Aan de mensen met meerder honden....
-
- Speurneus
- Contacteer:
Aan de mensen met meerder honden....
Van de week zat een vriendin hier op visite en die verbaasde zich dat Kay en Daan ongeveer bil aan bil lagen te kluiven aan een runderoor en toen Kay het op had hij Daan volledig zijn eigen oor liet opeten zonder hem lastig te vallen (zoals dat ook visa versa gebeurd)
Zo gebeurd dat hier ook met eten, ze eten zowat naast elkaar hun voer op, en is nog nooit 1 onvertogen woord/snauw gevallen naar elkaar.
Ze vond het prachtig om te zien, want haar honden konden dat echt niet want dan ontstonden er kleine opstootjes.
Vond dat eigenlijk best apart, natuurlijk had ik wel eens gezien dat een hond gegrepen werd omdat hond A te dicht bij hond B kwam, dus bij "haar" voer, maar dat heb ik eigenlijk alleen bij die honden gezien, en verder nog nooit...
Ook niet als hier andere honden in huis zijn, alles respecteert elkaar en een grom oid zal je hier niet horen (gelukkig)
En nu vraag ik me af hoe dat bij jullie honden gaat, respecteren die elkaar met voer/lekkers of hangen ze elkaar in de haren als de ander te dichtbij komt ?
Zo gebeurd dat hier ook met eten, ze eten zowat naast elkaar hun voer op, en is nog nooit 1 onvertogen woord/snauw gevallen naar elkaar.
Ze vond het prachtig om te zien, want haar honden konden dat echt niet want dan ontstonden er kleine opstootjes.
Vond dat eigenlijk best apart, natuurlijk had ik wel eens gezien dat een hond gegrepen werd omdat hond A te dicht bij hond B kwam, dus bij "haar" voer, maar dat heb ik eigenlijk alleen bij die honden gezien, en verder nog nooit...
Ook niet als hier andere honden in huis zijn, alles respecteert elkaar en een grom oid zal je hier niet horen (gelukkig)
En nu vraag ik me af hoe dat bij jullie honden gaat, respecteren die elkaar met voer/lekkers of hangen ze elkaar in de haren als de ander te dichtbij komt ?
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!
Kay 22-10-2006
Daan 16-1-2010
Sjors 10-2-2015

-
- Speurneus
- Contacteer:
Hier is er vanaf dag 1 respect tussen Xpencer en Olly. Eten/Kluiven/Snoepen naast elkaar, zonder jaloezie/grom/... Gaat echt prima! O en X hebben trouwens ook geen rangorde uitgevochten ... Dat gaan ze ook niet doen volgens de instructrice van mijn geleidehondenschool ... Het zijn 2 honden die elkaar vanaf de eerste dag respecteren
!

-
- Speurneus
- Contacteer:
-
- Erelid
Met het eten is er ook hier niets aan de hand. Ze eten zij aan zij.
Met kluifjes is dat iets anders. Er wordt niet om gevochten, maar als eentje de andere kant op kijkt, kan het zomaar zijn dat de ander het afpakt. Vooral Belle heeft daar een handje van. Belle houdt vooral van al nat gesabbelde kluifjes en wacht dus vaak tot Lara haar kluifje al nat/zacht heeft gemaakt, pakt dan Lara's kluif af en eet die op. Lara pakt ondertussen de nog verse kluif van Belle en eet die op
Met kluifjes is dat iets anders. Er wordt niet om gevochten, maar als eentje de andere kant op kijkt, kan het zomaar zijn dat de ander het afpakt. Vooral Belle heeft daar een handje van. Belle houdt vooral van al nat gesabbelde kluifjes en wacht dus vaak tot Lara haar kluifje al nat/zacht heeft gemaakt, pakt dan Lara's kluif af en eet die op. Lara pakt ondertussen de nog verse kluif van Belle en eet die op

Groetjes,
Désirée

Désirée

-
- Hele grote hondenneus
Bij ons is het geen probleem. In het begin hadden beide honden de neiging om elkaars voer te eten, maar na twee keer corrigeren is dit niet meer voorgekomen. In het begin heb ik ze ook apart laten eten en dit langzaam opgebouwd naar samen eten. Max en Bob eten nu ook naast elkaar en laten elkaars bak links liggen. Met kluifjes gaat het ook goed. Vooral Bob had in het begin de neiging om Max lastig te gaan vallen als Bob eerder klaar was. En Max wilde ook wel eens iets weggrissen als het te lang duurt
Ook dit werd gecorrigeerd.
Kluifjes worden ook vaak geruild. Dan geef ik Max een grote knook en Bob een kleinere en 5 minuten later hebben zij gewisseld. Daar maak ik geen problemen van; beide honden lijken het prima te vinden en er ontstaan geen opstootjes.

Kluifjes worden ook vaak geruild. Dan geef ik Max een grote knook en Bob een kleinere en 5 minuten later hebben zij gewisseld. Daar maak ik geen problemen van; beide honden lijken het prima te vinden en er ontstaan geen opstootjes.
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
-
- Grote hondenneus
Als de hond hier van m'n zus is, dan staan ze ook gewoon vrolijk naast elkaar hun bak, kluif of ander iets naar binnen te werken 
Er moet dan wel enig toezicht opgehouden worden, aangezien juffie hond dan graag het eten van mijnheer hond als extra aanvulling ziet, en mijnheer hond niet zo bij de pinken is, omdaar tegen gas op te geven
Maar voor de rest weinig tot geen omkijken naar als ze samen staan te eten / kluifen ..

Er moet dan wel enig toezicht opgehouden worden, aangezien juffie hond dan graag het eten van mijnheer hond als extra aanvulling ziet, en mijnheer hond niet zo bij de pinken is, omdaar tegen gas op te geven

Maar voor de rest weinig tot geen omkijken naar als ze samen staan te eten / kluifen ..
-
- Speurneus
- Contacteer:
Ik heb vier standaards permanent in de keuken c.q. bijkeuken staan, maar die staan in vier verloren hoekjes, dus apart. Ik heb geen plek om vier standaards op een rijtje naast elkaar te zetten. De honden krijgen tegelijk eten en dat is nooit een probleem. Wel zet ik de bakken in een vaste volgorde neer. Zodra ik de eerste bak pak, rennen ze allemaal naar hun eigen standaard, er zal er nooit eentje op de verkeerde bak afschieten. De enige die snaait, is Dazzle. Die duikt nog steeds, als ze de kans krijgt, bij haar moeder in de bak en ook soms bij Pippi. De andere honden wachten tot iedereen klaar is en dan worden wel elkaars bakken schoongelikt.
Kluifjes en botjes worden meestal meteen meegenomen naar een mand of naar buiten (Tinkle), ze zoeken allemaal een eigen plek op. Bij mergpijpen of ander spul dat niet zo snel op is, wordt er op een gegeven moment wel geruild en Dazzle is bij zoiets van het verzamelen. Die probeert dan alle mergpijpen in haar mand te krijgen
Ik hoef me er nooit mee te bemoeien, eten geeft hier geen enkel probleem, ook niet als er logeerhonden zijn.
Hanneke
Kluifjes en botjes worden meestal meteen meegenomen naar een mand of naar buiten (Tinkle), ze zoeken allemaal een eigen plek op. Bij mergpijpen of ander spul dat niet zo snel op is, wordt er op een gegeven moment wel geruild en Dazzle is bij zoiets van het verzamelen. Die probeert dan alle mergpijpen in haar mand te krijgen

Ik hoef me er nooit mee te bemoeien, eten geeft hier geen enkel probleem, ook niet als er logeerhonden zijn.
Hanneke
-
- Speurneus
Hier eten de jongens ook naast elkaar en laten ze zich onderling ook met rust als de ander nog aan het eten is, pas als de rug naar de bak gedraaid word gaat de ander de bak uitlikken. Kluifjes worden wel eens gewisseld, als de ander het laat liggen.
Nu heb ik een logeetje hier en die dook de eerste keer meteen bij Mexx in de bak, wat meteen afgestraft werd, op Bear zijn eten moet ik letten, want die laat zich het eten gewoon afpakken.
Maar nu na een paar dagen, word dat ook al rustiger.
Nu heb ik een logeetje hier en die dook de eerste keer meteen bij Mexx in de bak, wat meteen afgestraft werd, op Bear zijn eten moet ik letten, want die laat zich het eten gewoon afpakken.
Maar nu na een paar dagen, word dat ook al rustiger.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC
Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013

-
- Hele grote hondenneus
Hier kunnen ze gelukkig ook prima naast elkaar eten. Quincy en Rosa weten zelfs of ze de linker of rechter bak van de standaard hebben en als ze even aan de verkeerde kant staan zijn ze echt even ontregeld, zo grappig om te zien! Het uitlikken van elkaars bak is inderdaad pas als de ander wegloopt, dan mag het ook.
Botjes gaat ook prima, zodra de ene een bot laat liggen mag de ander die ook pakken. En hier ook eentje die het liefst afwacht op een zacht en afgekauwd bot, Rosa is er dol op!
Ik zou het trouwens wel heel lastig vinden als mijn honden niet tegelijk zouden kunnen eten, dan moet je toch altijd extra goed opletten met hoe je het doet.
Nu hoef ik me daar gelukkig absoluut geen zorgen over te maken, nog nooit een snauw of iets dergelijks voorgekomen.
Botjes gaat ook prima, zodra de ene een bot laat liggen mag de ander die ook pakken. En hier ook eentje die het liefst afwacht op een zacht en afgekauwd bot, Rosa is er dol op!

Ik zou het trouwens wel heel lastig vinden als mijn honden niet tegelijk zouden kunnen eten, dan moet je toch altijd extra goed opletten met hoe je het doet.

-
- Speurneus
snoepen gaat bil aan bil,hoewel roef de kans niet laat lopen om een stukje van hidde te jatten als het zou kunnen
helaas voor hem wordt er hier gesnackt en gegeten onder toezicht.
het eten doen de mannen in hun bench en als er pens op het menu staat dan buiten en wederom bil aan bil..maar wel weer met toezicht.

het eten doen de mannen in hun bench en als er pens op het menu staat dan buiten en wederom bil aan bil..maar wel weer met toezicht.

-
- Speurneus
- Contacteer:

-
- Grote hondenneus
- Contacteer:
Wat een heerlijke foto.marron schreef:
![]()
en zo gaat het hier, 5 dames en een jamesy
![]()
niks geen gebijt of gegrom gewoon gezellig samen eten
![]()

-
- Hele grote hondenneus
dubbel
Laatst gewijzigd door Henny--Joy op 15 aug 2012, 09:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Al het goud ter wereld bevind zich in de blik van de hond voor haar baasjes.
-
- Hele grote hondenneus