Doen we het goed?

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
aldidajo
Snuffelneus
Snuffelneus

Doen we het goed?

Ongelezen bericht door aldidajo »

Vanaf de dag dat Barrel hier kwam heeft hij zijn bench 's nachts droog gehouden, tot op de dag van vandaag heeft hij zijn bench nooit vervuild.
We hebben ons strikt gehouden aan het schema: Spelen - p&p, slapen p&p, oefenen - p&p. Het werkt perfect want binnenshuis vinden we eigenlijk niets meer en Barrel is inmiddels 12 weken oud.

Nu laten wij hem zijn p&p doen in de tuin, na het spelen, slapen etc. maar laten wij hem op gezette tijden ook écht uit op de tijden die we straks willen hanteren als hij eenmaal volwassen is.

Nu liet ik hem daarnet na het eten weer naar buiten, maar meneer weigerde iets te doen, was wel heel erg vervelend (moe) dus ik heb hem dan toch in de bench gedaan voor zijn broodnodige slaapje. En jawel, meneertje slaapt nu al ruim een uur zonder p&p na de maaltijd.

Ik vraag me af of dit een teken is dat hij al wat meer controle gaat krijgen over zijn blaas en spieren? Lijkt me wel vrij jong voor een hondje van 12 weken?
Of had ik moeten wachten tot hij wel zijn behoefte deed? (Hij ging er gewoon lekker bij liggen 8) ).

Ik word van dit soort dingen wat onzeker omdat ik er nog niet echt een patroon in kan vinden wanneer hij poept en piest, dat zijn nog altijd heel verschillende tijden. Moeten we daar een soort van ritme in op gaan bouwen?
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Als hij nu gewoon rustig slaapt, dan hoefde hij schijnbaar niet.

Daar ga je vanzelf een ritme in krijgen en je zult merken dat hij het steeds beter onder controle heeft.

Ik denk dat je het hartstikke goed doet :)
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
Plaats reactie