Bang voor de brug

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
Bobske
Snuffelneus
Snuffelneus

Bang voor de brug

Ongelezen bericht door Bobske »

Zomaar ineens durft Harry de brug niet meer over. Heel apart. Misschien dat hij ergens van geschrokken is of dat hij zag dat de brug 'transparant' is ofzo, ik weet het niet, maar we krijgen hem er niet meer over. Zelfs niet met zijn grote vriend.
Hoe krijgen we die angst er weer uit?

Nog iets typisch: Heel soms gaat hij wel gewoon over de brug, maar zo gauw we de brug over zijn wordt hij toch ineens heel angstig :confused:
Nancy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Nancy »

Hier ook... 2 stuks!
De vaste brug gaat nog wel, de sluis is een ramp: als er een auto oprijdt maakt dat lawaai... Het nadeel is dat de sluis de weg naar het bos is en ik daar graag met ze heen fiets...

Ook al gaan we niet naar het bos: we lopen regelmatig toch de sluis over... Voor de sluis laat ik ze even zitten, even zorgen dat ze goed op mij letten en dan neem ik gewoon een snoepje in mijn hand en laat ze volgen. Ik stel ze zeker niet gerust, maar zal eerder een stemcorrectie laten horen als de hakken in het zand gaan: ik zei volg, dus jij volgt, vertrouw maar gewoon op mij, dat idee... En dan een flink aantal keer achter elkaar heen en terug. Bij Joris is het nu ver weg, Jonas is pas sinds kort bang op de sluis en brug, dus die is nog niet zo ver. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goedkomt.
Plaats reactie