Daarna vroeg ik of hij niet te mager is (hij weeg 28 kg, je ziet net wel/net niet zijn ribben, ong. 59 cm schofthoogte, gecastreerd) omdat ik het zelf vindt en sommige mensen er ook wat van zeggen (sommigen vinden van niet trouwens). Ik legde uit dat Kismo sinds januari bij ons is en dat we sinds anderhalve maand begonnen zijn met de overschakeling op barf volgens de informatie van Mogens Eliasen. Maar de DA zei dat er zelfs nog wel wat afkon

Ik denk dat hij iets is afgevallen door de omschakeling, dus ik probeer hem op het oog te voeren (nu 5 kg p/week), de afwisseling van soorten vlees op te bouwen zonder teveel te geven ivm de zogenaamde zwakke maagspieren (en maagkanteling). Ondanks alles ziet hij er goed uit, is vrolijk en hij heeft een goede conditie opgebouwd na al het zwemmen, trainen, spelen en wandelen. Charlie ziet er overigens fantastisch uit, eet alles op en kwispelt daarna zeer blij (de afgemeten hoeveelheid brokken at hij alleen met lauw water en hij liet vaak nog wat liggen).
Nu komt het: deze dierenarts (die verbonden is aan RC) zei dat honden die op barf leven veel honger hebben en daardoor zeer gevaarlijke dingen naar binnen werken. Ze zouden pakken wat ze te pakken konden krijgen (heel verhaal over bordeaux dog en paracetamol). Dus vandaar het eten van plastic door Kismo zogezegd.
Wat ik merk is dat Kismo zich goed voelt, amper poep meer eet (zoals bij de brokken) en sowieso geen plastic als er geen worst in zit. Ik ben het niet eens met de dierenarts, aangezien dit voorval ook te wijten kan zijn aan een slecht samengesteld dieet. De omschakeling is nog niet compleet bij mij (ze eten nu nog twee keer per dag vlees), dus ik kan nog niet met alle zekerheid zeggen hoe dat met honger zit uit ervaring. Daarbij hebben labradors een bepaalde reputatie volgens veel mensen.
Nu ben ik benieuwd wat jullie voeren aan jullie hond en hoeveel keer per dag.
Ik ben niet helemaal thuis in het NRV en KVV voeren, dus ik heb ong. dezelfde opties daarvoor als bij barf.