Konijn of Teckel ?

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
wobbetje

Konijn of Teckel ?

Ongelezen bericht door wobbetje »

Ben na de middag met Zabbo naar de losloopwei geweest en ben er eigenlijk helemaal niet zo happy van teruggekomen...
Daar aangekomen zat er helemaal achteraan (is wel voetbalveld groot) een ouder koppel en er dartelde een klein hondje rond.... ik hield Zabbo maar aangelijnd omdat hij er anders vlugger als het licht naar toe sjeest... hij ging dan maar in sluipmodus... volgens mij was hij er gewoon van overtuigd dat daar een konijn rondliep.... toen we dicht genoeg genaderd waren en het dartele ding ondertussen een ruwharige teckel bleek te zijn, liet ik Zabbo los... gadver.. als een bulldozer stortte hij zich op dat hondje hij ging er gewoon compleet bovenop liggen om dan zijn neus in dat hondje te drukken. het teckeltje begon te piepen en ook wel goed van zich af te bijten en heeft Zabbo wel drie keer goed vastgehad (zonder gevolg) .. en toen was Zabbo toch wat bang en begon dan maar als een gek en al blaffend in rondjes te lopen achter dat hondje...echt heel irritant... er was ook een man bij en die vond het nodig van Zabbo bij zijn halsband te pakken en te zeggen dat hij moest zwijgen... terwijl ik hem ook al heel de tijd probeerde terecht te wijzen.. maar meneer zat weer helemaal in het rood en luistert dan voor geen meter...
uiteindelijk pakte die man het teckeltje op waardoor Zabbo als een kangoeroe begon te springen natuurlijk... ik heb Zabbo uiteindelijk aangelijnd en de mensen zijn langzaam terug naar de uitgang gegaan...
Daarna kwam er een andere hond binnen... meer het kaliber van Zabbo (kruising regtriever en nog iets) .... het was een teef van 1 jaar oud... Zabbo speelde dan wel met die hond maar ook dan zet hij zijn haar recht en vindt het dan nodig om af en toe te grommen en te blaffen.... ik begrijp dit allemaal niet zo goed en ben soms wel een beetje ongerust dat hij echt kwaad is...vooral met kleine hondjes betrouw ik hem toch niet erg... heb er nu toch wel een naar gevoel aan overgehouden...
MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door MheenLab »

Kleine hond v.s. grote hond .. Geen ideale mix .. Vooral met teckels niet, die krijgen nogal gauw last van hun rug ;)

Volgende keer zou ik nog een extra rondje doen, en even wachten tot die hond(en) weg zijn ...
pebi
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door pebi »

MheenLab schreef:Kleine hond v.s. grote hond .. Geen ideale mix .. Vooral met teckels niet, die krijgen nogal gauw last van hun rug ;)

Volgende keer zou ik nog een extra rondje doen, en even wachten tot die hond(en) weg zijn ...
goed idee. als je het niet vertrouwt gewoon wat anders met hem gaan doen.
Afbeelding

met dank aan Pauline
MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door MheenLab »

pebi schreef:
MheenLab schreef:Kleine hond v.s. grote hond .. Geen ideale mix .. Vooral met teckels niet, die krijgen nogal gauw last van hun rug ;)

goed idee. als je het niet vertrouwt gewoon wat anders met hem gaan doen.
Je ziet vaak op die hondenveldjes, dat de honden ook daarop los gelaten worden, en dat de mensen in gesprek met elkaar raken. Op zich niets mis mee natuurlijk, maar vaak worden de honden dan gewoon vergeten, dus zonder toezicht .. En als er dan een kleinere hond er tussen loopt, is the road to disaster al geplaveid (hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn, maar vaak wel) ;)
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

Ik zou de volgende keer zabbo meteen terug aanlijnen bij dit gedrag.
Hier kwam laatst ook een man met een klein hondje aanlopen op het losloopveld, wij stonden daar met 7 grote honden. Meneer liet zijn hondje los en die was bang van grote honden, hij werd ook meteen target van 1 van de grote honden. Kaine vond dat interesant en huppelde ook maar mee, die heb ik meteen aangelijnd want ik wil dat gejaag niet op andere honden. Nu had kaine nog geen kwaad in de zin maar door de houding van de andere hond en het kleine hondje kan dat in 1x omslaan.

Ik heb zelf zoiets niet luisteren is weer aan de lijn. Ze krijgen na een minuut of wat weer een kans, weer niet gedragen is aan de lijn en naar huis. Sommige mensen uit de buurt vinden dat streng maar het heeft wel effect. Ik hoef dit vaak maar 1x te doen en dan gedragen ze zich wel als ze de tweede keer los mogen want anders is het einde plezier.
Plaats reactie