Ze luisterd niet!

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Donja

Ze luisterd niet!

Ongelezen bericht door Donja »

Ik heb even een vraag over Tara. Ze is nu 1 jaar en 3 maanden en ze luisterd nog steeds niet naar mijn zin. Ook als ik andere honden zie dan merk ik echt dat ze minder goed luisterd. Tara heeft altijd moeite gehad met het komen. Vroeger kwam ze al helemaal nooit als ze met een andere hond aan het spelen was en nu gaat dat al wel beter. Maar ik zal even duidelijk proberen te maken hoe de situatie nu is.
In huis luisterd ze prima, is rustig en niks op aan te merken. Buiten en bij mijn schoonouders in de tuin gaat het minder. Als ik duidelijk een oefening doe dan komt ze altijd en luisterd ze goed maar als ze ergens in het bos mee bezig is (snuffelen, spelen, andere mensen of weet ik wat) dan heeft ze nog heel veel momenten dat ze gewoon niet luisterd. Ze kijkt me soms aan en gaat vervolgens gewoon verder waar ze mee bezig is. Als ze met andere honden aan het spelen is en die mensen lopen door en ik loop ook door dan komt ze meestal wel, maar ik wil gewoon dat ze komt wanneer ik dat zeg.. Misschien teveel gevraagd maar ik zie gewoon dat het bij andere hondeneigenaren wel lukt en bij mij niet. Ik denk dus dat ik toch ergens wat fout doe. Op de hondenschool waar ik train trainen ze altijd op een hele positieve manier en de hond wordt eigenlijk nooit gestraft maar soms heb ik het idee dat ze me gewoon in de maling neemt en datik haar dan eigenlijk wel even aan moet pakken..maar hoe wanneer enz vind ik dan ook weer lastig. Ik vraag me ook af of dit nog steeds puber gedrag is of dat dit gewoon ongehoorzaamheid is? Oke weer een lekker vaag en uitgebreid verhaal..ik hoop dat jullie me kunnen volgen...
Groeten donja
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Nee hoor, helemaal geen vaag verhaal. Hier namelijk PRECIES zo.

En ik heb ALLES al geprobeerd. Alle diploma's liggen in de kast met mooie cijfers, privetrainingen gehad in het bos, positief belonen, boos worden, gewoon doorlopen en dan maar hopen dat het goed gaat (met kloppend hart) enz. Echt alles gedaan en nog komt ze niet als ze er geen zin in heeft.

Speelgoed, snoepjes ga maar door, niets helpt bij Roxy. En al helemaal niet als ze in het water is :(

Dus ik lees even mee... :wink:
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

viewtopic.php?t=66992" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Lupos schreef:http://www.labradorforum.nl/viewtopic.php?t=66992
Bedankt Dorine, deze had ik ooit al eens gelezen, maar hij was weggezakt. Ik ga er gelijk weer mee aan de gang.

De aanhouder wint :wink: (hoop ik 8) )
Donja

Ongelezen bericht door Donja »

Bedankt! Ga het van de week eens even goed doorlezen!
Plaats reactie