LPC geknapt, nu het andere poot, gaan we weer...
-
Desdemona
- Kleine hondenneus

LPC geknapt, nu het andere poot, gaan we weer...
Ruim een jaar later is Thunder nu aan de andere elleboog geopereerd, deze is toch plots afgeknapt, deze x een kijkoperatie.
Op foto's was nogmaals niets maar dan ook niets te zien, minimale artrose (Te verwaarlozen) dus het was weer de vraag wat ze aan zouden treffen.
Een joekel van een bot, wat afgebroken was en een vervelende ontsteking.
Hij is weer thuis, lopen gaat naar tevredenheid (Als ik dit vergelijk met de vorige operatie) en we gaan weer revalideren. Deze revalidatie ziet er 360 graden anders uit dan in de tijd van Y Krooshof! Dus dat valt enorm tegen maar het is niet anders, ik doe wat ze me adviseren.
Toentertijd liep ik met 2 weken al 15-20 minuutjes, nu moet ik 6 weken lang 2 minuutjes per x lopen.
Wish us luck.
Dit was het andere topic;
viewtopic.php?t=73528&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;
Op foto's was nogmaals niets maar dan ook niets te zien, minimale artrose (Te verwaarlozen) dus het was weer de vraag wat ze aan zouden treffen.
Een joekel van een bot, wat afgebroken was en een vervelende ontsteking.
Hij is weer thuis, lopen gaat naar tevredenheid (Als ik dit vergelijk met de vorige operatie) en we gaan weer revalideren. Deze revalidatie ziet er 360 graden anders uit dan in de tijd van Y Krooshof! Dus dat valt enorm tegen maar het is niet anders, ik doe wat ze me adviseren.
Toentertijd liep ik met 2 weken al 15-20 minuutjes, nu moet ik 6 weken lang 2 minuutjes per x lopen.
Wish us luck.
Dit was het andere topic;
viewtopic.php?t=73528&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Desdemona
- Kleine hondenneus

dankjewel, het is idd heel erg vervelend en dan druk ik mij voorzichtig uit het lijkt wel een nachtmerrie. Nooit heeft ze last gehad van dat poot, dr linker ging echt super.
Maar het gaat goed! Ze loopt er goed op, en belast hem, gaat beter dan de vorige keer toen liep ze een week slecht en kreeg dr ook een wondonsteking bij. Dat gaat nu niet gebeuren
Ik zal blij zijn als we weer een week verder waren.
Maar het gaat goed! Ze loopt er goed op, en belast hem, gaat beter dan de vorige keer toen liep ze een week slecht en kreeg dr ook een wondonsteking bij. Dat gaat nu niet gebeuren
-
renate
- Speurneus

Heel veel succes en sterkte met de operatie en de revalidatie.
Het is een zwaar proces om doorheen te gaan maar het is het allemaal zo waard.
Daarna je hond weer lekker hond zien zijn, rennen en spelen.
Als je er even doorheen zit ( dat hadden wij op een gegeven moment ), denk dan aan waar je het allemaal voor doet.
Het is een zwaar proces om doorheen te gaan maar het is het allemaal zo waard.
Daarna je hond weer lekker hond zien zijn, rennen en spelen.
Als je er even doorheen zit ( dat hadden wij op een gegeven moment ), denk dan aan waar je het allemaal voor doet.
-
Desdemona
- Kleine hondenneus

Bedankt voor jullie reacties!
We hebben een heel vervelend weekend gehad, ze wilde namelijk niet poepen. Donderdag was ze geopereerd, maandag avond pas de eerste drol
Maar goed het is dr uit en daar gaat het om.
Ik moet erg wennen aan dat weinige lopen, maar het werd mij met klem geadviseerd.
Ik heb nog wel wat vragen mss dat jullie mij hiermee kunnen helpen.
Ze moet eigenlijk in de bench, maar omdat ze erg rustig is, ik alle triggers buiten heb gesloten (Zodat ze niet kan gaan rennen) heb ik dr gewoon los in huis lopen.
Ze komt niet op de bank of een stoel, nooit gedaan.
En omdat ze een enorme mooncollar om heeft vidn ik dat ze wel erg weinig bewegingsruimte heeft in dr bench (1.07)
Hoe hadden jullie dat?
Gewoon evengoed in de bench, worden ze dan niet hartstikke stijf?
De afgelopen dagen ging het naar omstandigheden wel redelijk, maar net vodn ik dr wel erg met dr geopereerde poot trekken, dan schrik je toch.
Wat zal ze gedaan hebben, vanmorgen was dat nog niet zo.
Ppffffff ik zou blij zijn als deze ellende achter de rug is
We hebben een heel vervelend weekend gehad, ze wilde namelijk niet poepen. Donderdag was ze geopereerd, maandag avond pas de eerste drol
Ik moet erg wennen aan dat weinige lopen, maar het werd mij met klem geadviseerd.
Ik heb nog wel wat vragen mss dat jullie mij hiermee kunnen helpen.
Ze moet eigenlijk in de bench, maar omdat ze erg rustig is, ik alle triggers buiten heb gesloten (Zodat ze niet kan gaan rennen) heb ik dr gewoon los in huis lopen.
Ze komt niet op de bank of een stoel, nooit gedaan.
En omdat ze een enorme mooncollar om heeft vidn ik dat ze wel erg weinig bewegingsruimte heeft in dr bench (1.07)
Hoe hadden jullie dat?
Gewoon evengoed in de bench, worden ze dan niet hartstikke stijf?
De afgelopen dagen ging het naar omstandigheden wel redelijk, maar net vodn ik dr wel erg met dr geopereerde poot trekken, dan schrik je toch.
Wat zal ze gedaan hebben, vanmorgen was dat nog niet zo.
Ppffffff ik zou blij zijn als deze ellende achter de rug is
-
rimanime
- Speurneus

Owh meid, wat heb ik met je te doen. Ik kan me jouw gevoel zo enorm goed voorstellen. Dan wat het uit de bench betreft......Je bent natuurlijk van de vorige keer Krooshof gewend. Ik vergelijk haar altijd qua werkwijze en filosofie achter de revalidatie met Karel Crama. Hij was ook geen voorstander van de bench (lees complete benchrust) tijdens de revalidatie. Maar nu heb je een andere orthopeed die er weer anders over denkt. Ik kan me voorstellen dat je zijn/haar advies zou willen opvolgen. Je geeft echter al aan dat ze heel rustig is en dat je alle triggers hebt weggenomen. Maar is ze rustig van nature of nu alleen omdat ze napijn heeft ? Bij het 1ste zou ik zelf haar ook wat meer vrijheid geven zonder de nodige rust uit het oog te verliezen, in het 2e geval vind ik het moeilijker. Op het moment dat ze opknapt zit een ongeluk in een klein hoekje. Enfin........je hebt dit al eerder meegemaakt en omdat ik er vanuit ga dat je je hond goed kent, zou ik zeggen: Volg je gevoel in deze en bij twijfel het advies van je orthopeed. Succes en ik wens je een aantal weken verder.

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......
Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
-
Desdemona
- Kleine hondenneus

Rimanime bedankt voor je lieve reactie, heb jij ook ervaring met Y Krooshof?
Ik vond het zon fijn mens...ze wist me altijd weer op te beuren, en het is echt allemaal goedgekomen, ook een nare periode na de oepratie ging gewoon niet vlekkeloos.
Gelukkig begrijp je mn gevoel dat dit zo tegendraads is. Ik doe dr nu niet in de bench met die mooncollar om, dan kan ze amper bewegen, ik hoor Yolande al zeggen....NEEEE!!!!!.......bewegen juist!
Ik ga de middenweg zoeken denk ik. Vanavond wordt ik ws nog teruggebeld anders morgen tussen half 2 en twee uur.
Ze is echt vanmiddag slechte rgaan lopen ineens, zo stijf en ze lijkt ook pijn te hebben.
MOrgen loopt de AB af, ze heeft toch een gewrichtsontsteking, ik vind het echt maar niets dit.
Ik houd jullie op de hoogte!
Ik vond het zon fijn mens...ze wist me altijd weer op te beuren, en het is echt allemaal goedgekomen, ook een nare periode na de oepratie ging gewoon niet vlekkeloos.
Gelukkig begrijp je mn gevoel dat dit zo tegendraads is. Ik doe dr nu niet in de bench met die mooncollar om, dan kan ze amper bewegen, ik hoor Yolande al zeggen....NEEEE!!!!!.......bewegen juist!
Ik ga de middenweg zoeken denk ik. Vanavond wordt ik ws nog teruggebeld anders morgen tussen half 2 en twee uur.
Ze is echt vanmiddag slechte rgaan lopen ineens, zo stijf en ze lijkt ook pijn te hebben.
MOrgen loopt de AB af, ze heeft toch een gewrichtsontsteking, ik vind het echt maar niets dit.
Ik houd jullie op de hoogte!
-
rimanime
- Speurneus

In mijn vorige bericht schrijf ik 'zij' ipv hij, moet dus hij zijn.Desdemona schreef:Rimanime bedankt voor je lieve reactie, heb jij ook ervaring met Y Krooshof?
Nee ,ik heb geen ervaring met haar maar heb begrepen dat zij een kanjer van een orthopeed was. Ik had altijd zoiets dat mocht er wat zijn dat ik naar haar toe zou kunnen gaan. Ik heb ervaring met Karel Crama. Was ook zo'n kanjer. Helaas overleden. Heeft hij nog pijnstilling ? Ik hoop dat je vanavond nog teruggebeld wordt. Het is heel naar om te zien dat je kanjer zo'n pijn heeft.
Wie heeft hem nu geopereerd als ik vragen mag ?

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......
Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
-
Roos
Wat raar joh, mijn Sam is ook aan lpc geopereerd (ik denk 4 jaar terug) bij Daan en die heeft een heel ander advies meegekregen
Hij hoefde niet in de bench (wel in een kleine ruimte) dus ik heb een stukje van de kamer afgezet, had hij toch wat meer bewegingsruimte.
Dat was dacht ik de eerste week P&P en daarna elke week 5 minuutjes langer per rondje, zo'n 4 rondjes per dag.
Hij hoefde niet in de bench (wel in een kleine ruimte) dus ik heb een stukje van de kamer afgezet, had hij toch wat meer bewegingsruimte.
Dat was dacht ik de eerste week P&P en daarna elke week 5 minuutjes langer per rondje, zo'n 4 rondjes per dag.
-
Buuf
- Kleine hondenneus

Bruut is ongeveer een half jaar geleden geopereerd aan lpc bij van Maarschalkerweerd in amsterdam, en die gaf ook rust aan. de 1e week allen p&p buiten en na een week kleine rondjes opbouwen.
Aan een bench heeft bruut altijd een grondige hekel gehad, dus hij lag aan de poot van de kast aan de riem. Groot kussen erbij. Wel had ik ventranquil gekregen en dat werkte heel erg goed.
Heel veel sterkte met en voor Thunder
en ik duim voor een heel mooi en sproedig herstel
Aan een bench heeft bruut altijd een grondige hekel gehad, dus hij lag aan de poot van de kast aan de riem. Groot kussen erbij. Wel had ik ventranquil gekregen en dat werkte heel erg goed.
Heel veel sterkte met en voor Thunder
Groetjes Gonnie, Bruut en Storm
-
Desdemona
- Kleine hondenneus

Roos; ik heb D Kranendonk nu zelf gesproken en die zei idd dat ik we wat lange mocht lopen, gewoon naar de hond kijken en natuurlijk niet te gek.
Thunder is heel ziek geweest, na een 5 daagse verstopping waar ze voor behandeld werd heeft ze daarna enorme diarree gehad. In huis is ze wss uitgegleden dus ze liep slechter dan ooit!
Gelukkig wist Daan mij gerust te stellen, zon glijpartij is niet leuk maar kan geen schade aan het gewricht veroorzaken. EN duur 3 dagen maximaal!
Of mij dat gerust stelde....ja natuurlijk!
Door dr hevige diarree met veel ellende heeft ze ook dagen lang geen previcox binnen kunnen houden, ook geen glucosamine en krijgt nu Tramadol en AB.
Maar die pijnstiller doet echt niet veel.
Sinds vanmorgen heeft ze weer gluco, en groenlipmossel.
Ze liep vandaag wel redelijk maar vanavond trok ze even aan de riem en liep weer heel erg mank.
We zijn nu een week verder dus ik kan dr verder nog niets van zeggen, wel dat ik het ontzettend onzeker vind allemaal en het er heeeeeel anders uitziet dan een jaar geleden bij Y Krooshof, toen vond ik dr toch sneller herstellen
Thunder is heel ziek geweest, na een 5 daagse verstopping waar ze voor behandeld werd heeft ze daarna enorme diarree gehad. In huis is ze wss uitgegleden dus ze liep slechter dan ooit!
Gelukkig wist Daan mij gerust te stellen, zon glijpartij is niet leuk maar kan geen schade aan het gewricht veroorzaken. EN duur 3 dagen maximaal!
Of mij dat gerust stelde....ja natuurlijk!
Door dr hevige diarree met veel ellende heeft ze ook dagen lang geen previcox binnen kunnen houden, ook geen glucosamine en krijgt nu Tramadol en AB.
Maar die pijnstiller doet echt niet veel.
Sinds vanmorgen heeft ze weer gluco, en groenlipmossel.
Ze liep vandaag wel redelijk maar vanavond trok ze even aan de riem en liep weer heel erg mank.
We zijn nu een week verder dus ik kan dr verder nog niets van zeggen, wel dat ik het ontzettend onzeker vind allemaal en het er heeeeeel anders uitziet dan een jaar geleden bij Y Krooshof, toen vond ik dr toch sneller herstellen