Verhuizen naar Texas, USA

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
Guusjemans
Snuffelneus
Snuffelneus

Verhuizen naar Texas, USA

Ongelezen bericht door Guusjemans »

Hallo allemaal,

Ik heb lange tijd niks actiefs op t forum gedaan en ben toen ook als gebruiker verwijderd. Toen ik Guus kreeg was ik wel erg actief. Heb veel aan dit forum gehad. :klasse:

Guus is inmiddels op een paar dagen na 3 jaar en echt mijn maatje door dik en dun. In die drie jaar hebben we samen veel meegemaakt en ik heb me ongelofelijk gehecht aan mijn bruine monster.

Maar nu.. Mijn vriend en ik zitten nu in Texas want hij heeft daar een expatopdracht. Ik heb besloten met hem mee te gaan en zit er nu een paar weken. Guus is goed opgevangen thuis bij een bekende die zelf ook honden (en een uitlaatservice :) ) heeft.
Maar als ik over twee weken thuis kom, wil ik Guus zijn reis hierheen gaan voorbereiden.
Helaas kom ik op internet niet zo ver. Ja, Guus heeft entingen nodig en een gezondheidsverklaring en paspoort.
Een reisbench (is die van zooplus 'vari' goed?!)
Maar verder weet ik niet zo goed waar ik moet beginnen.
Heeft er iemand ervaring met het vliegen met je hond?

Ik ben benieuwd naar de totaalprijs. Niet dat ik Guus thuis achterlaat als het te duur is, maar het is wel prettig als je het van tevoren weet :D

Ik kan natuurlijk KLM gewoon een mail sturen, maar het lijkt me ook fijn om uit ervaring wat te horen :)
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Je hebt zowiezo een vliegtuig bench nodig, er staan er momenteel een aantal op MP. daarnaast moet je er rekening mee houden wanneer je gaat vliegen qua temp voor Guus.
Laat hem thuis alvast wennen aan de vari-kennel door hem erin te laten slapen bijvoorbeeld.

Is het mogelijk om over te stappen of moet je vanaf Houston of een ander groot vliegveld nog met de auto rijden?
Meestal duurt de douane ook nog een poosje, zorg dus voor voldoende drinkwater bij je.

En dan nog je verblijf ter plaatse, laat je vriend vast uitzoeken hoe het zit met voer aanschaffen, heb je een huis met airco, een omheinde tuin?

Toevallig gaan vrienden van ons ook voor langere tijd naar Texas, met 2 border collies. Zij vertrekken in juli en moeten dan vanaf Houston met een auto verder omdat het dan te heet is om over te stappen voor de honden.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Guusjemans
Snuffelneus
Snuffelneus

Hoi Els,

Dank voor je reactie!

We wonen in Houston dus vanaf het vliegveld een kwartiertje rijden en dan zijn we er.
Ja wennen aan de kennel leek me idd ook slim, maar gelukkig is Guus daarin ook helemaal niet moeilijk.

Ik neem een leeg flesje mee om op het vliegveld als een razende te vullen met water voor als hij het hok uitkomt. Goede van je!

We wonen vlakbij Petco, een enorme dierengroothandel. Helaas is Guus zijn voer alleen niet verkrijgbaar in de US :( dus moet thuis alvast gaan overschakelen.
We hebben een huis met airco inderdaad en wonen 10 minuutjes van de grootste dogpark van Houston :eausadance: Daar zijn we zondag gaan kijken, echt 'totally awesome' :D

In de zomer zal hij wel zijn hele vacht kwijtraken door de warmte hier. Dat vind ik wel zielig, die hitte. Hopelijk went hij er snel aan.

Bedankt voor je MP tip!!
Afbeelding
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

huiston is totaal geen probleem voor honden, zitten meerdere dierenzaken die zo groot zijn als de makro, hebben alle soorten voer ook de bekende merken die in nederland bekend zijn.

entingen is hetzelfde als hier, hou er alleen daar rekening mee dat je je hond vrij houdt van hartworm dat is hier vrij onbekend.

in het vliegtuig moet je een goedgekeurde box hebben die ruim voldoende is, voor een normale maat labrador is de L groot genoeg, kopieer de pagina van zijn entingen en gezondheidsverklaringen en plak die met een plakzak op de kennel de scheelt al een hoop tijd want niet overal met inchekken kunnen ze kopieeren. voer mag je niet meenemen een klein proefzakje wat gesloten is mag de grens nog over maar meer niet, meer nemen ze toch in beslag want in het verleden zat er drugs tussen. als ze in amerika het merk dat je voert niet hebben, ga dan hier al over op een merk dat ze daar wel hebben, zo sluit dat probleemloos aan, als je daar een tijdje bent kan je als nog naar een merk kijken dat je beter bevalt.

het vliegen zelf doet weinig honden iets indien ze gewend zijn om langere tijd in een vari kennel te verblijven, stop er geen speeltjes bij en als je hond vaak zijn kleedjes sloopt ook geen kleedje.
al me kinders uitgevlogen
Anne2211
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Anne2211 »

Zoek goed uit wat de kosten zijn. Toen mijn broer 7 jaar geleden met vrouw en hond emigreerde naar Canada bleek een retourtje voor de hond stukken goedkoper als een enkeltje! Snap tot op de dag van vandaag niet hoe het kan, maar het was wel zo.

Succes!
Groetjes Annemarie

Afbeelding
Guusjemans
Snuffelneus
Snuffelneus

Bedankt voor de reacties! Heel handig!

Oke maat L van de box. Als ik thuis ben, Guus even opmeten, maar op zich is hij best een compact exemplaar :)

De tip van kopieën maken ook erg handig!

Ik dacht dat er alleen maar enkeltjes waren qua tickets, dat zal ik even checken, bedankt!

:)
Afbeelding
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

miss is het zelfs goedkoper om via brussel (zaventem) te vliegen met delta airlines, maar dat ligt er ook beetje aan waar je woont ze zijn daar wel makkelijker met inchecken met een hond.

geef op als je incheckt bij de balie dat je met hond vliegt!!! geef dat nog een op aan de hoofdsteward als je aan boord gaat!!! vraag duidelijk na of het doorgegeven is aan de gezagsvoerder (piloot), ze moeten namelijk de temperatuur in het ruim aanpassen!!! laat je niet afschepen als ze zeggen dat doen we dadelijk, vraag het daarna weer of het al doorgegeven is. vlieg rechtstreeks!!! lukt dat niet herhaal deze procedure elke x als je het vliegtuig in stapt. WEL DOEN!!!! als ze het ergens vergeten en de temperatuur wordt niet aangepast in het ruim, overleeft je hond het ws niet.
Anne2211
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Anne2211 »

speurneus carola schreef:geef op als je incheckt bij de balie dat je met hond vliegt!!! geef dat nog een op aan de hoofdsteward als je aan boord gaat!!! vraag duidelijk na of het doorgegeven is aan de gezagsvoerder (piloot), ze moeten namelijk de temperatuur in het ruim aanpassen!!! laat je niet afschepen als ze zeggen dat doen we dadelijk, vraag het daarna weer of het al doorgegeven is. vlieg rechtstreeks!!! lukt dat niet herhaal deze procedure elke x als je het vliegtuig in stapt. WEL DOEN!!!! als ze het ergens vergeten en de temperatuur wordt niet aangepast in het ruim, overleeft je hond het ws niet.
Hier schrik ik van zeg! Ik ging er eigenlijk altijd vanuit dat ze dat wisten.. :oops:
Groetjes Annemarie

Afbeelding
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

nee dat moet apart doorgegeven worden, er gaan niet altijd dieren mee, en als iemand het vergeet door te geven in de schakel....
Mark
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Mark »

De bemanning ziet ook op de vrachtlijst dat er dieren (honden) meegaan!
Tinny: raszuivere kruising (01/01/98-12/04/08 )
Benji: Kruising en ons duveltje (30/01/08-24/05/08 )
Zora: labrador in hart en nieren (06/06/01-10/04/14)
Vicky: lieve knuffelbeer
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

en toch wordt het wel eens vergeten
Guusjemans
Snuffelneus
Snuffelneus

Bah, je moet er toch niet aan denken.. :(
Bedankt voor de tips!

Overstappen hoeven we gelukkig niet. En als we landen hoeven we maar een kwartiertje auto te rijden. We vliegen vanaf Amsterdam. Mijn vriend z'n werk boekt de tickets en hebben zelf niet echt wat te kiezen. Maar Amsterdam is maar 3 kwartier van huis, dus prima.

Weet iemand waar je je hond moet inchecken toevallig?

Nogmaals, ik kan de KLM wel bellen, maar vind ervaringen handiger :)
Afbeelding
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

gewoon bij de balie waar je ook je zelf incheckt.
Susan78
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Susan78 »

Inderdaad zelf doorgeven dat er een AVIH (=Animal Vivant In Hold) mee gaat. Het zal nooit onder nul zijn in het ruim, maar een beetje comfortabele temperatuur is voor Guus wel lekker.. Ook bij het aan boord gaan bij de purser checken (hij/zij ziet het op de PIL =passagierlijst, dat er inderdaad AVIH achter je naam staat... Als je met een 747 vliegt, dan mag alleen de crew achter in het vliegtuig bij de hond checken of alles goed gaat, dmv een afgesloten deur met net naar het ruim. Dit doen ze echt zeer regelmatig!!!!!! Vantevoren alles checken qua papieren voor invoering van de hond en de kennel moet ECHT voldoen aan de eisen van de luchtvaartmaatschappij!!! Niet te groot, maar ook niet te klein en sterk genoeg.. Succes en alvast een fijne vlucht. :wink:
:bruinkopje: Lex 27-02-2003 (overleden op 28-11-2014) voor altijd in ons hart..
:blondkopje: Joep (Wise Tails Lucky Boy) 21-05-2012
Guusjemans
Snuffelneus
Snuffelneus

Bedankt voor jullie tips!!
Zeer bruikbaar!!
Afbeelding
Plaats reactie