Erg blij met mijn dierenarts

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Pandora
Speurneus
Speurneus

Erg blij met mijn dierenarts

Ongelezen bericht door Pandora »

Vanmorgen was de beurt aan Ramses voor zijn 'APK-tje'.

In maart was ik er achter gekomen dat er in zijn dossier een heel stuk mist als het gaat om de schouders van Ramses. De informatie ging tot de foto's van zijn ellebogen en schouders en de daarop volgende verwijzing naar de orthopeed, wijlen Dhr. Crama.
Ik had dus al aangekondigd dat ik met de dierenarts zijn dossier wilde bijwerken en had de benodigde documentatie meegenomen. Zo gezegd, zo gedaan: Uitslagen CT-scan laten zien, verteld welke onderzoeken, behandelingen en therapieen er hebben plaatsgevonden en bij wie. Welke medicatie en voedingssupplementen hij heeft gehad, welke adviezen we hebben meegekregen, alles.

De dierenarts heeft hem even goed bekeken en bevoeld ook zijn schouders en heeft mij laten voelen waar het probleem gebied precies zit. Ramses gaf voor dit moment geen pijn aan, gelukkig want zo gedraagt hij zich momenteel ook niet.
Ramses is voor nu dus gezond genoeg verklaard om weer een jaartje verder te kunnen. Hij woog 30,4 kg en was volgens de dierenarts mooi bespierd en prima op gewicht.

Ramses heeft een gebruiksaanwijzing, het vakje op de computer waarin staat wat NIET te geven aan Ramses is rood gevuld, dus hij krijgt een speciale enting voor 'gevoelige typjes'.

We hebben het pijnbeleid voor Ramses overlegd. Voor nu is gelukkig nog niks nodig maar ik heb wat adviezen gekregen over hoe ik beter kan herkennen of hij inderdaad pijn heeft of alleen een 'off day'. En verder heb ik de afspraak kunnen maken dat ik, mocht het wel nodig zijn, altijd Rimadyl mag komen halen. Dat staat vanaf nu gewoon in zijn dossier.
In maart hadden we het probleem dat hij op Ameland ineens wel klachten had en het toch een heel gedoe bleek om 'even wat pijnstillers te halen'. Gelukkig werkte die dierenarts op Ameland ook goed mee na zijn behandelgeschiedenis te hebben aangehoord, en gaf hem voor 8 dagen Rimadyl mee, maar met minder geluk tref je er één die toch eerst foto's wil nemen en dan moet hij weer onder narcose en die hele molen door terwijl het niet nodig is.

Ik ben echt heel blij met mijn dierenarts en deze bijzonder prettige samenwerking! :klasse:
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Fijn zeg zo'n dierenarts! Fijn dat Ramses weer is goed 'gekeurd' voor een jaar :)
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Een goede dierenarts die je kan vertrouwen is goud waard! :)
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Klinkt goed en fijn dat hij weer door de "keuring" is.
Het blijft toch een gevoelig punt he zo'n schouder, maar fijn dat hij er nu geen last van lijkt te hebben :)
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

Die schouders... tja, Ramses was nog geen twee jaar toen er een verkalking van zijn pezen en artrose aan zijn schouders gediagnostiseerd werd en dat gaat helaas nooit meer over :(
Destijds dacht ik "Ik mag blij zijn als hij een jaar of 7 à 8 wordt met dit probleem en zijn temperament" maar als ik zie hoe goed het gaat... hij is ruim 5 en heeft nog geen dagelijkse pijnmedicatie nodig, loopt eigenlijk nooit mank.... hij doet het veel beter dan ik had durven hopen.
Ik heb een halve pot Rimadyl weg gegooid omdat die flink over datum was.

Soms twijfel ik of hij echt geen last heeft omdat hij ook dagen heeft dat wat minder actief is, minder vrolijk lijkt... maar verder niks.
Soms weet ik dat hij wel wat last heeft omdat hij wat vaker zijn schouders stretcht, hij vindt het dan erg fijn als ik zijn schouders even masseer dus dat doe ik dan ook. Maar mank lopen, zoals in het begin, doet hij al heel lang niet meer.
Volgens de dierenarts heeft een hond ook gewoon dagen waarop hij wat minder energie heeft of wat minder zin maar dat hoeft niet met zijn schouders te maken te hebben.

Ramses is echt mijn 'allessie', mijn 'hond met een gouden randje', deze maffe clown is speciaal voor mij ontworpen :verliefd1: Ik hoop dus dat ik hem nog heel lang bij mij mag houden maar alleen zolang hij nog zijn eigen blije zelf kan zijn.
En dan is het zo fijn dat je een dierenarts hebt die met je meedenkt en wil samenwerken om het voor die hond zo fijn mogelijk te maken.
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Fijn is dat he Brigitte, dat het toch beter gaat dan dat je verwachtte.
Zo heb ik dat met Dewi ook met haar artrose elleboogjes, ze gaat veel beter dan ik verwachtte toen ik de schrik zag op de da zijn gezicht bij het zien van de foto's (nu ruim 3 jaar terug).
Als je haar nu ziet zou je echt niet zeggen dat zij vol artrose zit en ook zij is nog zonder pijnmedicatie.
Ik ben wel van plan om haar na de zomer de duivelsklauw een tijdje te gaan geven, kijken of ik verschil zie in haar gedrag, even testen of zij geen pijn heeft zeg maar :wink:
Daar kom ik nog wel op terug voor mensen die het interesseert, alleen nu kan het niet want drie zonnestralen en madammetje gaat hijgen en wil niet meer (aan de lijn) lopen :D
mariska1972

Ongelezen bericht door mariska1972 »

erg fijn ja als een dierenarts meewerkt!!

ik heb het ook wel eens meegemaakt onze dierenarts zit zo ongeveer een 45 minuten rijden van ons en ik belde dus voor een hotspot de dierenarts hier op het dorp

wilde gewoon wat zalf en antibiotica hebben omdat het groot was dus legde haar dit uit en dat ik echt wel wist hoe te behandelen maar ook dat ik dierenartsassistent was en wat denk je ik kreeg het niet mee moest eerst maar op consult komen :cry:

ik zei dus braaf tegen haar laat maar ik regel het wel anders ik ga geen consult betalen voor iets wat ik wet hoe en wat ik moet doen!

werd ze nog boos ook want ik was niet goed voor onze hond 8)

ik wist dat mijn buren nog wat antibiotica over hadden dus dat erin gedaan bij angel en daarna naar de apotheek in belgie gereden (daar kan je eigenlijk bijna alles gewoon kopen ) en cortisonen zalf gehaald en het was voor een paar euro binnen een paar dagen opgelost

ik zeg wel eens tegen de dierenarts zo je kunt weer een nieuwe auto kopen van de mensen die je laat komen voor dingen die ze eventueel zelf ook nog wel kunnen ( zo voor de grap) maar in deze klopte het precies pffff
Plaats reactie