medicijn tegen vuurwerkangst

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Aileen
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

medicijn tegen vuurwerkangst

Ongelezen bericht door Aileen »

Hier een hond van 14,5 jaar heeft de laatste jaren zeer grote angst gekregen voor vuurwerk. Elk jaar wordt steeds erger. Laatste keer was zo erg dat hij dagen lang niet meer naar buiten durfde. Tijdens oud en nieuw. Verstopte hij zich uren achter het gorden en plaste zichzelf onder. Zo ontzettend zielig. Hij lag gewoon in zijn urine . Zo extreem is het nooit eerder geweest en nu willen we kijken naar de juiste medicatie voor Lucky. We hebben eerder homeophatische medicijn gegeven wat totaal niet heeft geholpen.

Wie weet een goede medicijn dat echt helpt en dat hij dus ook veel minder angst voelt?
Afbeelding
Het is hier nog steeds zo stil zonder jou...
Ik heb 14 jaar en 8 maanden lang zo intens van je genoten.
Jessie
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Jessie »

Wij zijn naar de dierenarts gegaan en die heeft ons iets meegegeven waar ze erg rustig van worden.
De naam zou ik even moeten opzoeken.
Je dierenarts weet er vast wel iets voor.
Het is erg lastig als ze er zo bang voor zijn, onze Toller moet er ook niks van hebben.
Ben benieuwd hoe Barry erop gaat reageren, het is zijn eerste keer.
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ik zou niet voor medicijnen gaan! De medicijnen die er voor zijn, zijn middelen om ze te verdoven, wat inhoud dat ze versuft en verdoofd zijn waardoor ze zich niet meer kunnen uiten, maar de angst prikkels komen nog steeds binnen, het lijkt dus voor ons dat ze minder bang zijn, maar niks is minder waar, ze zijn nog steeds bang, maar zijn zo verdoofd/sloom dat ze geen kant meer op kunnen.

Ik zou een plekje maken waar de hond zich zo veilig mogelijk kan voelen.
Mijn vorige hond was extreem bang voor vuurwerk en de flitser van het foto toestel en onweer, alles wat lichtflitsen met zich mee bracht dus :( ze had 2 plekjes waar ze dan het liefst ging liggen, achter mijn rug, lekker veilig, of in de badkamer.
Met oud en nieuw maakte ik dus altijd een lekker plekje voor haar in de badkamer, lekker donker, dus de lichtflitsen zag ze dan niet, ik zette er een radio neer zodat het geluid ook wat minder hard binnen kwam omdat er muziek doorheen zat, lekker dekentje, wat lekkers, waterbak en zo kon ze er voor kiezen om daar te gaan liggen, verder deed ik alle gordijnen dicht enz. alles om het voor haar zo comfortabel mogelijk te maken.
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Hoewel er vroeger werd gezegd, dat je het gedrag negeren moet, ben ik zelf daar vanaf gestapt. Nadat Toosje enkele jaren geleden vuurwerk in Februari in mijn tuin voor de pootjes heeft gehad, is ze altijd bang geweest voor vuurwerk. Ze ging dan in de keuken liggen stijf tegen de kastjes aan. Ik heb dit gedrag altijd genegeerd, maar het werd alsmaar erger in de loop van de jaren. Toen heb ik haar aan de riem gelegd, naast mijn voeten. Af en toe een bemoedigend klopje gegeven of even haar oortjes "getouched". En zie daar, vorig jaar sliep ze rustig aan mijn voeten, zelfs het enorme trillen was zo goed als over.
Ik zou ook geen medicatie geven, want eerder aangegeven is, ze zijn versuft, maar alles dringt nog wel door.
Aileen ga eens op een cursus T-touch, echt er gaat een wereld voor je open hoe je hiermee je hond kunt helpen op allerlei gebieden.
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Lunatic schreef:Ik zou niet voor medicijnen gaan! De medicijnen die er voor zijn, zijn middelen om ze te verdoven, wat inhoud dat ze versuft en verdoofd zijn waardoor ze zich niet meer kunnen uiten, maar de angst prikkels komen nog steeds binnen, het lijkt dus voor ons dat ze minder bang zijn, maar niks is minder waar, ze zijn nog steeds bang, maar zijn zo verdoofd/sloom dat ze geen kant meer op kunnen.

Ik zou een plekje maken waar de hond zich zo veilig mogelijk kan voelen.
Mijn vorige hond was extreem bang voor vuurwerk en de flitser van het foto toestel en onweer, alles wat lichtflitsen met zich mee bracht dus :( ze had 2 plekjes waar ze dan het liefst ging liggen, achter mijn rug, lekker veilig, of in de badkamer.
Met oud en nieuw maakte ik dus altijd een lekker plekje voor haar in de badkamer, lekker donker, dus de lichtflitsen zag ze dan niet, ik zette er een radio neer zodat het geluid ook wat minder hard binnen kwam omdat er muziek doorheen zat, lekker dekentje, wat lekkers, waterbak en zo kon ze er voor kiezen om daar te gaan liggen, verder deed ik alle gordijnen dicht enz. alles om het voor haar zo comfortabel mogelijk te maken.
volgens mij was dit eerder wel zo idd, maar nu zijn er ook wel medicijnen die echt de angst wat afzwakken. Op een ander forum zijn hier laatst ook wat topics over geweest, ik zal weleens zoeken vanavond
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

8)

http://www.zie.nl/video/opmerkelijk/Opl ... fzqndf6b8k" onclick="window.open(this.href);return false;
Aileen
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Aileen »

Nee, ik wil absoluut geen medicijnen geven waardoor een hond niets meer kan en toch alles bewust meemaken.

Lucky geven we een plek waar hij zich zo veilig mogelijk voelt (al laten we hem zelf bepalen waar hij het liefst wilt zijn), ondanks alles ligt hij in zijn urine, angst voor alles, dagenlang niet naar buiten willen (begint al paar dagen ervoor al).

Ik lees verhalen op internet over diazepam (valium). Schijnt dat deze de angst kunnen onderdrukken enz.

Nina&toosje bedankt voor je tips! Zal eens kijken of er 1 is die redelijk in de buurt ligt. Al denk ik niet dat het veel zal helpen voor lucky ondat zijn angst heel erg extreem is geworden. Denk dat het met ouderdom te maken heeft. Hij hoort en ziet minder goed natuurlijk.

Het hok in de video is wel ideaal!!
Afbeelding
Het is hier nog steeds zo stil zonder jou...
Ik heb 14 jaar en 8 maanden lang zo intens van je genoten.
Carlijn
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Carlijn »

Zomaar wat tips:
De badkamer (zie eerder) heeft inderdaad een andere akoustiek en werkt.
Bij mijn vrienden staat 5 dagen per jaar de badkamer deur open en ligt de hond in de douchecel. Daar voelt ze zich veilig.

Mijn hond is ook bang maar train met you tube filmpjes en speakers vanaf november elke dag. Aan zetten en gewoon doorgaan met waar je mee bezig bent....

Succes de komende maand.
roelien

Ongelezen bericht door roelien »

Lastig als je hond zo bang is. Hoop dat je een goede oplossing vind.

Het medicijn Zylkene versuft niet, heb zelf geen ervaring ermee. Weet wel dat je dit moet opbouwen, dus niet één dag van tevoren mee beginnen.
Plaats reactie