Voorpoot optillen
-
- Grote hondenneus
Voorpoot optillen
Ik merkte vanochtend in het bos dat bob regelmatig zijn voorpoot op tilt als hij ergens aan het snuffelen is. Hij loopt niet mank en hij doet het alleen als hij ergens stil staat om te snuffelen. En het is altijd zijn rechter poot, hij tilt dan zijn poot een klein beetje op en zijn voetje staat dan een stukje naar achter. (moeilijk te omschrijven) Doet hij dit omdat hij er pijn aan heeft?

-
- Speurneus
Dat zie ik Keo ook wel ooit doen tijdens het snuffelen.
Denk niet dat je je hier druk om hoeft te maken. Als ze pijn hebben dan laat, Keo tenminste, dat wel merken.
B.v. bij een doorntje in zijn voet, dan gaat hij stil staan met zijn pootje omhoog en loopt geen stap meer verder tot ik er een keer overheen heb gewreven en de oorzaak weg is.
Laat had Keo zijn teen gekneusd en mocht ik helemaal niet meer aan zijn poot komen, hinkte toen continu. Als ik er wel aan zat dan piepte hij van de pijn.
Denk niet dat je je hier druk om hoeft te maken. Als ze pijn hebben dan laat, Keo tenminste, dat wel merken.
B.v. bij een doorntje in zijn voet, dan gaat hij stil staan met zijn pootje omhoog en loopt geen stap meer verder tot ik er een keer overheen heb gewreven en de oorzaak weg is.
Laat had Keo zijn teen gekneusd en mocht ik helemaal niet meer aan zijn poot komen, hinkte toen continu. Als ik er wel aan zat dan piepte hij van de pijn.
groetjes Juliette
Keo 26-03-2009
Harvey 30-07-2015

-
- Speurneus
-
- Middelgrote hondenneus
Harpo doet af en toe net hetzelfde. Als ie pijn heeft (doorn in kussen) tilt hij ook z'n poot op, maar dat is toch een heel ander manier van doen - je ziet het bij hem onmiddellijk...
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<
Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
Flora (Eyes of the River) °01/07/2006

-
- Grote hondenneus
Kan er niets meer aan toevoegenspeurneus carola schreef:zoals jij het omschrijft, bij het snuffelen is het meer een soort van uiting van spanning/opwinding, net als wij als wij ons concentreren puntje van onze tong wel eens naar buiten doen.
als ie er echt pijn aan zou hebben kan ie er ook niet zuiver mee lopen, dus manken.