Vieze oren/ogen

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Floorske
Snuffelneus
Snuffelneus

Vieze oren/ogen

Ongelezen bericht door Floorske »

Hallo!
Onze lab Saar heeft al sinds we haar hebben erg snel vieze oren en tranende ogen. Vooral in de zomer, als ze gezwommen had was het erg vervelend. Het stinkt ook en ze krijgt ze niet zelf schoon. Ook blijven haar oogjes tranen en heeft ze regelmatig jeuk op haar hele lijf.

We hebben al verschillende soorten voer geprobeerd waaronder ook hypoallergeen. Buiten dat het mega duur was werkte het niet. Dit was ook vooral een test of ze een allergie heeft voor een bepaald ingrediënt.

Mijn vraag is of kvv zou kunnen helpen met dit probleem. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Zo ja, waar kan ik dan het beste mee beginnen of moet ik gewoon kijken wat goed bij haar aanslaat?

Alvast bedankt!
Gr Floor & Saar :bruinpootje:
TimA
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door TimA »

Of het bij jullie hondje helpt weet ik natuurlijk niet, ik kan alleen mijn eigen ervaring delen:

Juno stond bij de fokker op hypoallergene (!) brokken. Hier zijn wij mee doorgegaan en dat leek goed te gaan. Toch had Juno vaak oorontstekingen en altijd rode warme oren. Hij leek er ook best last van te hebben. Sinds wij, nu ruim een jaar geleden, overgestapt zijn op volledig KVV (eerst wisselden wij enkele dagen per week brokken af voor KVV), heeft hij minder vieze oren en vrijwel nooit rode oren meer (heel soms na het zwemmen nog een beetje).. Voor Juno werkt KVV dus zeer zeker! Ook vind hij het lekkerder en heeft hij nooit meer problemen met ontlasting.

Met zijn ogen vind ik niet dat Juno overdreven vieze ogen had toen hij nog op brokken stond, wel eens een beetje viezigheid maar dat heeft hij nu nog steeds wel eens.

Jamie zat bij de fokker al op KVV en daar gaan wij vrolijk mee verder, heeft nog nooit wat met oren of ogen gehad. Beetje prut in de ogen heeft iedere hond wel eens volgens mij..
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Het kan heel goed helpen, vooral als je KVV zonder graan neemt.
Mijn westie teefje had ook altijd jeuk en ontstoken oren :( ook op hypoalergeenbrokken, toen kreeg ik de tip om eens KVV te proberen, binnen een week (echt niet overdreven) was haar jeuk al een stuk minder, vrij snel was het helemaal over, ontstoken oren heeft ze ook nooit meer gehad 8)
Vanaf af dat moment krijgt geen enkele hond hier meer brok, alles eet hier vers :wink:
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Ik sluit mij bij de bovenstaande antwoorden aan, het is zeker de moeite waard om uit te proberen.
En dan idd wel een graanvrije kvv, anders schiet je er nog weinig mee op.
Succes en jouw hond zal blij zijn met deze keuze :wink:
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Wellicht zou een graanvrije KVV helpen (altijd beter dan brok) maar je hond kan natuurlijk ook een heel andere allergie hebben. Bijv een allergie voor mijt of (gras)pollen enz., enz. Ik zou zeker, mocht KVV geen verbetering geven, een dermatoloog of holistisch DA raadplegen.
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
Plaats reactie