waarschijnlijk graszaadje opgesnoven

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
perelaar
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

waarschijnlijk graszaadje opgesnoven

Ongelezen bericht door perelaar »

Harpo heeft gisteren iets (graszaadje denken we) opgesnoven, en is erg hard beginnen niezen.

DA vond niets bij inspectie van neusholte met camera, maar hij kon natuurlijk niet erg diep gaan. Harpo heeft nu een injectie met een ontzweller gekregen, in de hoop dat hij het zelf kan "uitniezen". Als het blijft duren moet ie verdoofd worden, voor een diepere inspectie...

Iemand ervaring hiermee?
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<

:bruinkopje: Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
:bruinkopje: Flora (Eyes of the River) °01/07/2006
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

geen ervaring, maar wens je veel sterkte, hopelijk heeft Harpo snel geen last meer :(
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
dinodap
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door dinodap »

Joep heeft dat ook eens op een avond gehad uit het niets, wist me ook geen raad. In zijn neus gekeken etc.
Dus dacht: als het de volgende dag nog zo is ----> DA. Maar gelukkig was het de volgende dag over.
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

eokenprcessierups haartjes zijn nu veelvuldig aanwezig
al me kinders uitgevlogen
perelaar
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door perelaar »

Het lijkt zo goed als over te zijn, gelukkig!

Eikenprocessierups kan het niet geweest zijn, nergens eiken (of bomen tout court) in de buurt. Heb overigens ervaring met die verrekte rupsen, daar laat ik Harpo en Flora niet bij de buurt komen!
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<

:bruinkopje: Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
:bruinkopje: Flora (Eyes of the River) °01/07/2006
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

er hoeven ook geen eiken te zijn de haartjes worden nu door de harde wind kilometers ver weg meegenomen en er zijn meer van die rupsen dan voorgaande jaren dus bestrijden gaat ook langzamer
al me kinders uitgevlogen
Lars en Daniëlle
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Lars en Daniëlle »

Gelukkig dat het bijna over is :)
wobbetje

Ongelezen bericht door wobbetje »

Zabbo was verleden week donderdag ook beginnen niezen... en toen werd hij maandag ook nog wat lusteloos dus naar de DA geweest.... omdat Zabbo veel in hoog gras rondhuppelt dacht ik ook aan iets dat in zijn neus is terecht gekomen... DA heeft eerst geprobeerd met een spuit cortisone en dan moest het donderdag (gisteren dus) beter zijn... niet dus.... Zabbo is sedert deze morgen binnen bij de dierenkliniek om onder verdoving in zijn neus en keel te laten kijken... en ik ben weer erg ongerust... vind het vreselijk om hem daar zo achter te laten... mag hem om 16u30 gaan terug halen... deze dag zal weer erg lang duren...

Groetjes
Martine
floor
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door floor »

Floor heeft het ook een tijdje gehad. veel proesten zodra zij buiten kwam. De da heeft er naar gekeken en vermoede ook een grassprietje. We hebben er niets aan gedaan. Na een week was het zien baar beter.
Wat ook mogelijk is, heeft Harpo net een neusspray gehad voor kennelhoest? Floor heeft dat namelijk al eens gehad, een maand na dat ze was behandeld, proeste ze ook een tijdje aan een stuk.
Je staat machteloos, maar zou het even aan zien voor dat er van alles aan gedaan word.
Afbeelding
:bruinpootje: Floor 05 09 2003......10 11 2014
:zwartpootje: Tosca 31 01 2013
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

wobbetje schreef:Zabbo was verleden week donderdag ook beginnen niezen... en toen werd hij maandag ook nog wat lusteloos dus naar de DA geweest.... omdat Zabbo veel in hoog gras rondhuppelt dacht ik ook aan iets dat in zijn neus is terecht gekomen... DA heeft eerst geprobeerd met een spuit cortisone en dan moest het donderdag (gisteren dus) beter zijn... niet dus.... Zabbo is sedert deze morgen binnen bij de dierenkliniek om onder verdoving in zijn neus en keel te laten kijken... en ik ben weer erg ongerust... vind het vreselijk om hem daar zo achter te laten... mag hem om 16u30 gaan terug halen... deze dag zal weer erg lang duren...

Groetjes
Martine

Oei dat is wel heel rot :(
Heb jij je mannetje weer lekker bij je en hebben ze wat kunnen vinden?

@ TS Fijn dat het weer goed lijkt te gaan :)
wobbetje

Ongelezen bericht door wobbetje »

@ Roos
Zabbo is ondertussen terug thuis, mocht hem om 16u30 terug ophalen en gelukkig is het niks heel ergs... ook geen graszaad... er zat niks vast in zijn neus.... er was enkel in het linkerneusgat een klein ouder wondje en voor de rest had hij veel wit slijm... het zou dus gaan om een bacteriële infectie ... met andere woorden een soort van verkoudheid... hij moet nu twee soorten pillen nemen en volgende week woensdag zou het een stuk beter moeten gaan.. en ik ben helemaal opgelucht ... het is toch altijd zo vervelend als je lieverd iets mankeert... vooral omdat ze het niet kunnen uitleggen wat ze nu precies voelen....

Groetjes
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

@ wobbetje Fijn dat er in ieder geval niets ernstigs zit.
Nu moet het kereltje maar vlot opknappen :wink:
Plaats reactie