Pup blaft tegen kinderen.... dominant of spelen ?

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Op_zoek
Snuffelneus
Snuffelneus

Pup blaft tegen kinderen.... dominant of spelen ?

Ongelezen bericht door Op_zoek »

Dag allemaal,

Onze schat doet het prima, niets aan de hand. Wel merk ik dat ze 's avonds vooral nog wel eens hinderlijk aan de broek van de kinderen kan hangen, wat 'happerig' kan zijn, en soms ineens aan komt lopen blaffen. Kinderen schrikken daarvan. Ik geef ze aan dit vooral te negeren, maar als ze blaft en hapt is dat lastig en dan spreken we (de kinderen en wij) Jacky 'bestraffend' toe.

Is dit 'normaal' gedrag ? Is dit een poging om de kinderen te domineren ? Wat moet ik hieraan doen of dit in goede banen te leiden ?

Dank iedereen !
:braaf:
/a
Berdien
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Berdien »

Misschien is de pup dan moe? dan willen ze ook dit gedrag wel eens vertonen. Ik zou zeggen in de bench voor wat rust en blaffen niet tolereren. Dat is alleen maar een teken van opwinding of onrust volgens mij. Succes en geniet van je pupje.
Mijn labje is meer dan een hond alleen..... ook mijn beste maatje
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Berdien schreef:Misschien is de pup dan moe? dan willen ze ook dit gedrag wel eens vertonen. Ik zou zeggen in de bench voor wat rust en blaffen niet tolereren. Dat is alleen maar een teken van opwinding of onrust volgens mij. Succes en geniet van je pupje.
Helemaal mee eens , en hier een heel goed stuk over benchtraining:
viewtopic.php?t=38764" onclick="window.open(this.href);return false;
sambel
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door sambel »

Als onze pup, die ondertussen al bijna 6 maanden is begon te happen, dan was ze echt moe. Ze ging dan in de bench en sliep binnen een minuut. Ondertussen is ze ouder en zoekt ze zelf haar bench of mand op als ze moe is.
Het komt goed, geniet van je kleine pupje, voor je het weet is hij/zij groot.
A labrador is a miracle with paws
Op_zoek
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Op_zoek »

Dank iedereen, benchtraining werken we hard aan. Zal haar er dan nog iets sneller indoen, meestal twijfel ik daar te lang over volgens mij... Viel me op dat ze dan inderdaad heel snel slaapt en er een stuk rustiger uitkomt...

Groeten,

/a
:zwartpootje: Jacky (Simply Red of Westbrook Castle)
Plaats reactie