Overbeet
-
- Kleine hondenneus
Bink heeft ook een flinke boven overbeet. Dit werd door de DA geconstateerd bij de nest controle in het nest was nog een andere pup met een overbeet.
In mei wordt Bink 8jaar en hij heeft er verder nooit last van gehad. Wat mij wel is opgevallen is dat hij ook een vrij korte staart heeft. Ik heb wel eens gehoord dat dit in de aanleg samen kan hangen. Maar dat weet ik dus niet zeker.
Uit welke combinatie komt jullie pup? Bink is namelijk ook een Florijntje!
In mei wordt Bink 8jaar en hij heeft er verder nooit last van gehad. Wat mij wel is opgevallen is dat hij ook een vrij korte staart heeft. Ik heb wel eens gehoord dat dit in de aanleg samen kan hangen. Maar dat weet ik dus niet zeker.
Uit welke combinatie komt jullie pup? Bink is namelijk ook een Florijntje!
-
- Speurneus
-
- Speurneus
- Contacteer:
Het hoort inderdaad niet, maar van een lichte overbeet krijgen ze echt geen last hoor. Ik loop zelf ook al mijn hele leven met een lichte overbeet rond en ik kan je verzekeren, dat ik er nog nooit ook maar één seconde een probleem mee gehad hebRubia schreef:Ted is van de combi Hind (Hazel vh florijntje) X Coco Loco x rated.
Wij hebben er zelf ook totaal geen erg in gehad totdat de DA het zei.
Ik hoop dat hij er dan net als Bink geen last van krijgt.

Overigens kan op deze leeftijd alles nog zo veranderen. Hou het wel even goed in de gaten. Vooral als hij straks gaat wisselen, zo vanaf een week of 15, dan moet je wel even opletten of zijn blijvende tanden in de goede positie doorkomen.
Hanneke
Nou Hanneke het eerste wat ik deed toen de DA het zei was lachen.
Ons gezin bestaat nl uit allemaal overbeetjes,meeste al wel gecorrigeerd maar ik dacht meteen ... Tuurlijk zelfs de hond heeft een overbeet!! :-p
Dé perfecte hond dus voor ons.
We vinden het ook niet erg,enkel hopen we idd dat het voor hem nooit een last word.
Wij hebben dan ook niet van die grote scherpe tanden die je gehemelte kunnen doorboren.
Maar dat is af wachten en goed in de gaten houden.
Het enige wat ik me af vraag,en dat heb ik ook ff bij de fokker neer gelegd,is of zij dit wisten wat mij wel lijkt gezien de nest controles van de DA.
Maar we zijn dolblij met ons uit de kluit gewassen bruine konijntje.
Hij is dol op sneeuw en inmiddels ook dol op ons... Zo leuk om die herkenning te zien!!
Ons gezin bestaat nl uit allemaal overbeetjes,meeste al wel gecorrigeerd maar ik dacht meteen ... Tuurlijk zelfs de hond heeft een overbeet!! :-p
Dé perfecte hond dus voor ons.

We vinden het ook niet erg,enkel hopen we idd dat het voor hem nooit een last word.
Wij hebben dan ook niet van die grote scherpe tanden die je gehemelte kunnen doorboren.
Maar dat is af wachten en goed in de gaten houden.
Het enige wat ik me af vraag,en dat heb ik ook ff bij de fokker neer gelegd,is of zij dit wisten wat mij wel lijkt gezien de nest controles van de DA.
Maar we zijn dolblij met ons uit de kluit gewassen bruine konijntje.

Hij is dol op sneeuw en inmiddels ook dol op ons... Zo leuk om die herkenning te zien!!