In de maling nemen?

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Allard

In de maling nemen?

Ongelezen bericht door Allard »

Hallo iedereen,

Hier een probleem met Guus. In het begin puppy cursus, gehoorzaamheidscurs 1 en 2 gedaan. Daar allemaal dikke cijfers. wacht, zit,hier. Hier - aan de voet. Alles deed hij prachtig. Maar sinds een week of 2 lijkt het wel alsof hij denkt dat het allemaal niet meer hoeft. :evil: . Heb het sticky topic gelezen met Alfa en Omega. Maar als ik weg loop denkt hij gewoon ooh eerst nog even dit verorberen en daarna kom ik nog wel is. Als ik dan een oefening 'hier' met hem ( laten zitten en dan hier komen) dan doet hij dat gewoon prima.

Om gek van te worden. Iemand tips?
perelaar
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door perelaar »

late pubertijd misschien? Harpo is nu 4, en heeft soms nog bananen in de oren. Dat is het teken dat we te lang gewacht met basistraining herhalen bij hem...
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<

:bruinkopje: Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
:bruinkopje: Flora (Eyes of the River) °01/07/2006
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Even de teugels weer flink aantrekken, ja=ja, nee =nee en hier=hier, ten alle tijden! Niet luisteren betekend dat je vrijheid inleverd, dus aan de riem tot je wel kan luisteren enz. enz.
Succes!
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
perelaar
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door perelaar »

Inderdaad, zo doen we het hier ook...
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<

:bruinkopje: Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
:bruinkopje: Flora (Eyes of the River) °01/07/2006
Lars en Daniëlle
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Lars en Daniëlle »

Denk geen late pupertijd, Guus zit er denk ik vol in met zijn 9 maanden?
Consequent blijven, Castro heeft het hier ook een tijdje gehad.
Zit aan de stoeprand? Neuhh eerst nog even hier snuffelen daar snuffelen om vervolgens al mopperend net niet naast je te gaan zitten.
We hebben het (af en toe heel frustrerend) niet geaccepteerd.
Als ik zeg zit dan is het ook zit, hoe lang het ook duurt.
Daarna was het vrij snel over, de aanhouder wint :D Succes.
Allard

Is het handig om nu los laten lopen te vervangen door de lange riem? (3meter lang volgens mij). Zodat ik altijd controle over hem heb?
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Allard schreef:Is het handig om nu los laten lopen te vervangen door de lange riem? (3meter lang volgens mij). Zodat ik altijd controle over hem heb?
Ik persoonlijk zou dan voor een lange lijn (10 meter) of een gewone riem kiezen, met de lange lijn lopen ze semi los, ze kunnen lekker lopen en snuffelen, maar als ze niet luisteren kan je ze binnen hengelen :klasse: En aan de gewone riem moet er gewoon normaal gewandeld worden, zoals altijd aan de riem!
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
Dominique en Bo
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Dominique en Bo »

Bo is nu bijna 10 maanden en heerlijk aan het puberen.
Als hij een slechte dag heeft, lees bananen in zijn oren, lijkt het of hij niets heeft geleerd! Ik houd net zolang vol tot dat hij doet wat ik vraag. Ik ben van nature geen geduldig typetje maar dat heeft puber Bo mij wel geleerd hoor!
Met het hier komen kun je proberen om kaas te gebruiken wanneer er wel geluisterd wordt. Ik heb Bo het hier komen aangeleerd met kaas en hij komt nu altijd. En nu krijgt hij geen kaas meer maar een aai over zijn bolletje.

Echt gewoon volhouden!
Helemaal blij met onze kleine Bo!
Allard

Dominique en Bo schreef:Bo is nu bijna 10 maanden en heerlijk aan het puberen.
Als hij een slechte dag heeft, lees bananen in zijn oren, lijkt het of hij niets heeft geleerd! Ik houd net zolang vol tot dat hij doet wat ik vraag. Ik ben van nature geen geduldig typetje maar dat heeft puber Bo mij wel geleerd hoor!
Met het hier komen kun je proberen om kaas te gebruiken wanneer er wel geluisterd wordt. Ik heb Bo het hier komen aangeleerd met kaas en hij komt nu altijd. En nu krijgt hij geen kaas meer maar een aai over zijn bolletje.

Echt gewoon volhouden!
Ik gebruik ook kaas. Maar als hij in een spoor naar iets zit komt hij echt niet terug. :roll:
Dominique en Bo
Snuffelneus
Snuffelneus

Helemaal niet of duurt het gewoon lang?
Allard

Dominique en Bo schreef:Helemaal niet of duurt het gewoon lang?
Soms zoekt hij alleen een spoor, dan loop ik weg ga een andere weg in ( in het bos) en dan komt hij uiteindelijk wel. Maar als hij een spoor heeft en hij vind wat eetbaars, dan eet hij dat eerst op :kots: en komt daarna naar mij om beloont te worden omdat hij terug gekomen is.
Dominique en Bo
Snuffelneus
Snuffelneus

Bo heeft dat ook wel even gehad en nu vooral met geurtjes van andere teefjes.
Wat bij hem helpt is mezelf verstoppen achter een boom.
Dan blijft hij de rest van de wandeling in een straal van 4 meter bij mij.

En toch denk ik dat het gewoon een periode is waar we doorheen moeten
Allard

Dominique en Bo schreef:Bo heeft dat ook wel even gehad en nu vooral met geurtjes van andere teefjes.
Wat bij hem helpt is mezelf verstoppen achter een boom.
Dan blijft hij de rest van de wandeling in een straal van 4 meter bij mij.

En toch denk ik dat het gewoon een periode is waar we doorheen moeten
Achter een boom verstoppen heb ik ook geprobeerd, eerst had hij het eigenlijk niet echt door en na een wandeling van 3km had hij het door. Volgende dag gewoon weer van voren af aan....
Plaats reactie