Dit moet ik even kwijt hoor. Ik was zo boos net pfff!!!

Ik was net nog even lekker naar buiten gegaan met Jada, tenminste dat dacht ik… Ik wil langs een voor ons bekend grasveldje lopen, komt weeeeer die vervelende grote hond hard op ons afrennen en hij wil gelijk ‘op’ Jada… Tja daar zit ik niet bepaald op te wachten, dit is al een paar keer achter elkaar gebeurd alleen dan was mijn partner erbij, die kon uiteindelijk met veel moeite en kracht de andere hond wegsturen. Ik dus niet met mijn kleine postuur, Jada die helemaal doordraait omdat die hond constant op haar probeert te komen en die hond die totaal niet luistert en zeker 2x zo groot is als Jada…

Het mooie is… totaal geen baas in de buurt, dat beest loopt daar gewoon rond en kan doen wat ie wil..

Ik was nu alleen en wilde gewoon stevig doorlopen en Jada meenemen, maar dat ging dus totaal niet.. Die hond sprong steeds op ons af en ging maar door en door en ik kon niet verder lopen dan een paar stappen

Ik ging dus maar zitten op het dichtstbijzijnde bankje en hoopte dat de baas zou komen aanlopen, maar nee hoor niks van dit alles.. Ik zat dus zeker een kwartier in een worsteling met die twee beesten..
Als ik Jada op dat moment loslaat, zal het die hond zeker lukken op haar te komen en komt Jada al helemaal niet meer van dat beest af, ze bijt nooit van zich af helaas, dus dat was geen optie.. Op een gegeven moment was ik het zo zat, dat ik die hond aan de ene hand meesleurde naar het dichtstbijzijnde huis en Jada in mijn andere hand.. dit ging bijna niet joh, wat een kracht heeft die grote hond. Ik vraag aan een mevrouw die naar buiten stapt, of ze weet van wie die hond is.. Ze zegt: oh ja van mijn buurvrouw.. Ik sta nog steeds met die twee beesten, ik vraag of ze de buurvrouw meteen erbij kan halen, want dit gaat niet goed zo!!
Die vrouw komt aangelopen, gelijk al een aanvallende houding, gelijk ‘ja wat?’ Ik vertel wat er net was gebeurd en vraag of ze voortaan haar hond een beetje in de gaten kan houden. Zegt ze ‘Luister eens, ik woon hier al 30 jaar, de hond is gewoon erg speels:S En ze mag hier loslopen’’.
Lijkt mij dat een hond alleen kan loslopen zonder toezicht (ook al lijkt dat me sowieso niet verstandig, met de weg die er langs loopt, etcc...) als ie geen vlieg kwaad doet. Maar goed…na nog wat duidelijke woorden loop ik verder. Ze kijkt me boos na samen met dat buurmeisje en natuuuuurlijk net heeft Jada problemen met haar ontlasting haha.. ik denk dat ze weer wat stro heeft gepakt van de konijnen.. dus die doet nog even extra lang moeilijk voordat alles eruit is

Ik ben zo boos, dat ik geen zin meer heb in de wandeling, Jada gedroeg zich ook niet bepaald rustig en zit te hijgen alsof ze de marathon heeft gerend, dus ik ben naar huis gelopen. Vlakbij huis aangekomen komt weer keihard een hond op ons afgerend, die totaal niet luistert en perse met Jada wil spelen. De baas ziet ons en komt meteen en zegt ‘excuses voor mijn hond, hup meekomen bladiebla’ Tja zo kan het ook!!!
Wat zouden jullie doen in zo’n situatie?