Doggyride

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
Bobske
Snuffelneus
Snuffelneus

Doggyride

Ongelezen bericht door Bobske »

Zoals de titel al zegt: Tijdens de rit van ons huis naar het meer, zo'n kleine 20 minuten, geeft Harry ware blafconcerten, in alle mogelijke toonhoogtes. Af en toe is hij stil, dan prijzen we hem ook en even later begint hij weer.
Kleine ritjes vindt hij niet erg, maar dit was wel even wat anders dan even 5 minuten hobbelen achter de fiets.
Hoe kunnen we hem de ritten naar het meer zo aangenaam mogelijk maken? Ik rij geen auto, dus als ik met hem naar het meer of bos wil, dan moet ie toch echt in de doggyride..

Nog even een leuk moment: Vandaag is hij dus voor de eerste keer in zijn leven in groot water in een meer geweest. Ik voor het eerst dit jaar en niet vrijwillig... :shock: Harry was zo enthousiast, dat ie vooruit schoot het water in en ik was daar niet op berekend... Maar mensen, wat had hij een lol!!! :D
Apke

Ongelezen bericht door Apke »

Klinkt misschien wat barbaars, maar corrigeren op het moment dat het gebeurd.

Wij hadden er last van dat Anouk de boel bij elkaar kefte op het moment dat wij het huis verlieten (tot groot ongenoegen van de buren).
Uiteindelijk een goede antiblafband gekocht welke werkelijk wonderen verricht heeft. Ook Diesel had die vervelende eigenschap toen hij bij ons kwam. Snel afgeleerd met de antiblafband.

Zoals ik al schreef, een goede antiblafband. De band die wij hebben kan op drie manieren corrigeren: piepen, trillen en een instelbaar schokje. Verder kan de band ook gebruikt worden met een afstandsbediening.
Klinkt misschien hard, maar het wordt bij ons alleen als trainingshulpmiddel gebruikt en binnen de kortste keren ligt dat ding weer in de kast stof te vangen.
Vaak is piepen en trillen al genoeg en het leuke is dat de band op een gegeven moment niet eens meer om hoeft, in de buurt leggen is al genoeg.

In onze situatie moest er een correctie gegeven worden op het moment dat we er niet waren, als het stil was als we thuis kwamen volgde er natuurlijk een beloning.

Tijdens een wat langere rit is het zonder een antiblafband lastig corrigeren denk ik. Op het moment dat je er iets van zegt klinkt dat snel als mee blaffen en dus eigenlijk.
Je zou de rit misschien kunnen opdelen in een aantal korte ritten en deze steeds verder uitbouwen?
Heb je al eens een lap of doek van Harry in de Doggride gelegd zodat hij zich thuis voelt?
Is het op de terugweg hetzelfde drama? Misschien voor het vertrek even een stuk wandelen om Harry een beetje moet te maken tijdens de reis.
Als laatste zou je misschien toch voor een antiblafband als trainingshulpmiddel kunnen denken. Kies dan wel voor een goede en gebruik deze met maten.

Oh, Labrador en water ......
Diesel lag languit in een kinderbadje (wat op de hondenschool als drinkbak wordt gebruikt). Sommige honden voorzichtig een slokje drinken en Diesel al drinkend languit in het badje :lol:
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Tsja, ook ik heb wel eens gedacht aan een anti blafband maar zag het gebruik ervan en heb me bedacht....
Daan kon na zijn LPC operatie (en hij dus heel weinig mocht ondernemen) enorm blaffen... In huis om aandacht, in de auto van de spanning, noem het op en hij deed het :D

Toen ik het gebruik van de halsband zag met stroom wist ik gelijk dat ik dat niet wilde en dat ik het er ook anders moest kunnen trainen.
Door veel geduld en training in huis was het snel over met blaffen, en in de auto zijn we 1x ontzettend boos geworden op Daan met onze stem en dat had ook effect :twisted:
Nu blaft Daan zo goed als niet meer, alleen heel soms als we bij het bos aankomen dan wil hij wel een blaf of 2/3 geven, maar goed... Dat vind ik nog te overzien

Dus hoe "makkelijk" zo'n band ook lijkt, mijn ding is het niet 8)

Je kan trouwens ook proberen de Doggy Ride in huis te zetten en je hond er eten in te geven, een kong, een pensstaafje of noem maar op om je hond er vertrouwd mee te maken :)
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door MheenLab »

Hiero ook eentje die wel eens een blaf concert weg geeft in een fietskarretje :D

Wat ik dan meestal doen, is lekker hard mee zingen, en doen of ik gek ben .. Dan houdt mevrouw binnen een paar tellen zo op ;)

:D
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

MheenLab schreef:Hiero ook eentje die wel eens een blaf concert weg geeft in een fietskarretje :D

Wat ik dan meestal doen, is lekker hard mee zingen, en doen of ik gek ben .. Dan houdt mevrouw binnen een paar tellen zo op ;)

Dat is mooi mazzel hebben, Sam begint doorgaans een 20 minuten voor we bij mijn vriend aankomen te "zingen" in de auto :D
Ik zing dan vaak wat mee, hij is dan heel even stil om naar mij te luisteren maar zodra ik mijn mond hou begint hij weer.
Ik vind het wel gezellig eigenlijk :)
Bobske
Snuffelneus
Snuffelneus

Kay schreef:Dus hoe "makkelijk" zo'n band ook lijkt, mijn ding is het niet 8)

Je kan trouwens ook proberen de Doggy Ride in huis te zetten en je hond er eten in te geven, een kong, een pensstaafje of noem maar op om je hond er vertrouwd mee te maken :)
Aan zo'n band begin ik ook niet, dat is ook echt niet mijn ding, maar alsnog bedankt voor het advies.
We hebben de doggyride ook eerst even achter het huis laten staan een paar dagen en hij ging daar gewoon in liggen. Helemaal geen lekkers of speeltjes bij nodig gehad. Hij kroop er in, ging liggen en sliep als een os.

Ik stoor me verder ook niet aan zijn geblaf, maar vind het eigenlijk wel zielig voor hem. Maar misschien dat het uiteindelijk ophoudt als hij eenmaal doorheeft dat Doggyride betekent dat hij gaat zwemmen of de bladeren in het bos mag doorzoeken? Moet er wel even bij zeggen dat op het moment dat mijn dochter, die achter ons fietste, een liedje begon te zingen, hij er wel mee ophield. Voor heel even. 100 Meter ofzo :D
sam
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door sam »

Sam blafte in het begin ook in de DR. Wij hebben er een vetbedje ingelegd en toen was het over. Daan vond het in het begin raar en was ook nogal onrustig. Ook bij hem hielp het vetbed. Bij Darwin hebben we er meteen maar het vetbed ingelegd en hij vond het prima. Ging rustig zitten. Kwam wat later goed uit, want na zijn elleboogoperatie mag hij maar kort lopen.
Floortje Faun
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Floortje Faun »

Hoe zeker ben je dat hij het doet omdat hij niet op zijn gemak is? Kan het niet zijn dat hij zich net erg verheugt op de wandeling daar?
Een labrador heeft weinig om over te blaffen.
Zijn baasje des te meer om over te bloggen.
kimmeding

Ongelezen bericht door kimmeding »

Floortje Faun schreef:Hoe zeker ben je dat hij het doet omdat hij niet op zijn gemak is? Kan het niet zijn dat hij zich net erg verheugt op de wandeling daar?
Dat zit ik ook te denken.
Hiep hoi ik ga naar het bohos woehoepiedepoehoepie.

Net als een Roos schrijft dat haar lab begint te blaffen in de auto als ze nog 20 min moet rijden lijkt me dat iet van ongenoegen maar van plezier.
Bobske
Snuffelneus
Snuffelneus

Floortje Faun schreef:Hoe zeker ben je dat hij het doet omdat hij niet op zijn gemak is? Kan het niet zijn dat hij zich net erg verheugt op de wandeling daar?
Dat zou best kunnen, maar we zijn in de 'testritjes' nooit naar het bos geweest of het meer. Gewoon rondjes gereden in de buurt om hem er aan te laten wennen.
MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door MheenLab »

Roos schreef:
MheenLab schreef:Hiero ook eentje die wel eens een blaf concert weg geeft in een fietskarretje :D

Dat is mooi mazzel hebben, Sam begint doorgaans een 20 minuten voor we bij mijn vriend aankomen te "zingen" in de auto :D
Ik zing dan vaak wat mee, hij is dan heel even stil om naar mij te luisteren maar zodra ik mijn mond hou begint hij weer.
Ik vind het wel gezellig eigenlijk :)
Achja, nah .. In den beginnen wel geprobeert om haar stil te krijgen in dat karretje. Maar op een gegeven moment had ik zo iets van: "If you cant beat them, join them" .. En nu trekken we samen gekke gezichten op straat (kan daar niet echt wakker van liggen) :D
Plaats reactie