Taico sloft

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Anita74
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Taico sloft

Ongelezen bericht door Anita74 »

Mijn pup Taico is nu bijna 12 weken. Wat me opvalt is dat hij zo met zijn achterpoten sloft. Je hoort hem echt duidelijk lopen. Van mijn vorige hond kan ik mij dat helemaal niet herinneren dat hij dat ook deed. Ik vind het een beetje vreemd en stressmiep als ik ben maak ik me er wel een beetje zorgen over.
Dus gisteren bij de inenting bij de dierenarts meteen even naar laten kijken maar zij ziet gelukkig niets verdachts aan zijn poten.
Heeft één van jullie dit ook wel eens meegemaakt of heeft iemand een idee waardoor dit komt?
Hij komt overigens uit een stamboomlijn waarin geen HD voorkomt, dus die kans is waarschijnlijk zeer klein.
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

als we daaraan konden zien dat ze hd hebben zou dat heel mooi zijn, maar alsnog kan je hd alleen constateren door de juiste rontgenfoto's te laten maken

de spiertjes en pezen zijn nog slap en ongetraind en als je dan ook nog een "lui" typje hebt dan zou dat sloffen daardoor komen, zou het gewoon afwachten en als er iets veranderd nog een x na laten kijken, sloffen is geen manklopen of uiting van pijn hebben is nu 12 weken??? over een paar maanden is er vast verandering

geniet van je hondje
al me kinders uitgevlogen
Tarzan
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Tarzan »

Tarzan sloft als hij op z'n gemakje loopt. Hij loopt dan in telgang.
Tijdens de wandelingen stapt hij flink door, en dan sloft hij niet.
Dus het komt vaker voor.
Maar of er iets niet goed zit bij Taico, dat kan ik niet zeggen.
Honden lachen met hun staart.

:zwartpootje: Tarzan (29-02-2012)
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

je bedoelt eigenlijk dat ie al een beetje over de grond schuift voor ie zijn gewicht op zijn poot zet? Doet ie dat alleen als ie rustig loopt? Als je hem een stukje laat draven aan de riem, sloft ie dan nog? En als je hem een beetje oppept aan de riem (stevig doorstappen), doet ie het dan? Ik zou me er niet teveel zorgen om maken hoor!
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
Anita74
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Hij lijkt het inderdaad alleen te doen bij rustig lopen. Van iemand op het andere retriever forum kreeg ik de tip om hem over een platliggende ladder te laten stappen zodat hij goed leert om zijn achterpoten op te tillen dus dat ga ik maar eens uitproberen.
Shuka ♂ 12 juli 2000 - 29 januari 2013
Taico ♂ 21 februari 2013
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

ts 12 weken, daar zou ik toch echt ff mee wachten tis allemaal nog niet echt aan het groeien etc. en overbelasten op deze leeftijd is wel funest.
al me kinders uitgevlogen
lablove
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door lablove »

Nou ik zou mij daar compleet nog geen zorgen om maken. Als hij verder qua bewegen een normale pup is. Enkele van onze labjes hebben met hun pootje gesleept. En die hebben nooit heup problemen gehad,en hadden gewoon een A beoordeling, rennen en springen als konijntjes hier haha. Even afwachten tenzij je je dus wel meer zorgen gaat maken omdat hij niet willen rennen, piept of noem het maar op.
Groetjes Miranda (cosy cottage)
Anita74
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

@ Carola, uiteraard ga ik hem niet overbelasten, ik weet dat overbelasting funest kan zijn.
Ik ga hem niet laten springen of rennen over die ladder, en het is ook geen traplopen. Je moet het zien als over kleine balkjes heen stappen zodat hij leert om zijn achterpoten op te tillen.
Ik heb telefonisch overlegd met een DA en zij ziet er ook geen kwaad in om dit te doen, als hij er maar rustig overheen stapt.
Gelukkig is het alleen maar sloffen, hij is verder heel actief, rent, speelt en doet van alles (vooral wat niet mag is erg leuk :) ) Ik zie ook geen afwijkend looppatroon en piepen doet hij al helemaal niet.
Shuka ♂ 12 juli 2000 - 29 januari 2013
Taico ♂ 21 februari 2013
Plaats reactie