Zwangere teef
-
petra2612
- Grote hondenneus

Zwangere teef
Mijn teef is bevallen van 10 puppen en krijgt momenteel om haar darmen te ontlasten Carnibest (compleet rauw voer) maar ze blijft honger houden. Normaal krijgt ze de startersbrok van RC en dat krijgt ze straks weer maar wil haar nu de eerste week even op volledig rauw voer hebben.
Normaal gesproken zou ze per dag zo'n 600 gram vlees mogen hebben nu als zogende teef krijgt ze al het dubbele.
Ik geef momenteel even geen brokken.
Normaal gesproken zou ze per dag zo'n 600 gram vlees mogen hebben nu als zogende teef krijgt ze al het dubbele.
Ik geef momenteel even geen brokken.
***Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd!***
Groetjes, Petra
Groetjes, Petra
-
Laboriginals
- Speurneus

- Contacteer:
Op de site van Carnibest staat dat zogende dieren tussen de 40 en 60 gram per dag mogen hebben. Als jouw teefje rond de 28 kg zit zou ze dus 1680 gram max mogen. Maar een teef die 10 puppen moet zogen, heeft denk ik wel meer nodig. Dat kost een gigantische hoeveelheid energie.
In ´The Book Of The Bitch´ staat een tabelletje.
De energie-inname van een zogende labrador per dag:
week 1 3900 kcal
week 2 6400 kcal
week 3 7300 kcal
week 4 6400 kcal
week 5 6000 kcal
week 6 4200 kcal
Ik denk dat dit voor een gemiddeld nest geldt van pakweg 7 pups. Voor tien pups mag je er nog wel wat bijtellen.
Hanneke
In ´The Book Of The Bitch´ staat een tabelletje.
De energie-inname van een zogende labrador per dag:
week 1 3900 kcal
week 2 6400 kcal
week 3 7300 kcal
week 4 6400 kcal
week 5 6000 kcal
week 6 4200 kcal
Ik denk dat dit voor een gemiddeld nest geldt van pakweg 7 pups. Voor tien pups mag je er nog wel wat bijtellen.
Hanneke
-
brigitte064
- Hele grote hondenneus

-
petra2612
- Grote hondenneus

Ok dan krijgt ze nu dus wel te weinig en heeft ze 'echt' honger en is het niet haar 'Lab-kwaal' altijd meer willen eten
Dank je wel!
We gaan de hoeveelheid opvoeren!
(Brokken onbeperkt neerzetten gaat bij Xara niet lukken dan gaat ze echt door tot ze omvalt dat hadden we dus al dag 1 na de worp onbeperkt aangeboden maar ze kreeg een enorm opgezwollen buik en echt darmproblemen.)
We gaan de hoeveelheid opvoeren!
(Brokken onbeperkt neerzetten gaat bij Xara niet lukken dan gaat ze echt door tot ze omvalt dat hadden we dus al dag 1 na de worp onbeperkt aangeboden maar ze kreeg een enorm opgezwollen buik en echt darmproblemen.)
Groetjes, Petra
Groetjes, Petra
-
Laboriginals
- Speurneus

- Contacteer:
-
petra2612
- Grote hondenneus

-
speurneus carola
- Speurneus

-
Lien
- Speurneus

- Contacteer:
Ik geef mijn teven de gehele nestperiode 2 kilo vlees per dag, als de pups weg zijn dan bouw ik dat weer af. Daarnaast eten ze wat overblijft van de pupppen en geen brokken. Ik fles niet bij, dat is niet nodig, pups komen genoeg aan. Ze zijn bij vertrek meestal zo'n 5-6 kilo. Succes! 
groetjes, Lien
Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
-
petra2612
- Grote hondenneus

Nee bijflessen is ook niet nodig de puppen groeien als kool zijn kleine buldozertjes
Ik ben normaal geen vers vlees fan maar nu is het lekker licht verteerbaar voor de darmen die wat van slag waren door het eten van de placenta's etc. Dus voor nu even 'verwennen' met makkelijk voer voor de darmen. Ga straks wel weer terug op de brok.
Beter voor mijn maag.
2 kg per dag zal ze de komende dagen blijven krijgen en dan bouw ik dat weer af naar 4x brokken en 4x 250 gram vlees en dan weer 8 x brokken.
Over 2,5 week gaan de puppen al zelf bijgevoerd worden dus hoeft Mama niet meer zoveel 'in te leveren'.
Bedankt voor jullie reacties!
Ik ben normaal geen vers vlees fan maar nu is het lekker licht verteerbaar voor de darmen die wat van slag waren door het eten van de placenta's etc. Dus voor nu even 'verwennen' met makkelijk voer voor de darmen. Ga straks wel weer terug op de brok.
2 kg per dag zal ze de komende dagen blijven krijgen en dan bouw ik dat weer af naar 4x brokken en 4x 250 gram vlees en dan weer 8 x brokken.
Over 2,5 week gaan de puppen al zelf bijgevoerd worden dus hoeft Mama niet meer zoveel 'in te leveren'.
Bedankt voor jullie reacties!
Groetjes, Petra
Groetjes, Petra
-
Laboriginals
- Speurneus

- Contacteer:
Ik las ergens dat een kilo Carnibest 2100 kcal. bevat. Ik kan niet verifiëren of dat klopt. Maar ervan uitgaande dat dat inderdaad klopt, krijgt je teefje met twee kilo vlees in de eerste week wel genoeg, maar in de tweede week al niet meer.
Er bestaat ook Carnibest Aktief. Dat heeft een verhoogd energiegehalte. Dat is misschien ook een optie.
Hanneke
Er bestaat ook Carnibest Aktief. Dat heeft een verhoogd energiegehalte. Dat is misschien ook een optie.
Hanneke