Stel dat het zomer wordt...

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
dinodap
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Stel dat het zomer wordt...

Ongelezen bericht door dinodap »

Sinds een half jaar loop ik hard en Joep vind het helemaal leuk, want die zit me elke keer weer aan te kijken :shock: 'ze kan hardlopen!'.

Nou vraag ik me wel af: stel dat het ooit zomer wordt... tot welke temperatuur of warmte kan ik Joep op de 5 tot 10 km mee nemen?
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Wij nemen de honden niet mee met fietsen/skeeleren/hardlopen als het boven de 18 graden is omdat wij het dan te warm vinden voor onze honden :)

Echter zal dat per hond wel een beetje verschillen denk ik, en kun je dat alleen bepalen door goed naar je hond te kijken
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Noah/Bruce
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Noah/Bruce »

Aan de fiets is het niet verstandig om boven de 20 graden te gaan, weet niet hoe hard je loopt, volgens mij kun je deze regel ook wel toepassen op het hardlopen, of je moet vroeg in de ochtend gaan, maar heb geen verstand van hardlopen, aan de fiets lopen ze rond de 10/15 km per uur.

Er zijn vast mensen die hier een beter antwoord op kunnen geven.
TRAMPS LIKE US.......BABY WE WERE BORN TO RUN
M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door M_n_q_e »

Ik loop 6 tot 8 km iedere ochtend en Miep gaat bijna altijd mee. Als de nachten niet verder afkoelen dan 17 a 18 graden blijft ze thuis. De andere zomer ochtenden gaan we meestal om half 6 en het grootste gedeelte van de route gaat door het bos, dus veel schaduw. En halverwege houden we altijd een korte water slobber pauze.

Maar zoals Kay ook schreef ligt het ook aan je hond. Miep heeft het niet snel te warm maar met Trix moeten we dit echt niet proberen.

Maar aan de andere kant, ik denk niet dat het ooit nog zomer wordt, dus... :cry:
:zwartpootje: Trix (bij ons gekomen uit het asiel op 4-03-2011, geboortedatum onbekend maar geprikt op) 4-03-2006
:bruinpootje: Miep (Dior) 19-07-2010
Plaats reactie