Bo is loops

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
Yvet123
Snuffelneus
Snuffelneus

Bo is loops

Ongelezen bericht door Yvet123 »

19 April was het dan zo ver, een dag voor haar 1ste verjaardag werd bo voor het eerst loops. 3 weken later(9mei) is het bloeden gestopt. Ze bloed nu dus 4 dagen niet meer. Kan ik hieruit opmaken dat het over is?
Gister heeft ze gespeeld met een gecastreerde reu. Na een kwartier dook hij er wel bovenop maar volgens zijn baas was dit gewoon dominant gedrag. Bo kon het ook weinig interesseren want zij bleef rustig zitten kauwen op haar stokje!

Op internet las ik dat ik na het stoppen van het bloeden nog 10 dagen moet wachten omdat ze dan het meest vruchtbaar is, maar vraag me af of dit klopt!

Hoor graag van jullie!

Groetjes Yvet en poot van Bo
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik heb je topic even verplaatst naar de rubriek Gedrag :)
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
Yvet123
Snuffelneus
Snuffelneus

Oh oke! bedankt!
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

De meeste loopsheden duren in totaal een week of drie, maar iedere teef is anders en er zijn grote individuele verschillen. Vaak wordt het bloeden al minder na een week of 2. Dan zijn ze inderdaad in de vruchtbare periode en moet je nog zeker een week tot 10 dagen voorzichtig zijn. De vruchtbare periode kan al na één week beginnen, maar er zijn ook teven die hun vruchtbare dagen pas helemaal aan het eind van de loopsheid hebben, dus pas na drie weken.
Mijn eigen teven blijven de hele loopsheid bloed verliezen. Het wordt wel wat minder na twee weken, maar ik zie soms na 3½ week nog wel eens wat afscheiding liggen. Mijn teven zijn dan echt niet meer vruchtbaar.
Je kan ook naar de vulva kijken. Die wordt heel groot en zacht in de vruchtbare periode en als die over is, slinkt hij weer naar normale proporties. Als dat bij jouw teefje zo is, is de loopsheid wel over.

Hanneke
Yvet123
Snuffelneus
Snuffelneus

Hoi Hanneke,

Haar vulva is inderdaad weer normaal, dus dan neem ik aan dat het over is!

Hartstikke bedankt voor je informatie!

Groetjes Yvet
Plaats reactie