Knagen aan poten

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Knagen aan poten

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Roxy knaagt al geruime tijd aan haar poten. Tot bloedens toe en ze kan er niet mee stoppen, wat we ook doen. Een paar weken geleden was 1 plekje tussen haar tenen helemaal stuk en ontstoken en we hebben toen een zalfje gekregen van de dierenarts. Ze heeft ook een poos met sokjes aan in huis gelopen.

Ik heb geen idee waarom ze zo knaagt. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn. Het is echt zielig voor haar. Alle vier haar voeten zijn helemaal roodbruin doordat het stuk is tunnen de tenen.
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Een (contact) allergie ?

Bij Lola ontwikkelde haar allergie zo rond haar 2e en dat begon ook met bijten aan haar pootjes hoewel niet zo extreem als bij Roxy.
Laatst gewijzigd door rimanime op 15 feb 2013, 17:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Ojee wat vervelend. Ik heb geen idee... :(
Zijn haar poten wel goed nagekeken? Geeft ze geen pijn aan als je aan haar poten komt?
Dat zal trouwens wel niet als ze er op knaagt.
Toen Keo een ontstoken/gekneusde teen had likte hij er alleen maar aan.
Ik zie Keo ook wel eens knagen op zijn poten, maar niet tot bloedens toe. Vaak is hij zijn nagels dan bij aan het werken. Of hij is ze schoon aan het maken.
Hopelijk kun je de oorzaak achterhalen! Succes...
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Monsoom
Snuffelneus
Snuffelneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Monsoom »

Verveling ??
Gluten allergie??
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

Hier ook een poten knager :(
Wij smeren nu tussen zijn tenen sudocreme. Dit doen we voor het wandelen zodat het goed in kan trekken anders likt hij het er meteen af. Dit helpt bij basco wel hoed tegen de jeuk van de wondjes en hij zit nu minder aan zijn pootjes
Susan78
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Susan78 »

Lex heeft ook irritatie gehad van z'n voetzooltjes door de pekel. Ik smeer zijn voetzooltjes nu in met Vaseline voor we naar buiten gaan als ze weer veel pekel gestrooid hebben.. Als we terug komen dan wrijf ik de voetjes droog en schoon met een (oude) handdoek. Sindsdien nooit geen last meer gehad!
:bruinkopje: Lex 27-02-2003 (overleden op 28-11-2014) voor altijd in ons hart..
:blondkopje: Joep (Wise Tails Lucky Boy) 21-05-2012
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Toevallig moet ik morgen naar de DA voor iets anders (een plekje op haar wang) en dan zal ik nog eens aan hem vragen of het wellicht een allergie is.
Dat lijkt mij ook het meest voor de hand liggend. Want het knagen deed ze al een poos voor er voor het eerst pekel heeft gelegen. En verveling lijkt me ook niet, we doen best veel met haar en ze wandelt veel.
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)
becky0o01201
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door becky0o01201 »

Ik zie tosca vaak wel op dr knietjes knagen gelukkig niet tot bloedens toe.
Maar vraag me ook af waarom ze dat doet?
Ik weet dat ze altijd met dr mond bezig is is het niet likken is het bijten of knabbelen !
Denk ook misschien labrador eigen.
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Roxy11 schreef:Toevallig moet ik morgen naar de DA voor iets anders (een plekje op haar wang) en dan zal ik nog eens aan hem vragen of het wellicht een allergie is.
Dat lijkt mij ook het meest voor de hand liggend. Want het knagen deed ze al een poos voor er voor het eerst pekel heeft gelegen. En verveling lijkt me ook niet, we doen best veel met haar en ze wandelt veel.
Eerlijk gezegd vermoed ik dit ook. Ik herken het van Lola........De plekjes behandel ik met Honingzalf. Dit werkt bij Lola erg goed ( vetramil). Geneest en is jeukstillend.
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
miranda
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door miranda »

rimanime schreef:
Roxy11 schreef:Toevallig moet ik morgen naar de DA voor iets anders (een plekje op haar wang) en dan zal ik nog eens aan hem vragen of het wellicht een allergie is.
Eerlijk gezegd vermoed ik dit ook. Ik herken het van Lola........De plekjes behandel ik met Honingzalf. Dit werkt bij Lola erg goed ( vetramil). Geneest en is jeukstillend.
Honingzalf kan zeker ook geen kwaad is op natuurlijke basis, honing desinfecteerd en geneest.
:blondpootje:Desie (Mayority's irristible desires)16-10-1997 r.ip. 28-02-2009
:blondpootje:July (joking jewel out of mids)13-07-2001 r.i.p.13-10-2010
:blondpootje:Iris ( be my irrisstible Iris out of mids) 11-01-2003 r.i.p 25-05-2016
:blondpootje:Robin (nickel and dimes girl power) 07-09-2007 rip 10-04-2018
:bruinpootje: Bowie 16-04-2017
Elly H
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly H »

Een paar weken geleden knaagde Bowie ook veel aan zijn poten.
Toen er de eerste keer zelfs een kale plek kwam ben ik bij de DA geweest omdat ik dacht dat er misschien een kruiper in zat.
Volgens de DA was dat gelukkig niet zo. Bowie heeft toen een prik gekregen tegen de jeuk en ik heb er een paar keer zalf op gesmeerd en toen ging het gelukkig over.
Maar helaas... sinds gisteren knaagt hij weer en ook nu is het weer helemaal rauw op een plek tussen z'n tenen... :(
Afbeelding

:bruinpootje: Jessy 10-07-2002 / 22-04-2017
:bruinpootje: Bowie 31-12-2004 / 23-01-2017
roelien

Ongelezen bericht door roelien »

Waarschijnlijk heeft hij een prednison spuit gekregen en is deze nu uitgewerkt, dan komt het probleem weer terug.
Caya
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

poten kluiven

Ongelezen bericht door Caya »

Het kan ook zijn dat zij mijten tussen haar poten heeft. Onze Norah had ook steeds oorklachten, bijten aan haar poten en jeuk aan haar anus. En nee, dat was niet haar anaalklier die dat veroorzaakte. Ik ben op een gegeven moment Thornit gaan gebruiken voor haar oren (klein schepje poeder erin en zachtjes masseren). Haar poten deed ik eerst in een emmertje met soda en daarna droogde ik ze goed af. Daarna smeerde ik ze heel licht in met vaseline en daar strooide ik dan de Thornit op en smeerde het geheel goed uit over de gehele voet, dan een sokje eroverheen en een uurtje laten intrekken. Voor haar anus: ook een beetje vaseline met poeder en inwrijven. Dan even een tijdje opletten dat het niet wordt afgelikt. Norah is weer klachtenvrij. Hier kun je meer over Thornit lezen (en nee, ik heb geen aandelen hoor): http://www.thornitearpowder.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat er ook speelt in de wereld, laat het vooral de honden zijn!
Afbeelding
:zwartpootje: Dewi ♀ 21-04-03/08-08-17
:bruinpootje: Norah ♀ (The Prettiest vh Oosterhuis) 01-11-05
:bruinpootje: Fleur ♀ (Just Imagine vh Oosterhuis) 09-01-08
:zwartpootje: Cleo ♀ ( Lab' Major Headway) 08-03-11
:zwartpootje: Rose ♀ (Lab' Major Limited Edition) 20-04-12
:bruinpootje: Jenthe ♀ (Lab' Major Flower Power) 10-05-14
:bruinpootje: Xanne ♀ 24-10-02/22-08-13
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

james knaagde ook,hij had atopie en kreeg prednison.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Elly H
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Re: poten kluiven

Ongelezen bericht door Elly H »

Caya schreef:Het kan ook zijn dat zij mijten tussen haar poten heeft. Onze Norah had ook steeds oorklachten, bijten aan haar poten en jeuk aan haar anus. En nee, dat was niet haar anaalklier die dat veroorzaakte. Ik ben op een gegeven moment Thornit gaan gebruiken voor haar oren (klein schepje poeder erin en zachtjes masseren). Haar poten deed ik eerst in een emmertje met soda en daarna droogde ik ze goed af. Daarna smeerde ik ze heel licht in met vaseline en daar strooide ik dan de Thornit op en smeerde het geheel goed uit over de gehele voet, dan een sokje eroverheen en een uurtje laten intrekken. Voor haar anus: ook een beetje vaseline met poeder en inwrijven. Dan even een tijdje opletten dat het niet wordt afgelikt. Norah is weer klachtenvrij. Hier kun je meer over Thornit lezen (en nee, ik heb geen aandelen hoor): http://www.thornitearpowder.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zo te lezen kan je dat alleen via internet bestellen en het komt uit Engeland. Ik kan nergens een adres in Nederland vinden die dit verkoopt.
Afbeelding

:bruinpootje: Jessy 10-07-2002 / 22-04-2017
:bruinpootje: Bowie 31-12-2004 / 23-01-2017
Plaats reactie