Pfff ik was zo boos net... ik moet dit even kwijt!!!!

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Jada
Snuffelneus
Snuffelneus

Pfff ik was zo boos net... ik moet dit even kwijt!!!!

Ongelezen bericht door Jada »

Dit moet ik even kwijt hoor. Ik was zo boos net pfff!!! :evil: Ik was net nog even lekker naar buiten gegaan met Jada, tenminste dat dacht ik… Ik wil langs een voor ons bekend grasveldje lopen, komt weeeeer die vervelende grote hond hard op ons afrennen en hij wil gelijk ‘op’ Jada… Tja daar zit ik niet bepaald op te wachten, dit is al een paar keer achter elkaar gebeurd alleen dan was mijn partner erbij, die kon uiteindelijk met veel moeite en kracht de andere hond wegsturen. Ik dus niet met mijn kleine postuur, Jada die helemaal doordraait omdat die hond constant op haar probeert te komen en die hond die totaal niet luistert en zeker 2x zo groot is als Jada… :mad: Het mooie is… totaal geen baas in de buurt, dat beest loopt daar gewoon rond en kan doen wat ie wil.. :mad: Ik was nu alleen en wilde gewoon stevig doorlopen en Jada meenemen, maar dat ging dus totaal niet.. Die hond sprong steeds op ons af en ging maar door en door en ik kon niet verder lopen dan een paar stappen :? Ik ging dus maar zitten op het dichtstbijzijnde bankje en hoopte dat de baas zou komen aanlopen, maar nee hoor niks van dit alles.. Ik zat dus zeker een kwartier in een worsteling met die twee beesten.. :shock:

Als ik Jada op dat moment loslaat, zal het die hond zeker lukken op haar te komen en komt Jada al helemaal niet meer van dat beest af, ze bijt nooit van zich af helaas, dus dat was geen optie.. Op een gegeven moment was ik het zo zat, dat ik die hond aan de ene hand meesleurde naar het dichtstbijzijnde huis en Jada in mijn andere hand.. dit ging bijna niet joh, wat een kracht heeft die grote hond. Ik vraag aan een mevrouw die naar buiten stapt, of ze weet van wie die hond is.. Ze zegt: oh ja van mijn buurvrouw.. Ik sta nog steeds met die twee beesten, ik vraag of ze de buurvrouw meteen erbij kan halen, want dit gaat niet goed zo!!
Die vrouw komt aangelopen, gelijk al een aanvallende houding, gelijk ‘ja wat?’ Ik vertel wat er net was gebeurd en vraag of ze voortaan haar hond een beetje in de gaten kan houden. Zegt ze ‘Luister eens, ik woon hier al 30 jaar, de hond is gewoon erg speels:S En ze mag hier loslopen’’. :?

Lijkt mij dat een hond alleen kan loslopen zonder toezicht (ook al lijkt dat me sowieso niet verstandig, met de weg die er langs loopt, etcc...) als ie geen vlieg kwaad doet. Maar goed…na nog wat duidelijke woorden loop ik verder. Ze kijkt me boos na samen met dat buurmeisje en natuuuuurlijk net heeft Jada problemen met haar ontlasting haha.. ik denk dat ze weer wat stro heeft gepakt van de konijnen.. dus die doet nog even extra lang moeilijk voordat alles eruit is :? Ik ben zo boos, dat ik geen zin meer heb in de wandeling, Jada gedroeg zich ook niet bepaald rustig en zit te hijgen alsof ze de marathon heeft gerend, dus ik ben naar huis gelopen. Vlakbij huis aangekomen komt weer keihard een hond op ons afgerend, die totaal niet luistert en perse met Jada wil spelen. De baas ziet ons en komt meteen en zegt ‘excuses voor mijn hond, hup meekomen bladiebla’ Tja zo kan het ook!!!

Wat zouden jullie doen in zo’n situatie?
Afbeelding
Jada
Snuffelneus
Snuffelneus

Ik bedoel eigenlijk... wat als dit volgende keer weer gebeurd? ik vind zoiets heel vervelend..
Afbeelding
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

nou daar zou ik echt heel makkelijk in zijn...als het in de bebouwde kom is en geen losloopgebied? politie bellen :roll:
heb er zelf ook zo`n genoeg van,lijkt wel een trend te worden...hond laat zich zelf wel uit of ook zo`n fijne...geen riem of halsband mee want hij luistert zoooo goed :kots:

oja en maat 39 tegen zijn kont wil ook wel eens helpen :oops:
dit heb ik toen Hidde een stukje kleiner was 1 x moeten doen bij een oversexte herderreu..commentaar baasje? oww hij wil alleen maar spelen hoor! dit terwijl Hidde geplet werd door een humpende reu :mad:
het verdiende geen schoonheidsprijs,maar Hidde`s heupen vond ik een tikkie belangrijker 8)

heel vervelend is dit altijd ik weet het,maar tegenwoordig huldig ik het principe...wie niet horen wil moet maar voelen(dit geld voor de eigenaar he :D )
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Jada
Snuffelneus
Snuffelneus

Dat grasveld waar zij aan wonen is nog net losloopgebied, dus zoals ze zegt: de hond mag los...Maar ja zo´n hond kan toch echt niet los zonder toezicht :shock:

Tja inderdaad, ik heb het ook vaker meegemaakt, maar nooit zoals vanmiddag. Ik wist het echt even niet, die hond was zo groot en vervelend, tja wat moet ik doen dan: een keiharde trap geven, straks ziet iemand dat net gebeuren en ben ik de ´hondenmishandelaar´.. je weet hoe sommige mensen kunnen zijn toch! Dus vandaar dat ik het zo vervelend vond.

roef schreef:nou daar zou ik echt heel makkelijk in zijn...als het in de bebouwde kom is en geen losloopgebied? politie bellen :roll:
heb er zelf ook zo`n genoeg van,lijkt wel een trend te worden...hond laat zich zelf wel uit of ook zo`n fijne...geen riem of halsband mee want hij luistert zoooo goed :kots:

oja en maat 39 tegen zijn kont wil ook wel eens helpen :oops:
dit heb ik toen Hidde een stukje kleiner was 1 x moeten doen bij een oversexte herderreu..commentaar baasje? oww hij wil alleen maar spelen hoor! dit terwijl Hidde geplet werd door een humpende reu :mad:
het verdiende geen schoonheidsprijs,maar Hidde`s heupen vond ik een tikkie belangrijker 8)

heel vervelend is dit altijd ik weet het,maar tegenwoordig huldig ik het principe...wie niet horen wil moet maar voelen(dit geld voor de eigenaar he :D )
Afbeelding
MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door MheenLab »

Koop iets van sterk geconcentreerde citronella o.i.d. Als fikie er dan weer er aan komt, spuit je dat zijn richting op .. Wedden dat hij of zij dan afdruipt !? ;)
dinodap
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door dinodap »

Bij mijn weten moet in een losloopgebied een hond ten alle tijden onder appel staan?
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

ook al is het losloop gebied en zit je er midden in, hond moet onder toezicht en controle staan van eigenaar.

volgende x mobiel mee en politie bellen, dik het maar wat aan dat je je bedreigd voelt door die hond, halen ze hem op en brengen hem naar het asiel eigenaar kan hem na betaling van a boete voor loslopen zonder toezicht en b ophalen asiel weer meenemen.

nix het is toegestaan, dat is het niet, losloop gebied is alleen een gedoogzone het is overal verboden in nl. alleen op die plekken wordt het gedoogd!
al me kinders uitgevlogen
mullermariska
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door mullermariska »

Ik heb daar ook zo'n hekel aan!! :evil:
Wat ik hier op het forum of een ander forum eens is heb gelezen vond ik wel een goeie tip. Voortaan stuk touw bij je hebben en die hond gewoon vast zetten aan een paaltje of boom. Gaat de baas hem vanzelf een keertje zoeken. Miss snapt ie het dan. Maar daar maak je geen vrienden mee natuurlijk :oops:
Groetjes Mariska en een lebber van Izzie en Shiva

:zwartkopje: Lola ( Kink's Lola van de witte hoeve's hof ) 7-3-1998 - 14-7-2008
:blondkopje: Izzie ( Mayberry's Dream Curious Isabel) 4-2-2009
Bull terriër : Shiva 3-8-2010
MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus

mullermariska schreef:Ik heb daar ook zo'n hekel aan!! :evil:
Wat ik hier op het forum of een ander forum eens is heb gelezen vond ik wel een goeie tip. Voortaan stuk touw bij je hebben en die hond gewoon vast zetten aan een paaltje of boom. Gaat de baas hem vanzelf een keertje zoeken. Miss snapt ie het dan. Maar daar maak je geen vrienden mee natuurlijk :oops:
Alsof je wel vrienden maakt met een al te opdringerige loslopende hond ;)
dinodap
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door dinodap »

MheenLab schreef:
Haha ik vind het wel een goeie! :klasse:
mullermariska
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door mullermariska »

MheenLab schreef:
Nee ook niet. Maar toch...
Groetjes Mariska en een lebber van Izzie en Shiva

:zwartkopje: Lola ( Kink's Lola van de witte hoeve's hof ) 7-3-1998 - 14-7-2008
:blondkopje: Izzie ( Mayberry's Dream Curious Isabel) 4-2-2009
Bull terriër : Shiva 3-8-2010
roef
Speurneus
Speurneus

dat is een goeie! dat zal ik ook maar eens doen.
hier loopt een zwart lab.teefje steeds los en de bazen vinden het wel goed allemaal.
ook als de dame hoogloops is :shock:
toen ik hun er op aansprak was het commentaar..ach een nestje vinden we zo vreselijk leuk.en jaja of ik roef niet wilde uitlenen! :mad:
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

roef schreef:
hier loopt een zwart lab.teefje steeds los en de bazen vinden het wel goed allemaal.
toen ik hun er op aansprak was het commentaar..ach een nestje vinden we zo vreselijk leuk.en jaja of ik roef niet wilde uitlenen! :mad:
:D Roef uitlenen :applaus: Ja ik zou het doen! :twisted: :lol:
En zij die 9 weken wachten op een nestje :lol:
En dan komt de aap uit de mouw..... :evil: :evil: :evil:
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Gelukkig worden al té opdringerige los lopende honden die zich hier met juffie om meneer hond bemoeien ter plekke gecastreert :)
roef
Speurneus
Speurneus

Lien schreef:
roef schreef:

:D Roef uitlenen :applaus: Ja ik zou het doen! :twisted: :lol:
En zij die 9 weken wachten op een nestje :lol:
En dan komt de aap uit de mouw..... :evil: :evil: :evil:
:D dat was vorig jaar toen das clockenspiel nog intact was,nu zou roef er geen zin meer in hebben om te vaderen :twisted: :lol:
Plaats reactie