Had al wel besloten dat er een losloopveldsessie zou komen, dus lekker warm ingepakt, stukjes worst mee, z'n bal en gaan maar.
Vergeet het maar...
Toen ik de straat uitliep hoorde ik al honden blaffen uit de richting van het veld en toen we dichterbij kwamen, zag ik jeugd. Twee jongens hadden 2 bouviers bij zich en die doken steeds bovenop twee husky's van 2 dames, die dat wel interessant vonden. Ze waren elkaar aan het opjutten. Dat werd dus even wachten.
Ik wilde rechtsaf, toen Harry ineens helemaal gek werd. Hij gaf een ruk aan de lijn en begon te rennen richting het veld. En daar lag ik.. De jeugd maar lachen en roepen: "kom maar, kom dan!" Woest was ik, dus ik wilde rechtsomkeer maken, maar daar kwam een vrouw uit onze buurt met 2 herders aangelopen en van rechts een meneer met 2 stabijs. Ik heb Harry een grasveldje opgesleurd, zo'n beetje, zodat er geen lichamelijk contact tussen de honden zou komen. Hij bleef gek, hij bleef er gewoon in! De bal deed hem niets, worstjes deden hem niets, hij bleef gefocust op de honden. Hij wilde er hoe dan ook naar toe. Ik kon ook geen kant op. Dat mens met die herders bleef nota bene staan kijken hoe ik Harry met alles wat ik had probeerde in bedwang te houden. Gelukkig sprak die meneer met z'n stabijs de vrouw daarop aan en liep ze verder, maar toen lag ik al bijna weer. En toen heb ik iets gedaan wat wellicht niet goed is: Ik heb aan Harry zijn oor getrokken. Hij jankte, maar ik had wel zijn aandacht weer. Ik kon hem voor me laten zitten en zijn aandacht redelijk vasthouden, totdat we weer verder konden lopen.
De weg naar huis heb ik hem kort gehouden en die jongens met hun rotgedrag vervloekt. Ik heb ze nooit eerder gezien hier en hoop ze ook nooit weer te zien. Rotjeugd