Allergie?

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Suus

Allergie?

Ongelezen bericht door Suus »

Onze Solo is nu 16 mnd. Als pup darmproblemen gehad, zodra hij iets vreemds at liep hij leeg. Dit gaat nu heel goed.

Vrijdag heeft hij eind van de dag gezwommen. Was flink doorweekt en het was koud en winderig. Zaterdagochtend liep hij leeg, dat was eenmalig. Sinds zaterdag krabt en knaagt hij op knie, poten en onder oksels.

Vandaag bij de da geweest en hij denkt aan allergie voor dierlijk eiwit.

Ik twijfel.... Het klinkt niet logisch. Gezien zijn historie verwacht ik darmproblemen bij allergie.

Ik denk eerder aan droge huid door kou/ verwarming, lente welke maar niet komt of misschien wel een beestje. Elke 3 mnd krijgt hij Stronghold dus vlooien zijn niet logisch, zijn huid s niet rood of iets.

Ik ben dus niet begonnen nog met ander voer, als het komende dagen beter gaat zouden we een verkeerd beeld krijgen. Heb wel een shampoo meegenomen.

Voor het eerst stinkt zijn vacht ook en heeft hij roos, ook valt hij enorm uit.

Ben benieuwd naar meningen en ervaringen :)
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Het kan zijn dat hij "gewoon" in de rui is. De schilfers en haaruitval wijzen daar wel op. De rui kan ook jeuk veroorzaken.
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Suus

Hij schurkt nooit zo, hele dag zeg maar. Hij ruikt ook ineens. Nu zit hij al een half uur te schurken aan zijn heup en rond zijn piemel.
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Misschien is er een verband met het zwemmen? Als hij na het zwemmen flinke diarree had, zat er misschien iets in het water waardoor hij nu ook zo´n jeuk heeft. Het is zo maar een idee hoor. Misschien helpt het als je hem wast?

Hanneke
Suus

Het lijkt vandaag iets minder. Heb hem gekampt met zo,n paardenblok, kwam veel vanaf. Kan een hondenvacht in de war zijn? Het leek lente en dan ineens die kou. Het water waar hij zwom is erg schoon en hij zwemt daar vaker.

Ik vertrouw erg op onze da maar nu voelde het niet goed om aan een dieet te beginnen. Wil echter ook niet iets missen zeg maar.
roelien

Ongelezen bericht door roelien »

Ik zou even afwachten, straks begin je met het dieet, is de jeuk over en denk je dat het door het dieet komt, terwijl nu sowieso ook de rui speelt
Dus dan is het lastig beoordelen. Heb jij mensen altijd geleerd, eerst alles 1 voor 1 uit te sluiten, omdat je anders niet weet wat het is
Plaats reactie