zoals de meesten wel weten woon ik sinds 1,5 maand weer op mezelf samen met Foofer.
Foofer is een fijne semi rustige hond maar als ik thuis kom van het werken is hij compleet door het dolle heen...
Nu denk ik daar zelf 2 verklaringen voor te hebben maar ben benieuwd of jullie hier ook zo over denken.
1. voor heen kwam ik thuis, dan was Foofer alweer omringd door mensen (voorheen mijn ex en toen mijn ouders), dus was hij al aardig afgeremd. Nu ben ik de eerst die hij ziet en is uberdolblij...
2. ik woon nou in een appartementencomplex, Foofer moet nog wennen aan het feit dat hij wel mensen boven en naast zich hoort maar dat deze niet binnen komen. Ik denk dat hij dan zoooooo blij is dat er eindelijk na al die voetstappen vrouwtje binnenkomt...
Ik heb vanmiddag eerst eens door het raam gekeken, hij ligt dan gewoon nog rustig als veredeld vloerkleed maar vanaf het moment dat ik de voordeur door kom en mijn eigen voordeur open is het 1 grote kwispelexplosie met licht gepiep en alles....
Ik ben zelf met het volgende begonnen: Bij binnenkomst negeren en niet aanhalen. Ik zet rustig mijn tas weg, bekijk de post en ga naar de wc. In het begin was dat voldoende maar sinds eind vorige week ook niet meer....
Nu heb ik gister en vandaag hem eerst helemaal plat gelegd (dus helemaal op zijn zij en net zo lang gewacht tot hij ontspannen was commanda Rust daar bij geplakt. Eenmaal buiten is het goed..

Mijn vraag, doe ik daar goed aan (het plat leggen en negeren) of moet ik een andere methode in acht nemen. Of hebben jullie nog een tip?