zoveel mensen ,zoveel meningen

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Noah/Bruce
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

zoveel mensen ,zoveel meningen

Ongelezen bericht door Noah/Bruce »

Vorige week waren we op de camping, staan er tegenover mensen met een bruine Lab, net als die twee baliekluivers van ons.
Het labje tegenover ons zag er(heel) stevig uit.
Na de tent opgebouwd te hebben zitten we rustig te relaxen, komt mevrouw bij ons vragen naar het ras van onze honden, wij ,enigszins verbaasd, maar jullie hebben toch ook een labrador???

Ze vonden onze honden zo mager dat ze gingen twijfelen of het uberhaupt wel Labradors waren, wat bleek hun labrador was met 1 jaar en 42 kilo precies goed!!

Een paar dagen later, wederom, mensen met een bruine labrador, komen ook bij ons, vraagt naar Bruce (9 maanden en 25 kilo) en zegt hij ziet er wel erg fors uit, maar wij hebben een nakomertje die wat achter blijft(het hondje zag er heerlijk slank uit, niks mis mee)

Inmiddels staan er nieuwe mensen op het veld,als wij weggaan komt hij afscheid nemen en vraagt terloops naar het ras van de mensen tegenover ons want het hondje is zo dik en die van ons zien er heel anders uit, is die dikkerd wel een labrador?, het staat zo raar als we met die mensen in gesprek raken en niet weten welk ras het is!!

Ik wil niemand veroordelen of zo, maar vond het wel grappig hoe diverse mensen tegen dezelfde honden aankijken, zo zie je maar weer zoveel mensen, zoveel meningen.
TRAMPS LIKE US.......BABY WE WERE BORN TO RUN
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Zo is het ook precies, zoveel mensen zoveel meningen, maar toch blijf ik te dikke honden zielig vinden.
Ze hebben er echt veel last van namelijk :(
Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Muiske »

Inderdaad, zo heb ik ook al een keer te horen gekregen dat Bob te dik was en een week of wat erna vond een ander weer dat hij aan de magere kant was... :confused:

Maar een te dikke labrador is wel erg zielig ja. Ik zal er laatst in de stad 1 die tonnetje rond was, hij kon niet eens normaal meer lopen hij waggelde.. Zo zielig :evil:
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015
MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door MheenLab »

1 jaar en 42 kilo ?! :shock:

Wat krijgt dat beest te eten joh! :shock:

Dat grenst volgens mij gewoon aan dieren mishandeling ...
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

De meningen over het gewicht en uiterlijk van honden kan heel verschillend zijn. Zo hoor je de ene keer dat het een flinke beer is en een halfuur later weer het tegenovergestelde.
42 kg vind ik ook veel voor een 1-jarige lab, maar misschien staat hij hoog op de poten, waardoor het gewicht goed verdeeld is.
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
perelaar
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door perelaar »

Harpo woog met 1 jaar 38 kg, eigenlijk net iets te zwaar voor hem.
Nu mooi stabiel op 35 - 36, we voeren ondertussen met onze ogen en niet meer met een maatbekertje :D
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<

:bruinkopje: Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
:bruinkopje: Flora (Eyes of the River) °01/07/2006
Dinie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Dinie »

Het blijft een discussie dat gewicht van onze labjes. :wink:
Er zijn mensen die zich verdiept hebben in het ras. Deze zien/weten echt wel wanneer een lab te dik of te dun is.
Van Yara hebben ze ook wel eens gezegd dat ze te dik is.
Tja, dat mogen mensen zeggen.
Ze weegt nog geen 30 kilo. Het beeld is vertekend (denk ik) door haar grote 'bontkraag' rond haar nek, haar behoorlijk tonvormige borstkas en dikke otterstaart. :)
:zwartkopje: Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008
:zwartkopje: Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Ik herken het zeker hoor; zeker met Olly heb ik ook vaak de vraag gehad welk ras dat was! Ze is heel slank maar heeft wel veel welving in haar vacht waardoor ze precies een kruising lab-golden lijkt volgens velen :? . Zij weegt maar 21-23 kg overigens en heeft toch een schofthoogte van 54 cm.

Xpencer heeft een heel andere bouw; hij weegt 29-30 kg maar hem zou je dat niet aangeven, want velen denken dat hij nog geen 25 kg weegt. Hij is iets hoger dan Olly, staat hoog op de poten maar mijn god, hij heeft een laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang lijf! Nog slanker dan Olly (field trial hé) maar echt superlang :).

En omdat hij dus zo hoog op de poten staat, en zo'n lang en slank lijf heeft, twijfelen velen dus ook of hij wel echt een labrador retriever is ...
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
Aldinne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Aldinne »

Wat ik veel zie tegenwoordig is dat de middenweg een beetje zoek is..
Je hebt de veel te slanke labradors (wat ook haast niet meer op een lab lijkt, maar meer op een hazewind hond) maar ook de veel te dikke wat ook niet de bedoeling kan zijn.. Dan heb je natuurlijk nog het verschil in de lijnen, en samen met het voeren vormen die de bouw en hoogte van je lab.. Blijf gewoon goed naar je eigen hondje kijken, wat je denkt dat die nodig heeft.. En laat hem niet te dun worden maar ook zeker niet te dik..
Groetjes Marloes, lebbers van Kai, Zepp, Jula & Pleun :bruinpootje: :zwartpootje: :bruinpootje: :zwartpootje:
Afbeelding
Dominique en Bo
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Dominique en Bo »

Ik ben van mening dat je geen oordeel kunt vormen over het gewicht van een lab zonder deze gezien te hebben. Onze eerst lab woog toen hij eenmaal volwassen was 40 kilo. Echter, hij liep elke dag naast het paard in het bos en was een bonk spieren. Absoluut niet te dik.

Nu hebben we Bo, 9 maanden 35 kilo. Ik kan zijn ribben voelen en vind hem niet te dik.
Als ik hem vergelijk met sommige andere labs van zijn leeftijd dan heeft hij veel bredere poten, bredere borst em staat hij al veel meer in verhouding.
Van de dierenarts alleen maar complimenten, dus al zegt de hele wereld dat hij te dik is, ik weet wel beter!
Helemaal blij met onze kleine Bo!
Lars en Daniëlle
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Lars en Daniëlle »

Ik sluit me bij Dominique aan.
Castro is met 11 maanden 36 kilo en ziet er geweldig uit, een vriendin labrador van exact dezelfde leeftijd is 22 kilo en ziet er ook prachtig uit. Ze zijn ook niet met elkaar te vergelijken qua bouw (en geslacht natuurlijk :wink: )
sam
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door sam »

Lastig hoor. We hebben Sam net 8 jaar 34.5 kg. Schofthoogte 61cm. Ziet er slank uit. Darwin is begin mei geopereerd vanwege LPC. Staat al sinds een week voor zijn operatie op iets meer dan de helft van de hoeveelheid eten die hij zou mogen hebben. (nu 3mnd lang)schofthoogte nu
59cm hij weegt 37.2kg, vanmorgen gewogen bij de orthopeed. Je ziet zijn ribben als hij beweegt. Hij mag nu 4x pd een half uur lopen. 's avond laat een kwartier. Hij is 37 weken. Toch zijn er genoeg mensen die vinden dat hij te dik is. hij heeft een vrij brede rug, maar wel een taille.
ElisabethErnstDave
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door ElisabethErnstDave »

Onze dierenarts heeft daar een mooi woord voor gevonden als je hond van bovenaf gezien een "tafeltje" zegt zei is de hond te dik :wink:
Afbeelding
Anca bedankt voor de super mooie banner en avatar Afbeelding
Allard

Ongelezen bericht door Allard »

Als je kijkt wat voor honden shows lopen en wat voor honden mee doen aan de jacht wedstrijd artemis, dan zie je daar inderdaad een fors verschil tussen.
Plaats reactie