aanschaf labrador
aanschaf labrador
hey!
Ik ben er al even over aan het nadenken om een labradorpup te kopen. Ik heb al veel informatie opgezocht en boeken gekocht, maar toch zit ik nog met enkele vragen.
Is het echt belangrijk om te zoeken naar een nestje met stamboom? Of is een nest zonder stamboom (geen broodfok en getest op ziektes) ook goed?
Is er iemand die misschien zo'n een nestje weet?
Ook had ik nog een vraag over het wennen aan andere huisdieren. Ik heb namelijk nog 2konijnen (die in huis rondlopen) en een kat. Maar hoe kan ik het pupje hier het best kennis mee laten maken?
Alvast heel erg bedankt,
Michelle
Ik ben er al even over aan het nadenken om een labradorpup te kopen. Ik heb al veel informatie opgezocht en boeken gekocht, maar toch zit ik nog met enkele vragen.
Is het echt belangrijk om te zoeken naar een nestje met stamboom? Of is een nest zonder stamboom (geen broodfok en getest op ziektes) ook goed?
Is er iemand die misschien zo'n een nestje weet?
Ook had ik nog een vraag over het wennen aan andere huisdieren. Ik heb namelijk nog 2konijnen (die in huis rondlopen) en een kat. Maar hoe kan ik het pupje hier het best kennis mee laten maken?
Alvast heel erg bedankt,
Michelle
-
- Speurneus
Niet alleen de stamboom is belangrijk, maar zeker de officiële gezondheidsonderzoeken van de raad van beheer. Bij nestjes zonder stamboom kun je niks controleren , en mensen hebben vaak hele mooie verhalen 
Hier op het forum staat er een heel stuk over geschreven.
Succes met je zoektocht

Hier op het forum staat er een heel stuk over geschreven.
Succes met je zoektocht
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC
Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013

-
- Speurneus
- Contacteer:
Ik wil het toch nog een keer met name noemen.
Waarom geen pup uit een stamboomloos nest?
De moederhond van het stamboomloze nestje is hier vaak de dupe van. Die wordt eindeloos als fokteef ingezet omdat er niets geregistreerd staat en er dus makkelijk elke loopsheid een nest geproduceerd kan worden. Vaak worden deze nesten als "gelegenheids" nesten verkocht. "We wilden 1x een nestje met haar doen"
Door het kopen van een pup uit een dergelijk nest houdt je dierenmishandeling en broodfokkerij in stand en werk je er feitelijk aan mee.
Waarom geen pup uit een stamboomloos nest?
De moederhond van het stamboomloze nestje is hier vaak de dupe van. Die wordt eindeloos als fokteef ingezet omdat er niets geregistreerd staat en er dus makkelijk elke loopsheid een nest geproduceerd kan worden. Vaak worden deze nesten als "gelegenheids" nesten verkocht. "We wilden 1x een nestje met haar doen"

Door het kopen van een pup uit een dergelijk nest houdt je dierenmishandeling en broodfokkerij in stand en werk je er feitelijk aan mee.
groetjes, Lien
Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
-
- Speurneus
- Contacteer:
En misschien nog aansprekender voor aspirant-kopers: niet alleen de gezondheid van moeders lijdt onder heel veel nestjes. Ook de pups zullen minder gezond gaan worden. En moeders raakt vermoeid en zal ook steeds minder aandacht aan haar pups besteden.Lien schreef:(...) Die wordt eindeloos als fokteef ingezet omdat er niets geregistreerd staat en er dus makkelijk elke loopsheid een nest geproduceerd kan worden. (...)
En goedkoper? Ja, totdat je achteraf de rekeningen van de dierenarts ziet...

Labrador Startpagina, alles op een rijtje!