Aandacht vragen...

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
kristies
Speurneus
Speurneus

Aandacht vragen...

Ongelezen bericht door kristies »

Hoi hoi..

ik heb toch iets wat ik eens met jullie wil " bespreken" . Chester is een kroelhond. Hij wordt dolgelukkig van aandacht, vooral over zijn buikje kriebelen en achter zijn oren blijft hij er bijna in van geluk... maar hij wordt steeds flauwer zeg maar... ofwel vraagt meer aandacht. Nu is er ook een drukke peuterpuber in huis die ook heel veel aandacht vraagt. ( en hem nogal eens op zijn lip zit.. ) Misschien dat het daar mee te maken heeft ik weet het niet, maar aandacht van ons en dan dus vooral aaien/ kriebelen etc.. vraagt hij steeds meer om.
Ik ben geneigd om hem het niet te geven als hij erom " vraagt " ( dmv zijn kop op mijn schoot leggen, vlak naast me gaan zitten me aankijken al kwispelend een hele dag achter me aanlopen... ) maar hem juist als hij even nergens om vraagt maar gewoon ligt op zijn kussen ofzo hem dan bij me te roepen en hem aandacht te geven.. maar doe ik dat wel goed? Eigenlijk vind ik het prettig en lief en leuk dat hij zo`n kroelkip is, maar soms wordt ik er ook een beetje moe van... :wink:
Wat zoekt hij ? Bevestiging ? Wat zoekt een hond bij zijn roedel-leider als hij genegenheid zoekt?
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Re: Aandacht vragen...

Ongelezen bericht door Lupos »

kristies schreef: Ik ben geneigd om hem het niet te geven als hij erom " vraagt " ( dmv zijn kop op mijn schoot leggen, vlak naast me gaan zitten me aankijken al kwispelend een hele dag achter me aanlopen... ) maar hem juist als hij even nergens om vraagt maar gewoon ligt op zijn kussen ofzo hem dan bij me te roepen en hem aandacht te geven.. maar doe ik dat wel goed? Eigenlijk vind ik het prettig en lief en leuk dat hij zo`n kroelkip is, maar soms wordt ik er ook een beetje moe van... :wink:
Wat zoekt hij ? Bevestiging ? Wat zoekt een hond bij zijn roedel-leider als hij genegenheid zoekt?
Als je van het aandacht vragen afwilt is er maar 1 oplossing: niet meer op avances ingaan. Maar je geeft zelf al aan het best wel fijn te vinden en dat is nu exact de reden dat hij het doet: hij krijgt ook aandacht als hij erom vraagt :wink:
Hij zoekt niets, hij weet dat hij met zijn gedrag succes behaald: ik wil aandacht, ik krijg aandacht als ik dit doe. Je kunt het zien als een aai-lakei :D
Als jullie dit allebei prima vinden lijkt het me verder geen probleem. Maar, wil je er echt vanaf dan zul je er nooit meer aandacht aan moeten besteden en ik vermoed zo dat dit niet is wat jullie samen willen :wink:
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
kristies
Speurneus
Speurneus

nee natuurlijk willen we dat niet. Maar hij vraagt steeds meer aandacht. Hij loopt werkelijk een hele dag achter me aan te sjouwen en als hij de kans krijgt krijg ik een kop op mijn schoot en als ik dan nog niet ga aaien gaat hij met zijn neus tegen mijn arm duwen.
Dat deed hij de eerste jaren niet.
kristies
Speurneus
Speurneus

oh en als het alleen achter me aan was viel het nog mee, maar meneer is master in het VOOR mijn voeten lopen 8)
Anita74
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Anita74 »

Voorheen was hij natuurlijk gewend om alleen alle aandacht te krijgen nu moet Chester die delen, dat zal wel gewenning zijn en daarom zal hij meer om aandacht vragen, lijkt mij althans...
Shuka ♂ 12 juli 2000 - 29 januari 2013
Taico ♂ 21 februari 2013
Plaats reactie