mensen komen naar de Oscar kijken (die inmiddels 3 weken bij ons is) en nemen allerlei snacks mee... Nu vroeg ik me af of ik dit mag en kan geven...En jullie ervaring ermee?

Runderknook

Runderknoest

Kalfshoefjes
Das duidelijk...bedankt!Marieke schreef:Zou ik dit mijn honden geven:
Nee,
nee,
nee. Sorry..
De eerste twee zijn naar mijn menig veel te hard voor het gebit! Daarbij zien ze er gerookt (oid) uit waardoor het al helemaal niet geschikt is voor een hond. En over kalfshoefjes heb ik eens een vervelend verhaal gelezen van iemand waarbij de hoefjes niet paseerde langs de maag en daar dus dagen vreselijk ziek van is geweest!
Van Timo hebben ze ook gedroogde pensstaafjes, die vinden ze heerlijk!!
Gerookte, gekookte botten enzo zijn nooit geschikt. Dit bot splintert met alle gevolgen van dien!Denver schreef:Das duidelijk...bedankt!Marieke schreef:Zou ik dit mijn honden geven:
Nee,
nee,
nee. Sorry..
De eerste twee zijn naar mijn menig veel te hard voor het gebit! Daarbij zien ze er gerookt (oid) uit waardoor het al helemaal niet geschikt is voor een hond. En over kalfshoefjes heb ik eens een vervelend verhaal gelezen van iemand waarbij de hoefjes niet paseerde langs de maag en daar dus dagen vreselijk ziek van is geweest!
Ik vreesde al zoiets dat het te hard zou zijn...
En 2 van de 3 zijn zeker gerookt..als ik het goed gelezen heb..
Dus die pensstaafjes zijn een aanrader...![]()
Nog andere tips als snacks...hij heeft alles zo weg?
Ja oscar is ook gek op groente en fruit...Nog neit zoveel geprobeerd, maar komkommer vind ie heerlijk idd..Marieke schreef:Gerookte, gekookte botten enzo zijn nooit geschikt. Dit bot splintert met alle gevolgen van dien!Denver schreef:Das duidelijk...bedankt!Marieke schreef:Zou ik dit mijn honden geven:
Nee,
nee,
nee. Sorry..
Ik vreesde al zoiets dat het te hard zou zijn...
En 2 van de 3 zijn zeker gerookt..als ik het goed gelezen heb..
Dus die pensstaafjes zijn een aanrader...![]()
Nog andere tips als snacks...hij heeft alles zo weg?
Andere tips als snacks? Niet teveel.. Wat groente en fruit doet het hier erg goed. Ik heb wat gedroogde vlees stukken en pensstaafjes, maar als we bijvoorbeeld naar bed gaan krijgen ze een stuk komkommer, of bleekselderij...Evenals als ik wegga van huis, appeltje, of andere groentes..
Oh bullepees heb ik zien liggen...dus dat kan ik ook wel eens halen...thanksRoxy11 schreef:Ik zou die knook, knoest en hoefjes ook niet geven. Er zijn zoveel verantwoorde tussendoortjes die wel veilig en gezond zijn.
Allerlei gedroogde vleesjes, zoals paardelong, pensstaafjes, visjes, bullepees enz. Google maar even en je vindt heel veel.
Stukje appel is ook lekker.
Maar geef niet teveel tussendoor, dat is helemaal niet nodig en maakt anders te dik.
Ja, lekker.....stinkenDenver schreef:Oh bullepees heb ik zien liggen...dus dat kan ik ook wel eens halen...thanksRoxy11 schreef:Ik zou die knook, knoest en hoefjes ook niet geven. Er zijn zoveel verantwoorde tussendoortjes die wel veilig en gezond zijn.
Allerlei gedroogde vleesjes, zoals paardelong, pensstaafjes, visjes, bullepees enz. Google maar even en je vindt heel veel.
Maar geef niet teveel tussendoor, dat is helemaal niet nodig en maakt anders te dik.
Oh thanks voor de tipRoxy11 schreef:Ja, lekker.....stinkenDenver schreef:Oh bullepees heb ik zien liggen...dus dat kan ik ook wel eens halen...thanksRoxy11 schreef:Ik zou die knook, knoest en hoefjes ook niet geven. Er zijn zoveel verantwoorde tussendoortjes die wel veilig en gezond zijn.
Maar geef niet teveel tussendoor, dat is helemaal niet nodig en maakt anders te dik.Dat krijgt ze bij mij alleen in de tuin