppy vlees en een beetje Pedigree brokjes. Ze doet het er goed op en is een stuk energieker,speelser en alerter. Is het oke als ik dat blijf geven 2x perdag en dan tussendoor broodpap? Vannacht en vanmorgen heeft ze ook een beetje brokjes gehad en vannacht ook wat pap. Dat ging er heel goed in..
Wat adviseren jullie bij zo'n kleintje?
Wat een schatje is Skye
De broodpap zou ik heel rap laten verdwijnen, honden kunnen niets met granen.
Vandaar ook dat zij weinig energie heeft, ze wordt nu uitgehongerd want ze kan daar echt haar energie niet uithalen die zij nodig heeft om te groeien.
Voor nu zou ik haar overzetten op de Pedigree brokjes omdat zij die gewend is, maar ook daar zou ik tzt verandering in brengen, er zijn wel betere brokjes te vinden.
Mocht je haar graag vlees willen geven dan kun je er ook eens over denken om wat kvv te kopen (compleet vers vlees) uit de vriezer, in blik zit namelijk erg weinig voedingswaarde.
Sorry dat ik het voedingsschema van jouw fokker zo afbrandt, maar naar wat ik over voeding weet kan ik er echt niets mee.
Goede voeding is ontzettend belangrijk de eerste groeimaanden.
En verder wil ik jou heel veel plezier wensen met dit kleintje
Jouw foto is idd veels te groot, ik weet alleen niet hoe ik dat aan zou moeten passen.
Als een modje 'm straks spot maken ze er wel een link van

De broodpap zou ik heel rap laten verdwijnen, honden kunnen niets met granen.
Vandaar ook dat zij weinig energie heeft, ze wordt nu uitgehongerd want ze kan daar echt haar energie niet uithalen die zij nodig heeft om te groeien.
Voor nu zou ik haar overzetten op de Pedigree brokjes omdat zij die gewend is, maar ook daar zou ik tzt verandering in brengen, er zijn wel betere brokjes te vinden.
Mocht je haar graag vlees willen geven dan kun je er ook eens over denken om wat kvv te kopen (compleet vers vlees) uit de vriezer, in blik zit namelijk erg weinig voedingswaarde.
Sorry dat ik het voedingsschema van jouw fokker zo afbrandt, maar naar wat ik over voeding weet kan ik er echt niets mee.
Goede voeding is ontzettend belangrijk de eerste groeimaanden.
En verder wil ik jou heel veel plezier wensen met dit kleintje

Jouw foto is idd veels te groot, ik weet alleen niet hoe ik dat aan zou moeten passen.
Als een modje 'm straks spot maken ze er wel een link van

-
- Speurneus
pups van die leeftijd mogen 4 a 5x per dag een beetje eten, dus wanneer ze beter voer krijgt is ze er zo boven op.
pedigree gaat... maar veel honden doen het er toch niet goed op, er is veel beter voer te vinden. pedigree pupvlees in blik is smakelijk om ze aan het eten te krijgen dat wel, want er zit veel geur aan, maar kvv is nog beter. de brokjes van pedigree zijn niet zo geweldig zeker als ze in de groei zijn, als onderhoudsbrok voor grote honden die weinig nodig hebben is het ok.
dus daar zou ik snel van overstappen op wat anders, heb je nog heel veel zou ik zeggen doe het in een zak en maak het asiel er blij mee.
verder suc6 met je hondje, en ps. al komt ze van een boerderij en waren ze volgens jou ogen professioneel zegt dat nix hoor. en terug brengen als er wat mee is, dat zegt een broodfokker ook als ie zijn pups verkoopt..dus ook dat is geen garantie, heb je het zwart op wit met een contract?
en ff naar de da. als is het maar ter kennismaking maar dat moet je toch voor de entingen.
pedigree gaat... maar veel honden doen het er toch niet goed op, er is veel beter voer te vinden. pedigree pupvlees in blik is smakelijk om ze aan het eten te krijgen dat wel, want er zit veel geur aan, maar kvv is nog beter. de brokjes van pedigree zijn niet zo geweldig zeker als ze in de groei zijn, als onderhoudsbrok voor grote honden die weinig nodig hebben is het ok.
dus daar zou ik snel van overstappen op wat anders, heb je nog heel veel zou ik zeggen doe het in een zak en maak het asiel er blij mee.
verder suc6 met je hondje, en ps. al komt ze van een boerderij en waren ze volgens jou ogen professioneel zegt dat nix hoor. en terug brengen als er wat mee is, dat zegt een broodfokker ook als ie zijn pups verkoopt..dus ook dat is geen garantie, heb je het zwart op wit met een contract?
en ff naar de da. als is het maar ter kennismaking maar dat moet je toch voor de entingen.
al me kinders uitgevlogen
Thanks, broodpap krijgt ze dus niet meer!
Ja het staat zwart op wit over de garantie. Als mijn DA constateer dat Sky niet gezond is mag ik zo terug en me geld terug krijgen. Alleen,,, ben helemaal verkocht aan dit kleintje!
Die KVV voer kan ik bij dierenwinkel kopen? Of supermarkt?
Ik zou het niet weten namelijk hihi
Ja het staat zwart op wit over de garantie. Als mijn DA constateer dat Sky niet gezond is mag ik zo terug en me geld terug krijgen. Alleen,,, ben helemaal verkocht aan dit kleintje!
Die KVV voer kan ik bij dierenwinkel kopen? Of supermarkt?
Ik zou het niet weten namelijk hihi
-
- Speurneus
- Contacteer:
Bij beiden kun je dit kopen, alleen zullen ze bij de dierenzaak meer soorten hebben als bij de supermarkt.
Als je hen vraagt om compleet gemalen vlees uit de vriezer helpen zij jou wel verder.
Ik zou haar eerst 4 x per dag gaan voeren en de hoeveelheid staat wel op de zak brokjes.
Over diverse soorten brokken is een hoop geschreven hier op het forum, als je de zoekmachine gebruikt vind je wel wat
Wat bedoeld de fokker eigenlijk met dat ze wel hongerig mag blijven ivm misselijkheid, daar snap ik even niets van
Als je hen vraagt om compleet gemalen vlees uit de vriezer helpen zij jou wel verder.
Ik zou haar eerst 4 x per dag gaan voeren en de hoeveelheid staat wel op de zak brokjes.
Over diverse soorten brokken is een hoop geschreven hier op het forum, als je de zoekmachine gebruikt vind je wel wat

Wat bedoeld de fokker eigenlijk met dat ze wel hongerig mag blijven ivm misselijkheid, daar snap ik even niets van

-
- Speurneus
Als je brokken wilt blijven voeren heb je ook verschillende keuzes, bij de dierenspeciaalzaak kun je bijv Royal Canin kopen. Verder heb je ook nog brokken zonder graan, zoals Orijen of geperste brokken zoals Farmfood. In mijn ogen alledrie veel beter dan Pedigree.Basenmel schreef:Oooow en als ik nou deze brokjes blijf geven, hoevaak en hoeveel per x?
En vlees?
En als ik brokken wil blijven geven,. welke adviseren jullie dan?
Als je KVV wilt voeren heb je ook weer een boel merken om tussen te kiezen

KVV geef je ongeveer 5-8% van het lichaamsgewicht per dag. Weegt jouw pup bijv nu dus 10 kilo, dan mag je per dag 500 tot 800 gram KVV geven. KVV is meestal het dubbele van brokken, dus dan zou ik zeggen dat je per dag ongeveer 250 gram brokjes mag geven. Maar anderen kunnen dat vast beter aan geven.
De daghoeveelheid deel je dan in het aantal keer dat je per dag eten geeft. Stel dat je haar 200 gram brokjes wilt geven per dag, dan geef je dus 4 keer per dag 50 gram.
Maar het allerbelangrijkste hierin is dat je op het oog moet voeren. Alles wat ik nu heb geschreven en wat je zult lezen op de verpakkingen zijn richtlijnen! De ene pup groeit veels te snel op 300 gram, de andere pup valt af met 400 gram. Blijf dus altijd goed kijken naar je pup/hond. Wordt ze te mager dan ga je haar meer geven, wordt ze te dik dan geef je minder.
Vooral vragen blijven stellen hoor

-
- Hele grote hondenneus
- Contacteer:
Welke brok je kan nemen, is moeilijk, maar wel de betere, zoals Toscak hierboven vermeldde.
Dit is een richtlijn hoor; bij 9 weken geef je Sky 4x per dag 80 gram brokken. Bij 10 weken geef je 4x per dag 90 gram, bij 11 weken 4x per dag 100 gram. Dit kan je geven tot ze een maand of 3- 4 is, dan ga je over op 3 maaltijden per dag ong. 140-150 gram per maaltijd.
Ik zou er wel op letten dat je een brok geeft voor een large breed. De dierenspeciaalzaak kan je er wel bij helpen.
Dit is een richtlijn hoor; bij 9 weken geef je Sky 4x per dag 80 gram brokken. Bij 10 weken geef je 4x per dag 90 gram, bij 11 weken 4x per dag 100 gram. Dit kan je geven tot ze een maand of 3- 4 is, dan ga je over op 3 maaltijden per dag ong. 140-150 gram per maaltijd.
Ik zou er wel op letten dat je een brok geeft voor een large breed. De dierenspeciaalzaak kan je er wel bij helpen.

Wanneer is zij voor het laatst ontwormd? Een dikke buik en ribben zien klinkt mij niet goed in de oren.
Dat staat wel in het entingsboekje als het goed is.
Pasta zou ik niet geven, kipfilet/runderlappen/gehakt kun je ook rauw geven, dat is geen probleem.
Fruit en groenten kun je ook geven, maar dan moet je wel even weten hoe en wat zij niet mag.
Dat staat in de onderstaande link:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 472.0.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat staat wel in het entingsboekje als het goed is.
Pasta zou ik niet geven, kipfilet/runderlappen/gehakt kun je ook rauw geven, dat is geen probleem.
Fruit en groenten kun je ook geven, maar dan moet je wel even weten hoe en wat zij niet mag.
Dat staat in de onderstaande link:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 472.0.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Speurneus
gezien waar ze vandaan komt, paspoort niet vertrouwen dat het ook daadwerkelijk gebeurt is, grote kans dat de paspoorten met 10en tegelijk kant en klaar afgetekend bij ze in de la licht voor als er een x pups zijn.
ga zodra je kan naar je eigen da en neem wat ontlasting vast mee voor onderzoek
ga zodra je kan naar je eigen da en neem wat ontlasting vast mee voor onderzoek
al me kinders uitgevlogen