poep eten
-
- Speurneus
Hier ook 1 die dat deed. Het enige wat bij basco hielp was aan de lijn houden en steeds als hij aanstalte maakte, kleine correctie en "nee" zeggen.
Daarna correctie weglaten en alleen nee. En nu blijft hij ervan af. Alleen als hij lang aan de drol snuffelt zeg ik nee en loopt hij erbij weg.
Tijdens het trainen hiervan heb ik hem bewust aan de lijn gelaten omdat het gedrag anders niet te corrigeren valt. Het heeft even geduurd maar hij blijft er wel vanaf nu.
Daarna correctie weglaten en alleen nee. En nu blijft hij ervan af. Alleen als hij lang aan de drol snuffelt zeg ik nee en loopt hij erbij weg.
Tijdens het trainen hiervan heb ik hem bewust aan de lijn gelaten omdat het gedrag anders niet te corrigeren valt. Het heeft even geduurd maar hij blijft er wel vanaf nu.
-
- Middelgrote hondenneus
Indy heeft het nooit gedaan.......tot een paar weken geleden. Toen is hij ermee begonnen. Hij is overigens wel selectief, want de meeste slaat hij over, maar het zijn altijd dezelfde soort drollen die hij eet.
En vaak heb je het niet door, hij snuffelt dan wat en voor je het in de gaten hebt, is het al voorbij.
Helaas zijn het altijd drollen met een schutkleur, hahaha, dus vaak zie ik ze over het hoofd waardoor ik nauwelijks de kans krijg om te corrigeren. Maar ik sta er tegenwoordig met mijn neus bovenop, want sinds hij drollen eet, is hij aan de dunne.
En vaak heb je het niet door, hij snuffelt dan wat en voor je het in de gaten hebt, is het al voorbij.
Helaas zijn het altijd drollen met een schutkleur, hahaha, dus vaak zie ik ze over het hoofd waardoor ik nauwelijks de kans krijg om te corrigeren. Maar ik sta er tegenwoordig met mijn neus bovenop, want sinds hij drollen eet, is hij aan de dunne.
When life gives you a 100 reasons to cry, show life that you have a 1000 reasons to smile
- Yvet123
- Snuffelneus
-
- Speurneus
- Contacteer:
Heb je dit topic al gezien met een pol? viewtopic.php?p=1410944#1410944" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is helaas voor meerdere hondeneigenaren een 'vies' probleem en 'de' oplossing moet nog worden gevonden.
Het is helaas voor meerdere hondeneigenaren een 'vies' probleem en 'de' oplossing moet nog worden gevonden.

-
- Speurneus
- Contacteer:
DE oplossing is trainen trainen trainen, en dan niet een week je hond aangelijnd houden, maar echt intensief trainen tot je hond de poep links laat liggenElly H schreef:Heb je dit topic al gezien met een pol? viewtopic.php?p=1410944#1410944" onclick="window.open(this.href);return false;

De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!
Kay 22-10-2006
Daan 16-1-2010
Sjors 10-2-2015

-
- Speurneus
- Contacteer:
Wij hebben het met behulp van een gedragstherapeut gedaan, zij kon ons precies aangeven waarom Kay het deed (aandacht en onzekerheid) en door daar op in te spelen door oefeningen die we van haar gekregen hebben die voor Kay zijn gedrag zijn bedacht hebben wij het eruit gekregen.Yvet123 schreef:En hoe train je dat dan @kay?;)
Alles bij elkaar heeft het ruim een jaar trainen gekost (incl een lange tijd dat Kay niet los mocht zodat hij geen succes had)
Zoals ik in het andere topic al aangaf, als Kay hele dominante honden tegenkomt waar hij onzeker van raakt doet hij het nog wel eens hoor, maar dat is eens in de zoveel maanden en laat hij het 9 vd 10 keer ook los als ik het zeg ... En ach, die ene keer per zoveel maanden dat hij het eet, daar kan ik niet meer wakker van liggen

Maar dat het smerig is ... Absoluut ! En gevaarlijk ook nog

De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!
Kay 22-10-2006
Daan 16-1-2010
Sjors 10-2-2015

- Yvet123
- Snuffelneus
Aha oke ik zal er eens over na gaan denken want Bo doet het wel echt te vaak. Als ik nu ga wandelen zit ik er gewoon continu bovenop. zodra ze er al aan gaat ruiken roep ik der al bij me. Mocht ze wel wat pakken roep ik los en laat ze het meteen los. Volgens mij heeft ze namelijk heel goed door dat ik het gewoon niet wil hebben.