wondje op het kussentje

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
roef
Speurneus
Speurneus

wondje op het kussentje

Ongelezen bericht door roef »

Roef heeft gisteren zijn kussentje van zijn rechterachterpoot verwond.
het lijkt een soort schaafwond over de hele breedte van het grootste kussentje.
het zwarte eelt is er af en de roze onderste huidlaag ligt nu bloot...auwwww :(

dus als echte vent kun je nu bijna niet meer lopen(wél als er lekkers te halen valt :roll: ) en lig je héél sjielug in je mand een beetje voor je uit te zuchten en Hidde op te vreten als hij het ook maar waagt in de buurt te komen.(iemand nog een praatgroepje voor heel sjieluge pups die niet meer samen in het biabed mogen? :D )

mijn boeren verstand zegt nu: laten drogen aan de lucht en na een wandeling(deze week kort en aan de riem) goed spoelen met gekookt water en afdrogen.en 1x per dag een badje biotex groen.
sokjes en schoenen gaat zekers te weten niet werken bij Roef,maar hij likt er steeds aan :mad:
ik wil op zoek naar vetramil(honingzalf) hier in het durp want dat schijnt erg bitter te zijn,zou evt teatree ook een optie zijn?

en ik heb nog hydrocortiderm lotion staan van James zijn pootjes,zou dat nog iets zijn?

bij twijfel is de da zo gebelt natuurlijk :wink: :)
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Kan je geen advies geven. Maar is het niet goed dat Roef het wondje zelf schoon houdt? Al droogt het dan niet natuurlijk...

We vinden Roef overigens heel stoer hoor dat hij uberhaupt nog een rondje meeloopt, weet niet of Keo dat nog zou doen, want o o als er toch iets met dat voetje is :D
Beterschap Roef!
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
roef
Speurneus
Speurneus

we gaan nu wel trouwens een boterhamzakje en een kindersok om zijn poot tapen als hij naar buiten gaat voor een P&P ronde,anders is het zo weer open.

@emoesie,lopen gaat alleen maar voor gedroogt kipfilet en gedroogde friese worst :D
en naar buiten gaan,tja hij heeft geen keus,binnen plassen enzo vind ik niet echt :wink: :D
en een beetje likken is idd niet zo erg,maar Roef blijft bezig :roll: en maakt het helemaal zacht en week.
Marieke
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marieke »

Zou het verder droog laten denk ik Miranda! Ook geen honingzalf.. Houdt het weer zo week.. Tenzij het bloed...
Groetjes Marieke en een pootje van Quincy en Noortje

:blondpootje: Quincy
:zwartpootje: Noortje
Lars en Daniëlle
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Lars en Daniëlle »

Geen tips hier sorry.
Veel sterkte hoor Roef en Hidde natuurlijk ook, waar moet je nu toch liggen?
HennyH
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door HennyH »

Is het alleen een schaafwond of zit er ook een scheur in het zooltje?

Spirit had vorig jaar zijn hielkussen half afgescheurd en dat heeft bijna 2 maanden geduurd voor het weer dicht gegroeid was. Steeds heeft hij een drukverband er om gehad en we hebben bij de dierenarts Dermiel wondzalf gehaald. Dat is voor slechthelende wonden en werkt goed. Ik ben niet met Spirit op consult geweest, gewoon via de assistente geregeld.

Als het alleen een schaafwond is heelt het natuurlijk veel sneller. Ik zou dan in huis een kindersokje (die passen heel mooi om een hondenpoot) aandoen en net even boven de poot met leukoplast goed vast zetten. Dan blijft de wond schoner, hij kan er niet aan likken en droogt het toch in.

Succes ermee!
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Of wat calendulan wondspray erop doen.

Als het alleen een schaafwond is en Roef blijft er niet aan likken, droogt dat redelijk snel, volgens mij was dat bij Mexx een paar jaar geleden binnen een weekje weer redelijk hersteld, wel zo min mogelijk gewandeld.

Mexx heeft hier laatst ook een tijdje met een schoentje moeten lopen, de eerste stappen deed hij of hij bijna niet kon lopen en daarna liep hij redelijk normaal :lol:
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Noah heeft een tijdje terug een snee op zijn kussentje gehad, ik heb er toen wel een klein beetje honingzalf opgedaan. Gewoon af en toe, niet de hele tijd zodat het tussendoor ook een beetje kon drogen. Het is weer mooi genezen. Sterkte ermee!
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Beterschap voor het zielige mannetje :wink:
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Toevallig hier een paar weken terug weer met Daan ...
Zat maar te likken en te klooien (en vond geen rust) en toen ik hem grondig ging nakijken zag ik dat er een hele plak van zijn kussentje af was :oops:

Daan bleef het ook maar schoonlikken (verzorgend typje) en die hebben we soms gewoon even een kap om gedaan, want het moet toch helen en dat lukt niet heel makkelijk als hij het elke keer nat sopt :roll:

Binnen een dag of 2/3 was het dicht genoeg dat meneer er niet meer aan zat en genas het heel snel doordat wij kleine rondjes liepen tot het weer volledig genezen was ...

Knuf voor de patient !
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Toosje is net hersteld van een heel zeer pootje. Ik heb haar laten rusten, drie keer per dag 10 meter naar een klein grasveldje apart met haar gelopen, ging erg moeizaam en langzaam, maar ze deed haar P&P ,meteen en sjokte weer naar huis. Na bijna een week was het over en nu rent ze weer. Ik heb haar zelf de wond laten verzorgen.Het was verder niet ontstoken . Van harte beterschap gewenst, zo zielig als ze iets hebben dat zeer doet.
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

Pontus had een tijdje terug ook zo'n plakje van een van zijn kussentjes. Ik heb er toen zo'n ' tweede huid pleister/ blaren pleister' op gedaan. Verbande erover en flink vast getaped. Wel eerst ontsmet. Na twee dagen ging het los maar toen zag het er al veel beter uit.
Buiten deden we een schoentje aan, binnen niks. Af en toe ontsmetten en wat Calendulan wondspray erop. Verder hield hij het zelf schoon.
Kleine rondjes lopen, alleen aangelijnd. Het was binnen een week over.
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
roef
Speurneus
Speurneus

beterschaps knuffels zijn door gegeven!

pootje ziet er veel beter uit,ik laat het in huis gewoon aan de lucht drogen.
buiten een broodzakje om de poot met een kindersok er om heen getaped.
zo is de poot nog droog en schoon als we thuis komen en hoeft het niet gespoeld te worden.

gisteren een paar keer calendulanspray op gedaan en na de middag niet meer.
vanmorgen was zijn wondje droog en volgens mij likt roef er niet al te veel meer aan.
lopen is nog steeds pijnlijk dus 3x per dag een klein rondje en roef is blij als hij weer naar huis kan :shock: hij vouwt zich op in zijn biabed en ik zie hem niet meer,dus pijn doet het nog steeds :(

het zal over een weekje wel beter zijn denk ik :wink: blijft een reu he :D
corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door corretje »

Zeker geen Hydrocortiderm erop smeren!! Dat mag niet op open wondjes. Tis een corticosteroid en dat komt dan in de bloedbaan. Dit mag alleen bij jeuk, zoals eczeem of door allergie.

Ik deed bij Diezel nog wel eens vaseline op zijn pootje als ik naar buiten ging. En dan thuis er weer afspoelen, zodat het kan drogen. Komt er ook geen vocht en vuil in.

Suc6 met de patient.
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008
sophia
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door sophia »

Hier laatst hetzelfde bij de hand gehad met Max. Er zat een snee in zijn kussen en ik vond dat hij er veel pijn aan had. Ik had er alleen wondspray op gedaan. Na een paar dagen toch even langs de DA gegaan die constateerde dat er een ontsteking zat. Pijnstiller en AB gehad en toen was het snel beter. Volgens de DA zijn deze wondjes voor de hond wel heel pijnlijk.
Plaats reactie