Vaccinaties / verzekering

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
JongM
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Vaccinaties / verzekering

Ongelezen bericht door JongM »

Hallo allemaal,

Ik lees me suf en ook een link gevonden over gevaren van vaccinaties!
Wat is nu het beste om vanaf pup te gaan doen?
Als we geluk hebben en er zijn voldoende reutjes, dan zullen wij eind april ons nieuwe gezinslid verwelkomen.
Het is een fokker waarbij de eerste entingen al gedaan zijn voordat ze het nest verlaten. (is bij 7 weken meen ik?) Moet of kun je het dan gewoon bij 9 weken overslaan? Of juist niet?

Wij denken erover om een nieuwe pup te gaan verzekeren. Zijn er van jullie die dit doen?
En hoe zullen zij handelen als blijkt dat je niet de entingen geeft als wat "normaal" wordt gezien? Zouden zij dan moeilijk doen met vergoedingen?

Ben benieuwd hoe jullie dit doen. Heb ook al iets gelezen over titer bepalen, dit gaat via bloedonderzoek? Vergoed een verzekering dit bijvoorbeeld? En ook hier zijn de meningen over bedeeld, maar moet je altijd eerst titeren als je niet standaard ent of is dit een gevoelskwestie?

Ik hoop dat er zijn die me verder kunnen helpen!

Groeten, Mireille
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Ik ent mijn honden het eerste jaar conform het schema en ga daarna titeren (om te kijken of een enting echt nodig is)
Bij beide honden hebben ze vorig jaar de titers bepaald, en ze moeten beide weer in 2014 (uit mijn hoofd)
Daar tussen titer en ent ik ze dus niet :wink:

Hier hebben wij de honden niet verzekerd, en hebben wij zelf een potje voor onvoorziene uitgave als een operatie oid
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
becky0o01201
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door becky0o01201 »

Wij hebben ze verzekerd maar die loopt tot mei want er valt veel niet in de verzekering basispakket dan.
Wij zullen op moment van beeindiging elke maand een tientje per hond opzij zetten.
Zo sparen we voor een potje.
Ik ben nu elke maand 50 euro kwijt voor 2 honden en heb al een hoop declaraties ingediend maar valt er niet in.
Succes met de keus maken!
fieke
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door fieke »

Wij houden ons het eerste jaar aan alle entingen. Nu even kijken wat het beste is.
Wij hebben zelf een potje voor Bruce.
:bruinpootje: Bruce (Messi van Budiliumhof) 23-01-2012
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

hidde heeft alle puppy entingen gehad en krijgt binnen kort zijn boostershot(cocktail) en daarna laat ik hem jaarlijks titeren net als roef.
die hoeft volgend jaar weer.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

roef schreef:hidde heeft alle puppy entingen gehad en krijgt binnen kort zijn boostershot(cocktail) en daarna laat ik hem jaarlijks titeren net als roef.
die hoeft volgend jaar weer.
Jaarlijks titeren is toch niet nodig ? Wij kregen bij de laatste titerbepaling te horen dat de honden pas na 2 (of 3?) jaar weer opnieuw een titerbepaling moesten hebben
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
roelien

Ongelezen bericht door roelien »

De eerste entingen moet je sowieso niet overslaan, hier zitten stoffen in die ze gewoon nog niet genoeg hebben.

Bij een aantal verzekeraars staat, in hele kleine lettertjes, dat je je hond jaarlijks moet enten, want dit valt onder goede zorg voor je huisdier, even mijn bewoording.
Bowie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bowie »

De puppy entingen en die een jaar na de laatste puppy enting zijn net als de entingen die kinderen krijgen belangrijk voor de opbouw van de afweer.
Daarna zou je door titeren kunnen laten bepalen wanneer je ent.
JongM
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Bedankt voor de reacties. Ik had een link gevonden met zoveel nadelige gevolgen van vaccinaties, dan wordt je er ook een beetje bang van. Ook dat je denkt goed te doen met dit zwemmende ras om ze tegen Weil te enten, dan blijkt dat dit ook niet in alle gevallen helpt en dat de vaccinatie ook geen jaar bescherming biedt.
Ik ben in een kliniek terecht gekomen met mn vorige hond, daar konden ze gelijk meten dat hij voor Rabies was ingeent! (dat was 2 jaar daarvoor eenmalig gebeurd, toen zou hij meegaan op vakantie)

Dus weinige nog met een verzekering voor de hond. Misschien maar beter om een potje te gaan maken.
roelien

Dat is toch heel normaal dat de rabiës er na twee jaar nog inzit?
Volgens mij moet deze het drie jaar mee doen
Anita74
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Anita74 »

Als je naar verzekering gaat kijken moet je eerst eens goed kijken wat er allemaal wel en niet vergoed wordt. Reken dan de premie eens uit wat je er voor kwijt bent.
Ik heb bij verschillende verzekeraars gekeken. Als je van een labrador uitgaat met een levensduur van 12 jaar en je wilt een verzekering die de meeste dingen vergoed dan ben je tussen de 5500 en 6000 voor die 12 jaar kwijt. Met mijn vorige hond (is 12,5 jaar geworden) heb ik helaas heeeeeeel wat gedokterd maar ik denk toch niet dat het zoveel gekost heeft.
Ook kun je bij sommigen een dekking voor b.v. crematie erbij nemen, kost een paar euro per maand, omgerekend zo'n 450 euro voor 12 jaar. Een crematie kostte mij echter maar 256.
Al met al zijn dit voor mij redenen om niet te verzekeren en inderdaad een potje apart te houden voor onvoorziene dingen.
Shuka ♂ 12 juli 2000 - 29 januari 2013
Taico ♂ 21 februari 2013
JongM
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Bedankt Anita, helder! Ik kreeg hier al zo'n vermoeden van dat kosten verzekering in die gemiddelde 12 jaar genomen erg hoog zijn.
Ook ik heb behoorlijk wat gedokterd hoor, maar goed. Voor een volgende ga ik echt apart sparen. (potje)

Ik zie dat jou Shuka de dag voor mijn Ambor is overleden. :cry:

Roelien ik ben me niet bewust dat Rabies zo lang zou moeten werken! Dacht dat je als ze elk jaar mee gaan op vakantie ook elk jaar de Rabies vac. moeten! Maar nogmaals is bij mij niet nodig geweest achteraf, niet naar het buitenland geweest met hem.
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Ik verzeker mijn honden alleen het eerste jaar en daarna kan je per maand opzeggen (Proteq)
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
roelien

JongM schreef: Roelien ik ben me niet bewust dat Rabies zo lang zou moeten werken! Dacht dat je als ze elk jaar mee gaan op vakantie ook elk jaar de Rabies vac. moeten! Maar nogmaals is bij mij niet nodig geweest achteraf, niet naar het buitenland geweest met hem.
Ligt aan het merk wat er gegeven is, er zijn er die drie jaar werken, ook kan het zijn dat na 1 enting de titer niet goed is, dan moet er nog eentje gegeven worden.
Maar het hele verplichte gebeuren rondom rabies is behoorlijk veranderd, daar ben ik niet helemaal van op de hoogte.
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

JongM schreef:Ook dat je denkt goed te doen met dit zwemmende ras om ze tegen Weil te enten, dan blijkt dat dit ook niet in alle gevallen helpt en dat de vaccinatie ook geen jaar bescherming biedt.
Weil is een hele heftige enting en helaas kan je daar nog niet op titeren. Het is dus een afweging of je deze enting wel of niet laat zetten. Zelf titer ik ook maar laat weil ieder voorjaar zetten. Toch twijfel ik op dit moment of ik de weil enting laat zetten bij Lola. Zij heeft een heftige allergie die ik met medicatie aardig onder controle heb. Ik ben mij ervan bewust dat deze enting een aanslag op haar immuunsysteem is. Het is kiezen uit twee kwade.
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
Plaats reactie