Nieuwe aanwinst :-)

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
KimenBart
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Nieuwe aanwinst :-)

Ongelezen bericht door KimenBart »

Hallo daar :)

Ik ben een tijdje niet aanwezig geweest, maar nu weer wel. Ik heb meteen een paar vragen. Wij hebben sinds afgelopen maandag een zwarte labrador pup erbij. Ze heet Bo en is 10 wkn :verliefd1: .

Nu proberen we in ons gedrag tov van Luna en Bo telkens aan te geven dat Luna de ranghoogste is. Als eerst eten, haar eerst begroeten etc. Dat gaat best goed. Kleine puppert is echter nogal vocaal, vooral in de nachten. Ik merk aan Luna dat ze dit niet leuk vind(ze is timide en kijkt heel zielig) . Ik krijg bijna het gevoel dat ze liever alleen was!? Gaat dat nog beter worden? Bo slaapt in de bench in de living en Luna is los in de living.

Het spelen vind Luna wel leuk. Alleen zet ze vaak haar bek om het nekje van Bo. Is dit gewoon?
En Bo wil dan soms, naar mijn idee, te fel reageren. Ze laat haar tandjes zien en blaft dan. Tevens hapt ze in Luna d'r lippen en oren. Luna word hier heel druk en speels van. Ik kap dat dan af. Is dat ok? Of gewoon laten gaan? Bo gaat gemiddeld 1,5 a 2 uur in de bench en dan een 20 a 30 min los.

Wij hebben nooit eerder twee honden gehad. Dus alle tips zijn welkom!

Groeten Kim
KimenBart
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door KimenBart »

Niemand? :-(
Saskia18

Ongelezen bericht door Saskia18 »

Hoi,

Allereerst gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst :wink:

Dat jullie Luna in alles het eerst doen is prima.

Wij hebben 7 maanden geleden 2 teckelpups gekocht(we hadden al 2 labradors) en wat jij verteld komt me allemaal heel bekent voor.
Bek om de hals,pup die dan "boos"word en terug wil happen,hoop gegrom af en toe....we hebben het allemaal maar laten gebeuren en hebben niet ingegrepen.(en af en toe is dat heeeeeel eng,zo'n grote bek om zo'n klein nekje 8) .

Vergeet niet dat het voor zowel jullie Luna als voor Bo heel erg wennen is.
Wij hebben ze gewoon laten gaan.De labradors maakte de pups dan duidelijk wie er de baas was.En de pups begrepen dat na enige tijd.

En moet je ze nu zien,ze zijn zo gek op elkaar dat overal waar de labradors lopen en 2 teckels achteraan hobbelen.Ze spelen samen,slapen samen en zijn ontzettend gek op elkaar.

Mijn advies is dus:lekker laten gaan en dan wennen ze vanzelf aan elkaar.

Luna zal Bo dan gauw genoeg duidelijk maken wat ze wel en wat ze niet wil.

Ik wens jullie heel veel geluk met Luna en Bo. :)
Plaats reactie