Bench ? Doen we het nou goed ?

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Op_zoek
Snuffelneus
Snuffelneus

Bench ? Doen we het nou goed ?

Ongelezen bericht door Op_zoek »

Ha deskundigen,

Jacky is nu 2 dagen bij ons. Een feest !

De bench is wel een uitdaging, hoor !

Natuurlijk weten we dat ze hard kan schreeuwen (dankzij ' hij wil dat '), maar is dit nu wel goed ?

Als Jacky buiten is geweest, dan leggen we haar in de bench. Eerst schreeuwt ze dan een minuut of 10, maar gaat dan slapen.. Dat's op zich volgens mij wel okay ? Maar dan wordt ze na een minuut of 15-20 wakker, en begint te piepen. Moeilijk in te schatten of ze nou een plas moet doen of niet... Mag ze er dan alweer uit, of moeten we dan ook even 'doorbijten' ?

In de nacht haal ik haar na 2 uur ofzo eruit, als ze roept. Even snel een plas en er weer in. Gaat op zich (na 10 minuten piepen) wel goed. Maar overdag.... In ' Hij wil dat' is de benchtijd 2 uur.. maar dat haalt ze echt niet... is dat ' normaal ' , of doen we iets niet helemaal goed ?

Dank !

/a :oops:
Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Muiske »

Het belangrijkste is om het piepen en het blaffen te negeren. Zodra je 1 keer Jacky eruit laat als hij piept dan heeft Jacky gewonnen en dan gaat hij de volgende keer ipv na 20 minuten na 10 minuten weer piepen.

Probeer ook snachts de piep voor te zijn, gewoon even je wekker zetten. Even een week of twee op je tanden bijten en je bent er vanaf. :D
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015
Op_zoek
Snuffelneus
Snuffelneus

Dank je ! Om de hoeveel tijd is ' normaal ' om de wekker te zetten, denk je ?
:zwartpootje: Jacky (Simply Red of Westbrook Castle)
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Re: Bench ? Doen we het nou goed ?

Ongelezen bericht door Lupos »

Op_zoek schreef:Ha deskundigen,

Jacky is nu 2 dagen bij ons. Een feest !

De bench is wel een uitdaging, hoor !

Natuurlijk weten we dat ze hard kan schreeuwen (dankzij ' hij wil dat '), maar is dit nu wel goed ?

Als Jacky buiten is geweest, dan leggen we haar in de bench. Eerst schreeuwt ze dan een minuut of 10, maar gaat dan slapen.. Dat's op zich volgens mij wel okay ? Maar dan wordt ze na een minuut of 15-20 wakker, en begint te piepen. Moeilijk in te schatten of ze nou een plas moet doen of niet... Mag ze er dan alweer uit, of moeten we dan ook even 'doorbijten' ?

In de nacht haal ik haar na 2 uur ofzo eruit, als ze roept. Even snel een plas en er weer in. Gaat op zich (na 10 minuten piepen) wel goed. Maar overdag.... In ' Hij wil dat' is de benchtijd 2 uur.. maar dat haalt ze echt niet... is dat ' normaal ' , of doen we iets niet helemaal goed ?

Dank !

/a :oops:
Nee, de benchtijd is niet 2 uur, de benchtijd is het ritme van jouw pup :wink:
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
roelien

Ongelezen bericht door roelien »

Als je het met de wekker wil doen, dan haal je haar er iets eerder uit dan dat ze gaat piepen, nu piept ze met twee uur, dus zet je je wekker op anderhalf uur.
Optillen, laten plassen, niks zeggen en er weer in.

Gaat ze weer slapen overdag als je haar negeert na die 15 minuten? Dan kan je het doorzetten.

Anders kan je hetzelfde principe hanteren als in de nacht, optillen buiten zetten, wachten tot ze plast, niet praten oid, ook geen spelen toelaten, plast ze niet... dan ben je in de maling genomen;)
En er dan weer in, per pup is het verschillend hoelang ze slapen, maar 15 minuten is erg kort vind ik om haar er echt weer helemaal uit te halen.
Op_zoek
Snuffelneus
Snuffelneus

Sorry Lupos, verkeerd begrepen...

Vannacht was er sprake van 'afnemend verzet'. Eerste keer in bench om 23.30 niets aan de hand. Toen om 00.30 kabaal, duurde een uur (!), niets gedaan. Om 2 uur eruit, weer terug gelegd. 15 minuten kabaal. Om 4.30 eruit, weer terug gelegd, 10 minuten (licht) kabaal.

Ik blijf die bench een uitdaging vinden.... Overdag leg ik haar er steeds in, maar zodra het deurtje open is ligt Jacky aan mijn voeten... Is dat nou baasgericht (ze wil ook enorm graag ballen halen, terugbrengen, comando's oefen - verbaas me hoeveel je zo'n pup kunt leren in 2 dagen...)

Nou ja, we gaan vannacht maar weer met oorpluggen in slapen...
:lol:
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Iedereen doet het zijn/ haar eigen manier. Wij hebben Lola de eerste nachten in een grote doos naast ons bed gehad. Als zij onrustig werd hoefde ik alleen maar mijn hand even uit te steken om haar rustig te krijgen. Later ging ze naar beneden. Een van ons sliep op de bank, al heel snel sliep ze door. Misschien werkt dit ook voor jullie pup.
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
roelien

Ravi heeft de eerste keer een uur gekrijst, daarna even stil, om het weer met drie kwartier voort te zetten.
Daarna was het kwartje wel aardig gevallen, ze probeerde het nog wel eens, maar was meer een klein protest
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

de eerste week heeft mijn man de nacht dienst gedraait bij Hidde en is op de bank gaan slapen,zo kon hij gelijk bij het eerste piepje Hidde mee naar buiten nemen.
niks zeggen tegen je pup,de nacht is om te slapen.
hier sliep Hidde na ongeveer 10 dagen de hele nacht lekker door :klasse:

ow en dat gillen en krijsen heeft meneertje echt een tijd vol gehouden :?
maar negeren negeren en nog eens negeren..hoe moeilijk het soms ook is :D
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik ben de eerste dagen als pom in de bench moest en protesteerde, met mijn rug tegen de bench bij haar gaan zitten. Geen oogcontact, niet praten maar het hielp haar wel. Na een dag of 4 was dit niet meer nodig en ging ze gewoon zonder protest in de bench.

In de nacht sliep ze ook naast mijn bed in een klein reisbenchje en ik denk dat ik er ook een dag of 10 uit ben gegaan snachts. Eerste nacht 2 keer, en daarna 1 keer (meestal was dat rond 4 uur). Sindsdien slaapt ze door, al ben ik er toevallig vannacht nog even uitgeweest voor haar. Ik hoorde haar piepen, ze had erg dorst blijkbaar.. toen was ik toch op dus heb ik haar ook nog even laten plassen :)
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
Op_zoek
Snuffelneus
Snuffelneus

Heel goed allemaal om te lezen. Ben dus niet de enige met een krijsende pup in huis... (hoop dat mijn buren het ook lezen...).

Vannacht was het al minder langdurig en minder hard, dus het lijkt de goede kant op de gaan.

Ik vind wel dat Jacky (sinds hij de rust van de bench heeft ontdekt) extreem veel slaapt. Toch wel overdag tussen 7 en 23 uur minimaal 80% van de de tijd ? Af en toe gaat ze even spelen, dan weer liggen en slapen. Is dat wel normaal voor een jonge pup ? Of is ze gewoon moe van alle indrukken, en de toch ook voor haar wat onrustige nachten ?

/a
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Op_zoek schreef:Heel goed allemaal om te lezen. Ben dus niet de enige met een krijsende pup in huis... (hoop dat mijn buren het ook lezen...).

Vannacht was het al minder langdurig en minder hard, dus het lijkt de goede kant op de gaan.

Ik vind wel dat Jacky (sinds hij de rust van de bench heeft ontdekt) extreem veel slaapt. Toch wel overdag tussen 7 en 23 uur minimaal 80% van de de tijd ? Af en toe gaat ze even spelen, dan weer liggen en slapen. Is dat wel normaal voor een jonge pup ? Of is ze gewoon moe van alle indrukken, en de toch ook voor haar wat onrustige nachten ?

/a
het leven is vermoeiend voor een pup. Pom sliep echt 2 uur zoals in het boekje haha.. Nu is ze vaak wat langer wakker, maar slaapt ze ook gerust langer. Bijv. na training, of na een boswandelingetje, al die indrukken moet ze dan een plekje geven en dan slaapt ze zo een uur extra, of 2 uur. Zou me er niet zo druk om maken hoor!
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
Op_zoek
Snuffelneus
Snuffelneus

Dank je wel Sbientje !
roelien

Ravi sliep(en nog wel) ook heel veel.
Vaak was een half uurtje eruit wel genoeg, om weer drie uur te slapen.
Helemaal als we training hadden gehad of een nieuwe activiteit waar ze veel indrukken opdeed sliep ze weer uren.

Ze is nu ruim 6 maanden en als we training hebben gehad slaapt ze rustig 5 uur, dan pluk ik haar eruit omdat we anders zo de nacht ingaan.
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

puppen slapen idd erg veel,maar ook als volwassen hond wordt er veel gerust in huis.
als we terug zijn van de lange wandeling(anderhalf - 2 uur) dan zie ik de heren ook uren niet.
die worden rond een uur of 3 weer wakker omdat de kinderen weer uit school komen :)

daar na zijn ze een paar uur weer aktiever,maar na het eten is het hier weer rusten wat de klok slaat.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Plaats reactie