weekendconsult(je) en nu?

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Lientje01
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

weekendconsult(je) en nu?

Ongelezen bericht door Lientje01 »

Zaterdag kwam ik thuis van cursus op het moment dat man en hond net terug kwamen van een flinke wandeling. Prachtig weer, dus hondje keutelt rustigjes door op zulke dagen.
Eenmaal binnen moest er natuurlijk geknuffeld worden en ik zag flinke bulten op haar kop die hard aanvoelden. Ook haar ogen waren rood en opgezwollen. Het werd in korte tijd nog erger waarbij ze ook veel jeuk bleek te hebben. dus in hele korte tijd zaten we ook bij de dierenarts.
Affijn, korte controle van gewicht, hartslag en temp. Twee spuitjes erin en het zou snel beter moeten gaan. Dit bleek inderdaad ook zo te zijn, een aantal uren later was er weinig meer te zien en nu (zondagavond) is het helemaal weg.
Gisteravond op visite geweest waar ze een megagrote plas heel goed heeft weten op te houden tot we buiten waren. (altijd toch wat spannend). Vandaag heeft ze 3x in huis geplast. Alle keren binnen 2 uren nadat ze uit was geweest en zonder aan te geven dat ze moest. Komt dit door de spuiten en dat ze misschien iets meer drinkt? Iemand ervaring? Spuiten waren promethazine (anti-histamineen) dexamethason (corticosteroide). Nou weet ik dat promethazine op flinke wijze wordt afgevoerd via de nieren, maar waarom geeft ze niets aan? Waarom lijkt het alsof er meer vocht uit komt dan er in gaat?
Weet iemand of dit lang duurt? We ruimen het gewoon op en laten haar alsnog uit, maar ik vind het ook zielig voor haar..
Bowie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bowie »

Van dexa kunnen ze ook flink moeten plassen.
Lientje01
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Lientje01 »

Ok.. dus dubbelop. Hoe lang blijft die werking, weet je dat ook? Dan pas ik mijn uitlaatrondjes aan qua tijd. Ze lijkt ook wat sloom.
Bowie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bowie »

't Plassen zal mede afhangen van de hoeveelheid die ze drinkt of gedronken heeft.
Lastig te zeggen.
Plaats reactie