Nu is mijn vraag of ik Max nog kan leren dat hij ons aangeeft als hij nodig moet plassen? Zowel Max en Bob hebben dit nooit aangegeven, ook niet tijdens de zindelijkheidstraining. Ze wachten gewoon totdat wij met ze gaan...
Aangeven te moeten plassen?
-
royenmarjolein
- Hele grote hondenneus

Aangeven te moeten plassen?
In september is Max gecastreerd en sindsdien heeft hij weleens last van controleverlies over zijn blaas. Wij proberen dit te voorkomen door een plasronde extra te doen en beter in de gaten te houden hoeveel hij drinkt (om ook hier een extra rondes op te kunnen aanpassen). Dit gaat goed. Toch is het sinds september een paar keer voorgekomen dat Max in huis of in de tuin de controle over zijn blaas verloor. Wij straffen Max uiteraard niet; aan zijn hele lichaamshouding zie je hoe erg hij het zelf vindt
Nu is mijn vraag of ik Max nog kan leren dat hij ons aangeeft als hij nodig moet plassen? Zowel Max en Bob hebben dit nooit aangegeven, ook niet tijdens de zindelijkheidstraining. Ze wachten gewoon totdat wij met ze gaan...
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
-
Desiree
- Erelid

-
Lankmark
- Grote hondenneus

Ik heb wel eens gezien dat ze bij de deur een belletje ophingen, en elke keer als ze naar buiten gingen even tegen het belletje tikten. Op een gegeven moment ging de hond dat ook doen, als deze naar buiten moest.
Moet er wel bij zeggen dat dit gedaan is bij een pup om deze zindelijk te maken.
Misschien heb je hier iets aan.
Veel succes
Moet er wel bij zeggen dat dit gedaan is bij een pup om deze zindelijk te maken.
Misschien heb je hier iets aan.
Veel succes
-
irma
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
Mijn honden komen naar je toe en kijken je strak aan, als je dan zegt "moet je plassen"dan lopen ze richting de keuken.
's Nachts blaf de ene teef en piep de ander, de derde gaat wat onrustig bij de tussendeur zitten, daar wordt ik meestal wel wakker van, Net als bij kinderen, je ligt erop te slapen... Nooit iets aangeleerd trouwens
Vroeger toen ik nog op een flat woonde en de honden naar de slaapkamer konder gaan kwamen ze naast mijn bed zitten (zijn nog 2 andere honden en de hond die nu bij de tussendeur gaat zitten)
's Nachts blaf de ene teef en piep de ander, de derde gaat wat onrustig bij de tussendeur zitten, daar wordt ik meestal wel wakker van, Net als bij kinderen, je ligt erop te slapen... Nooit iets aangeleerd trouwens
Vroeger toen ik nog op een flat woonde en de honden naar de slaapkamer konder gaan kwamen ze naast mijn bed zitten (zijn nog 2 andere honden en de hond die nu bij de tussendeur gaat zitten)
Izzy geel Pearlcourt Izzy 28 december 2009
-
dinodap
- Middelgrote hondenneus

-
Lunatic
- Speurneus

Het is misschien maar net hoe je het ze heb aangeleerd?
Ik maak mijn puppen zindelijk op een hoopje zand in de tuin, binnen 2 dagen hebben ze allemaal door, dat als ze moeten, ze voor de tuindeur gaan zitten, erg handig
Gisteren had Zinzi diaree en ging keurig bij de deur zitten, oke ze poept dan wel in de tuin, maar daar ruim ik het liever op dan in huis
Ik zie hier vanaf de bank de voordeur niet, dus zouden ze daar gaan zitten dan zou ik dat niet zien.
Mijn eerste hond kwam zijn riem brengen als hij uit moest
nooit geleerd, deed hij uit zichzelf
misschien dat je zoiets aan zou kunnen leren dmv de clicker ofzo, voor het uitlaten eerst de riem naar je toe brengen?
Ik maak mijn puppen zindelijk op een hoopje zand in de tuin, binnen 2 dagen hebben ze allemaal door, dat als ze moeten, ze voor de tuindeur gaan zitten, erg handig
Gisteren had Zinzi diaree en ging keurig bij de deur zitten, oke ze poept dan wel in de tuin, maar daar ruim ik het liever op dan in huis
Ik zie hier vanaf de bank de voordeur niet, dus zouden ze daar gaan zitten dan zou ik dat niet zien.
Mijn eerste hond kwam zijn riem brengen als hij uit moest
Groetjes Lin en een
van Max en een
van Luna, Doran en Zinzi
-
esmoezie
- Speurneus

Ook Keo geeft het niet heel duidelijk aan. Piept of blaft ook niet.
Maar hij is wel eens ziek geweest. 's Nachts hoorde ik dan aan zijn onrustig getrippel in de hal dat er iets was. Als ik dan naar beneden ging, dan liep hij wel direct naar de achterdeur om de tuin in te mogen.
Hij zou dan best wel wat meer van zich mogen laten horen.
Maar hij is wel eens ziek geweest. 's Nachts hoorde ik dan aan zijn onrustig getrippel in de hal dat er iets was. Als ik dan naar beneden ging, dan liep hij wel direct naar de achterdeur om de tuin in te mogen.
Hij zou dan best wel wat meer van zich mogen laten horen.
groetjes Juliette
Keo 26-03-2009
Harvey 30-07-2015