Een alternatief voor Zitac?

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Els
Speurneus
Speurneus

Een alternatief voor Zitac?

Ongelezen bericht door Els »

Wie weet er nog een behoorlijk alternatief voor Zitac, maagbescherming? Max krijgt er erge diarree van, hij reageert toch al zo slecht op zn medicatie momenteel.

We hebben al groenlipmossel geprobeerd, dat was het niet voor ons. Ik heb net als tips Maagcompositum en Omeprazol gekregen. Wie heeft er ervaring met deze producten?
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

ik gebruik zelf omeprazol en ben er tevreden over(geen bijwerkingen) maar bij honden weet ik niet hoe het bevalt.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Marieke
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marieke »

En aspitol plus? Is ook groenlipmossel, alleen dan een specifieke, andere samenstelling als bijvoorbeeld van de tuinen. Schijnt ook beter, gerichter te werken..

Omeprazol zelf, bij de humane variant is gericht op bescherming en een bevoordering van de maagontlediging. Nexium (esomeprazol) is puur gericht op maagbescherming..
Groetjes Marieke en een pootje van Quincy en Noortje

:blondpootje: Quincy
:zwartpootje: Noortje
Lankmark
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Lankmark »

roef schreef:ik gebruik zelf omeprazol en ben er tevreden over(geen bijwerkingen) maar bij honden weet ik niet hoe het bevalt.
Sluit ik mij bij aan
Els
Speurneus
Speurneus

Marieke schreef:En aspitol plus? Is ook groenlipmossel, alleen dan een specifieke, andere samenstelling als bijvoorbeeld van de tuinen. Schijnt ook beter, gerichter te werken..

Omeprazol zelf, bij de humane variant is gericht op bescherming en een bevoordering van de maagontlediging. Nexium (esomeprazol) is puur gericht op maagbescherming..
Gaat aspitol plus op recept of kan ik dat ergens bestellen?

bedankt dames, ik ga ermee aan de slag. :)
Groetjes,
Els

Terra5
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Terra5 »

Wat ik al op FB had gezet, Terra krijgt dus Omeprazol en heeft geen bijwerkingen. Het werkt bij haar erg goed, beter dan de Zitac. Ik zelf gebruik het ook al jaren en ook totaal geen bijwerkingen :-)
Tamara, :zwartpootje: Danouk en :blondpootje: Sanna
In loving memory :zwartpootje: Terra

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
:zwartkopje: Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
:blondkopje: Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
Marieke
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marieke »

Els schreef:
Marieke schreef:En aspitol plus? Is ook groenlipmossel, alleen dan een specifieke, andere samenstelling als bijvoorbeeld van de tuinen. Schijnt ook beter, gerichter te werken..

Nee is niet op recept, maar het is wel moeilijk te krijgen. Ik sla het altijd in via Anneke Schellingerhout, die stuurt het dan op met een factuurtje erbij.. Ik ben daar echt ontzettend over te spreken! Beide honden krijgen het, en zonder ook maar 1 bijwerking, terwijl Quincy altijd heel gevoelig is op de maag! :wink:
Groetjes Marieke en een pootje van Quincy en Noortje

:blondpootje: Quincy
:zwartpootje: Noortje
Els
Speurneus
Speurneus

Marieke schreef:
Els schreef:

Nee is niet op recept, maar het is wel moeilijk te krijgen. Ik sla het altijd in via Anneke Schellingerhout, die stuurt het dan op met een factuurtje erbij.. Ik ben daar echt ontzettend over te spreken! Beide honden krijgen het, en zonder ook maar 1 bijwerking, terwijl Quincy altijd heel gevoelig is op de maag! :wink:
Dank. Ik ga zoeken. Vanmiddag zowiezo weer overleg bij de da, hopelijk hebben ze ook iets waar meneer op gaat slapen s nachts. We slapen nu s nachts gemiddeld 3 uurtjes aan 1 stuk en dan mogen we spreken van een goede nacht. :(
Ik ga de tips van hier bespreken, bedankt dames.
Groetjes,
Els

Plaats reactie