Even klagen..

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Even klagen..

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Aaarrrggghhh mag ik even klagen?
Mijn bloed kookt nog steeds namelijk!
Ik kom net met Noah uit het bos waar ik toch ruzie heb staan maken met een stom mens van een hondenuitlaatservice!
Ik liep lekker met Noah in het bos toen ik vanaf de zijkant een dame met een paar honden aan zag komen lopen, het waren er niet eens veel (stuk of vijf denk ik) maar omdat ik al ervaring heb met de hondenuitlaatservice hier in het bos, en er altijd een paar honden tussen zitten die op Noah willen duiken, nam ik het zekere voor het onzekere en liep een rustig zijweggetje in.
Alsof ik het al aanvoelde kwam er idd een hond achter ons aangerend, ik had Noah ondertussen al vastgemaakt.
De hond begon om ons heen te lopen en de hele tijd te blaffen, ondertussen probeerde hij een aantal keer op Noah te rijden.
Ik probeerde de hond weg te sturen maar dat ging niet dus ben ik tussen Noah en de hond gaan staan terwijl de hond maar bleef blaffen. Op een gegeven moment kwam er nog een andere hond bij die Noah ook uitgebreid ging besnuffelen.
De persoon die hierbij hoorde bleef maar fluiten en langzaam onze kant op komen.
Tja mijn bloed gaat dan ondertussen al een beetje koken :oops:
Dit is namelijk niet de eerste keer dat ik last heb van een hondenuitlaatservice in het bos ( er lopen er wel een stuk of 4 verschillende)
Toen de vrouw eindelijk bij ons was kon ik het niet laten om te zeggen dat ik het wel heel erg vervelend vond, toen ze antwoordde met "tja het zijn reutjes he" ik antwoordde door te vertellen dat dit ook een reutje was maar daar had ze weer als antwoord op dat het de hormonen waren...
Begrijp me niet verkeerd ik heb daar alle respect voor, Noah heeft ook last gehad van zijn hormonen dus ik neem de honden niks kwalijk.
Maar ik ging er wel altijd als een gek achteraan omdat ik niet wil dat mijn hond andere honden lastig blijft vallen.
Doordat ze steeds wel een belachelijk excuus had heb ik er op een gegeven moment zacht uitgefloept dat het altijd dezelfde zijn :oops: Misschien ook niet helemaal eerlijk van mij maar ik heb echt altijd last van de verschillende uitlaatservice hier in het bos.
Toen begon ze hoor dat mens....
Zij was altijd degene die zo netjes haar honden bij zich hielt en krijgt daar altijd complimenten voor, ik wist niks van de hondentaal af want haar honden wilden alleen maar spelen, hoe durfde ik te zeggen dat het altijd dezelfde zijn, het zijn toch altijd die labradors die last veroorzaken! Toen werd ik ook nog bozer en heb gezegd dat ik niks te maken heb met andere honden, ik loop daar met mijn hond en ik wil niet dat hij elke keer last heeft van andere honden, normaal gesproken al niet maar Noah heeft natuurlijk ook losse heupjes, die honden waren twee keer zo groot.
Ik ben als de dood dat er te veel gewicht op komt en er dan iets gebeurd, maar hier had ze totaal geen respect voor.... zij had haar honden goed onder controle, bla bla bla...
En dat terwijl haar hond dus meters voor haar liep en zij echt geen tandje sneller ging lopen.
Nou ik kookte echt!!
Volgens haar moest ik maar op een onbewoond eiland gaan wonen.
Na nog wat heen en weer geschreeuw liepen we ieder onze kant op... Tot ik haar vlak bij de auto weer tegen kwam....

Noah zat nog steeds aan de lijn, ik was echt super boos en wilde hem niet los laten terwijl ik zo gefrustreerd was.
Maar goed vlak bij de auto dus...
Komt er weer een hond van haar naar ons toe.
Ditmaal kwam ze wel snel onze kant op dus ik wilde gewoon zonder iets te zeggen verder lopen.
Hoor ik haar zacht tegen haar honden zeggen terwijl ze hem aanlijnt "kom maar dat is niet zo'n lieve hond" :shock:
Nou pfff toen had ze me weer hoor!!
Dus ik zeg "wat zei u, dat is niet zo'n lieve hond??" (Noah had al die tijd rustig bij me gestaan, deed niks tegen haar honden) zegt ze "en zijn baasje is al net zo erg!"
Nou ik weet niet meer wat ik allemaal heb gezegd.
Ik probeerde ondertussen nog eea uit te leggen maar ze liet me totaal niet uitpraten.
Toen heb ik gezegd dat ze al net zo onopgevoed was als haar honden aangezien ze me niet eens liet uitpraten.
Toen zei ze ook nog dat ik Noah misschien wat minder eten moest geven, dat hij dan misschien wel minder last van zijn poten zou hebben!! Ik kon haar wel naar dr strot vliegen, helemaal omdat Noah er juist zo goed uitziet op het moment en we daar heel veel complimenten over krijgen.
En die vrouw had nota bene zelf wel een maatje meer!!
Nadat ik zei dat ik het wel erg sneu vond voor haar honden, dat ze met zo'n persoon mee moesten en dat ze wel erg vol was van zichzelf ben ik in de auto gestapt.
Bah wat een zelfingenomen trol was dat zeg!
Ik heb wel vaker tegen iemand van een uitlaatservice gezegd dat ik iets vervelend vond, meestal krijg ik dan netjes een excuus, maar dit... nee dit heb ik nog nooit meegemaakt...
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

OMG :shock: wat een vervelend mens!
Niets geen relaxte wandeling voor jou dus deze ochtend :(

Wat vervelend dat je daar zoveel uitlaatservices tegenkomt!
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
sharon66057
Speurneus
Speurneus

esmoezie schreef:OMG :shock: wat een vervelend mens!
Niets geen relaxte wandeling voor jou dus deze ochtend :(

Wat vervelend dat je daar zoveel uitlaatservices tegenkomt!
Ja heel irritant! Helemaal op het tijdstip waarop ik in het bos loop. Ik moet zelf smiddags ook werken dus ik loop er meestal rond 11.00. Ik ga nu toch maar eens kijken naar een ander mooi wandelplekje hier in Lelystad of toch wat later lopen want ik ben er nu zo klaar mee :(
Afbeelding

Lars en Daniëlle
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Lars en Daniëlle »

:evil: :mad: heeeel irritant zulke mensen. Even adem in adem uit want die mevrouw (nou ja mevrouw...) is het waarschijnlijk alweer vergeten en jij bent nu (terecht) nog boos. Zonde van je energie, geef jezelf en Noah maar wat lekkers hebben jullie wel verdiend 8) en probeer er maar niet meer aan te denken.
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Bah wat vreselijk zeg :( Gelijk je hele dag verknald door zo'n stom mens :evil:
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

:groteknuffel: adem in...adem uit...... :)

volgens mij ben jij de zelfde trol tegen gekomen als ik laatst in dronten :mad:
ik liep daar samen met een vriendin en haar 4 honden en roef en hidde,en
we kwamen tegelijk uit een zijpad,de hele roedel kwam op onze roedel afgedendert en begon te rijden en te klieren...en die :doos: loopt gewoon door :shock:
wij gingen de tegenovergestelde richting maar op met nog een stuk of 4 honden van haar roedel in ons kielzog.
zo doende hoorden we na een minuut of 5 een hoop geschreeuw en gehijg en geblaas :D :twisted:
kwam ze al foeterend aanrennen(idd maatje meer,heb ik ook daar niet van)dat we aso waren en dat we best even konden wachten etc.

nu is die vriendin heel gauw klaar met dit soort types en zei..we hebben 1 pup en 2 met slechte poten bij ons,je denkt toch niet dat we dan wachten op een incompetente doghandler die de roedel niet onder apél heeft staan?
en als er wat met onze honden is weet ik u wel te vinden ivm vergoeden van da rekeningen.
ow en hier is mijn kaartje,goedemiddag!...ze is advocaat :twisted: :lol:

en we hebben geen last meer gehad :lol:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Wat is dat toch met uitlaatservices? Ze hebben stuk voor stuk hier in de randstad teveel honden bij zich in hun uppie, 14 of 15 is hier heel normaal. :? Ze hebben allemaal een onwijs grote bek, weten alles beter en als je veel pech hebt zijn het ook self-named gedragstherapeuten.

Ik kan op bepaalde plekken in Den Haag (Clingendael bijv.) niet meer lopen omdat je struikelt over de uitlaatservices. Heel vervelend, maar hoe kan je ook met zoveel honden tegelijk gaan lopen? Dat kan je nooit allemaal tegelijk onder controle krijgen, zeker niet als het een roedel is die bovenop een (oude, zieke) hond springt.
De laatste keer heb ik op het busje gekeken welke naam er stond en de da rekening erheen gestuurd, met datum, tijd, nummerbord en locatie vermeld. We kregen na wat heen en weer gezeur de hele handel vergoed, maar ja, ik zat wel weer met een manke hond thuis. :?
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Gatver wat balen als er zoiets gebeurt op wat een leuke wandeling zou moeten zijn :(
Is dit niet iets om eens aan te kaarten bij de politiek in jullie woonplaatsen dames? Ik kom ook nog maar zelden in Leeuwarden om precies dezelfde reden, maar dan hebben wij gelukkig de dijk nog als uitwijkmogelijkheid in de winter.
Ik heb zomaar het idee dat deze uitlaatservices wel meer problemen veroorzaken, wellicht dat iemand eens paal en perk kan gaan stellen aan het aantal honden wat ze meenemen.
Ik moet er niet aan denken om met zoveel honden te lopen, dat is toch een heel groot risico wat je neemt.
Jutta
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Jutta »

Wat vervelend hoor. Kan me voorstellen dat je kwaad was. ALtijd dat verhaal van mijn hond wil alleen maar spelen..........

Bij ons lopen ook een aantal uitlaatservices en sommige zeker ook met teveel honden. Kom ze gelukkig niet te vaak tegen.
Afbeelding

bedankt Sharon !
Lucky
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Lucky »

Ohhh... dat was iets voor mij geweest :twisted: Ik weet niet zoveel van de regels, maar volgens mij mag een hond alleen los als hij/zij goed luistert. Ik lijn mijn hond dan ook altijd aan als ik van veriemand aan zie komen (Devil luistert behoorlijk goed als ik alleen ben, maar zodra hij een andere hond ziet zet hij zijn gehoor op de "uitstand" :oops: ) Nou ben ik nog nooit een uitlaatservice tegen gekomen (ik vraag me af of ze die hier wel hebben) Maar de mensen die ik tegenkom maken vaak hun hond ook vast (als ze zien dat ik hem aanlijn) of hun hond luistert echt erg goed. Als zij het niet erg vinden dat mijn Devil met hun hond speelt, maak ik hem pas los. Het is me een keer overkomen dat ik te laat was, ohhh, wat schaamde ik me. Gelukkig was het iemand die ermee kon lachen en zelf ook een retriever had die graag speelde. Maar of je nu met 1, 5,10 of 15 honden loopt, als ze niet goed luisteren mogen ze volgens mij niet los. Het lijkt mij trouwens dat je bij zoveel honden zowiezo geen overzicht hebt wat dat beest doet. Maar wel balen dat je zelf zo gestresst terugkomt van een wandeling, hethoort juist ff lekker "ontspannen" te zijn. Als dit vaker voorkomt moet je misschien toch eens iemand hier over aanspreken. Ik kan me niet voorstellen dat jij de enige bent die zoiets overkomt. Of als het mensne zijn die zelf neit zo makkelijk van zich af praten, die dan maar wegblijven. raar toch, juist dat mens zou daar weg moeten blijven als ze die honden niet onder controle heeft. Misschien een tip voor als zo'n mens via "de hond" probeert jou en je hond zwart te maken.... Je zelf over je hond heen buigen, hem aaien en zeggen: Kijk eens wat jij boft, je zult maar door zo'n incompetente tante uitgelaten moeten worden. Die arme honden...
Wat natuurlijk het belangrijkste is, jij weet van jezelf dat je er alles aan doet om het uitlaten voor jou, je hond en ook andere mensen die honden uitlaten zo leuk mogelijk te maken. :wink:
Groetjes Marion
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ik weet precies welke je bedoelt, heb ik ook al een keer flink ruzie mee gehad.
Zij stond lekker te kletsen op de parkeerplaats en lette totaal niet op de honden, komt er een reu patsend op Doran af, die keurig naast me zat, dus ik jaag de hond weg, maar die bleef terug komen......dus ik geroepen dat ze haar honden bij zich moest houden, "ach doe niet zo neurotisch, ze doen toch niks!" Uh als je komen patsen niks noemt, maar je komt hem nu halen anders kom ik hem brengen en dan niet zachtzinnig, "stel je niet aan, hij wil alleen spelen" Verstand van hondentaal heb je dus ook al niet, hij komt ruzie zoeken en mijn reu houd daar niet van, die is dan niet zo vriendelijk....."misschien is mijne nog wel veel onvriendelijker" :? Wees daar maar trots op dan, als je hem nu maar komt halen want ik ben er klaar mee! "ow dat onvriendelijke heeft hij niet van een vreemd he?" zou heel goed kunnen, wil je er een demonstratie van? :twisted:

Wat een muts, ik heb daar zeker 10 min gestaan met 3 honden aan de lijn, terwijl zij alleen praatjes had en haar honden deden wat ze wilde, ik heb haar gewaarschuwd dat ik de volgende keer als ik haar tegen kom en haar honden weer vervelend zijn de gevolgen voor haar zijn, dan gooi ik Doran los en komt ze erachter hoe onvriendelijk ik kan zijn :mad: Als ze me nu ziet gaat ze snel de andere kant op :wink: :lol:
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Nou ik ben net thuis van mijn werk en als ik eraan denk word ik nog boos!
Ik heb er toch wel de hele dag aan moeten denken, aan wat ik nog had kunnen zeggen tegen dat mens.
Ze liep niet eens met zoveel honden, vijf stuks had ze bij zich, maar of je er nou er nou 5 of 15 bij zich hebben wij hebben er altijd last van.
Laatst toen ik een andere groep tegen kwam met wel een hele hoop honden waar ik last van had en degene erop aansprak kreeg ik tenminste nog excuses.
Weer een andere roept haar honden altijd bij zich wanneer ik aankom omdat ze weet dat er twee zijn die Noah lastig vallen...
Maar dit mens, bah hier heb ik gewoon geen woorden voor.
Serieus, ik kon haar wel wat aan doen!! :evil:
Ze vond ook dat het heel normaal was allemaal.
En zo ontzettende grote mond, omdat ik zei dat het altijd dezelfde waren, nou blijkbaar voelde ze zich wel aangesproken :twisted:
Ook nog doen alsof het allemaal aan mij ligt, bah!
Afbeelding

sharon66057
Speurneus
Speurneus

Lunatic schreef:Ik weet precies welke je bedoelt, heb ik ook al een keer flink ruzie mee gehad.
Zij stond lekker te kletsen op de parkeerplaats en lette totaal niet op de honden, komt er een reu patsend op Doran af, die keurig naast me zat, dus ik jaag de hond weg, maar die bleef terug komen......dus ik geroepen dat ze haar honden bij zich moest houden, "ach doe niet zo neurotisch, ze doen toch niks!" Uh als je komen patsen niks noemt, maar je komt hem nu halen anders kom ik hem brengen en dan niet zachtzinnig, "stel je niet aan, hij wil alleen spelen" Verstand van hondentaal heb je dus ook al niet, hij komt ruzie zoeken en mijn reu houd daar niet van, die is dan niet zo vriendelijk....."misschien is mijne nog wel veel onvriendelijker" :? Wees daar maar trots op dan, als je hem nu maar komt halen want ik ben er klaar mee! "ow dat onvriendelijke heeft hij niet van een vreemd he?" zou heel goed kunnen, wil je er een demonstratie van? :twisted:

Wat een muts, ik heb daar zeker 10 min gestaan met 3 honden aan de lijn, terwijl zij alleen praatjes had en haar honden deden wat ze wilde, ik heb haar gewaarschuwd dat ik de volgende keer als ik haar tegen kom en haar honden weer vervelend zijn de gevolgen voor haar zijn, dan gooi ik Doran los en komt ze erachter hoe onvriendelijk ik kan zijn :mad: Als ze me nu ziet gaat ze snel de andere kant op :wink: :lol:
Was het toevallig ook L..... L.. Lin? Het gedag komt me namelijk wel bekent voor...
Afbeelding

sharon66057
Speurneus
Speurneus

roef schreef::groteknuffel: adem in...adem uit...... :)

volgens mij ben jij de zelfde trol tegen gekomen als ik laatst in dronten :mad:
ik liep daar samen met een vriendin en haar 4 honden en roef en hidde,en
we kwamen tegelijk uit een zijpad,de hele roedel kwam op onze roedel afgedendert en begon te rijden en te klieren...en die :doos: loopt gewoon door :shock:
wij gingen de tegenovergestelde richting maar op met nog een stuk of 4 honden van haar roedel in ons kielzog.
zo doende hoorden we na een minuut of 5 een hoop geschreeuw en gehijg en geblaas :D :twisted:
kwam ze al foeterend aanrennen(idd maatje meer,heb ik ook daar niet van)dat we aso waren en dat we best even konden wachten etc.

nu is die vriendin heel gauw klaar met dit soort types en zei..we hebben 1 pup en 2 met slechte poten bij ons,je denkt toch niet dat we dan wachten op een incompetente doghandler die de roedel niet onder apél heeft staan?
en als er wat met onze honden is weet ik u wel te vinden ivm vergoeden van da rekeningen.
ow en hier is mijn kaartje,goedemiddag!...ze is advocaat :twisted: :lol:

en we hebben geen last meer gehad :lol:
Bah verschrikkelijk toch zulke mensen! Wel heel goed opgelost! Ik kon niet zo goed meer nadenken hoor, was zo verschrikkelijk boos. Ik heb trouwens niks tegen een maatje meer hoor, maar ze moet niet zeggen dat hij misschien wat minder eten moet krijgen omdat hij dan geen last zou hebben gehad. Hij zit nu mooi op gewicht, we krijgen allemaal complimenten over hoe goed hij er uit ziet de laatste tijd. Magerder zal hij nooit worden daar heeft hij de bouw niet voor. Dat stomme mens weet niks van zijn gezondheid af en wat we allemaal voor hem hebben gedaan. Dat was ook het punt waarbij ik dacht, ik ga me nu niet meer inhouden ook. Ik had eigenlijk echt moeten antwoorden "moet jij nodig zeggen, heb je jezelf wel een bekeken" maar ook daar kwam ik later pas op. Heb gelukkig wel een hoop andere dingen gezegd :mad:
Afbeelding

sharon66057
Speurneus
Speurneus

Els schreef:Wat is dat toch met uitlaatservices? Ze hebben stuk voor stuk hier in de randstad teveel honden bij zich in hun uppie, 14 of 15 is hier heel normaal. :? Ze hebben allemaal een onwijs grote bek, weten alles beter en als je veel pech hebt zijn het ook self-named gedragstherapeuten.

Ik kan op bepaalde plekken in Den Haag (Clingendael bijv.) niet meer lopen omdat je struikelt over de uitlaatservices. Heel vervelend, maar hoe kan je ook met zoveel honden tegelijk gaan lopen? Dat kan je nooit allemaal tegelijk onder controle krijgen, zeker niet als het een roedel is die bovenop een (oude, zieke) hond springt.
De laatste keer heb ik op het busje gekeken welke naam er stond en de da rekening erheen gestuurd, met datum, tijd, nummerbord en locatie vermeld. We kregen na wat heen en weer gezeur de hele handel vergoed, maar ja, ik zat wel weer met een manke hond thuis. :?
Nou inderdaad, zij dacht ook heel veel hondenkennis te hebben. Ik had er in ieder geval totaal geen verstand van volgens haar.

Goed gereageerd Els, fijn dat het allemaal vergoed is. Maar de gezondheid van je hond gaat boven alles en dan is het ongelooflijk kl*te dat Max mankt door zo'n situatie... Heel irritant zulke mensen!
Afbeelding

Plaats reactie