Hij blaft niet...
- Tarzan
- Kleine hondenneus
Hij blaft niet...
Dat is wel lekker rustig, en goed voor onze relatie met de buren.
Maar waarom zou Tarzan niet blaffen? Ik heb hem nog maar een paar keer gehoord, en dan maar heel kort.
Het heeft wel veel voordelen. Maar ik vraag me af waarom hij zich niet laat horen.
Maar waarom zou Tarzan niet blaffen? Ik heb hem nog maar een paar keer gehoord, en dan maar heel kort.
Het heeft wel veel voordelen. Maar ik vraag me af waarom hij zich niet laat horen.
-
- Middelgrote hondenneus
Hij is niet waaks vermoed ik?
Joris blaft ook nauwelijks, heerlijk!
We hebben hem in de afgelopen 2.5 jaar een handjevol keren gehoord, hij vindt iedereen die vlak langs ons raam gelopen komt eigenlijk alleen maar gezellig en de bel betekent leuk bezoek en geen indringers. Mooi toch?
De keren dat hij blaft keuren we het af, dat zal ook schelen denk ik.
Wat op zich wel grappig is, is dat hij op een gegeven moment een soort van 'de baard in de keel' had gekregen. Hij blafte ineens heel zwaar, schrok ontzettend en vloog zijn bench in. Daarna hebben we hem zeker 1.5 jaar niet gehoord.
Joris blaft ook nauwelijks, heerlijk!
We hebben hem in de afgelopen 2.5 jaar een handjevol keren gehoord, hij vindt iedereen die vlak langs ons raam gelopen komt eigenlijk alleen maar gezellig en de bel betekent leuk bezoek en geen indringers. Mooi toch?
De keren dat hij blaft keuren we het af, dat zal ook schelen denk ik.
Wat op zich wel grappig is, is dat hij op een gegeven moment een soort van 'de baard in de keel' had gekregen. Hij blafte ineens heel zwaar, schrok ontzettend en vloog zijn bench in. Daarna hebben we hem zeker 1.5 jaar niet gehoord.

-
- Middelgrote hondenneus
Benny blafte ook nauwelijks. Wij vonden het alleen maar fijn. Als een andere hond helemaal uit zijn plaat ging qua blaffen keek hij mij ook echt aan van hè?
We proberen nu hetzelfde te bereiken met Jackson. Tot nu toe gaat het super. Heel soms een paar blafjes naar ons om uit te dagen voor spel maar als we dat negeren houdt hij op. Denk dat hij straks ook nauwelijks gaat blaffen. Zou me er niet te druk over maken.
We proberen nu hetzelfde te bereiken met Jackson. Tot nu toe gaat het super. Heel soms een paar blafjes naar ons om uit te dagen voor spel maar als we dat negeren houdt hij op. Denk dat hij straks ook nauwelijks gaat blaffen. Zou me er niet te druk over maken.
-
- Hele grote hondenneus
Hier ook 2 zelden blaffende honden.
Er wordt alleen 1 of 2 geblaft als mijn ouders via de tuin op visite komen of als er 's nachts onbekende geluiden zijn. En da's ook zelden.
Ik vind het prettig maar als er wat meer geblaft zou worden zou het mij ook niet uitmaken overigens.
Alleen honden die alles nablaffen en ook een hele tijd doorgaan vind ik wel storend.
De eerste keer dat ik Miep hoorde blaffen was ze een maand of 6. Ik was boven en hoorde opeens een zwaar geblaf als van een grote berner sennen ofzo van beneden komen.
Ik ga kijken, was dat Miepje (ons klein uitgevallen Miepenmeisje van een half jaar jong! ) die een tikke geschrokken was van mijn ouders die langs kwamen
Hilarisch vond ik dat!
Er wordt alleen 1 of 2 geblaft als mijn ouders via de tuin op visite komen of als er 's nachts onbekende geluiden zijn. En da's ook zelden.
Ik vind het prettig maar als er wat meer geblaft zou worden zou het mij ook niet uitmaken overigens.
Alleen honden die alles nablaffen en ook een hele tijd doorgaan vind ik wel storend.
De eerste keer dat ik Miep hoorde blaffen was ze een maand of 6. Ik was boven en hoorde opeens een zwaar geblaf als van een grote berner sennen ofzo van beneden komen.
Ik ga kijken, was dat Miepje (ons klein uitgevallen Miepenmeisje van een half jaar jong! ) die een tikke geschrokken was van mijn ouders die langs kwamen

Hilarisch vond ik dat!

-
- Hele grote hondenneus
-
- Speurneus
- Contacteer:
-
- Speurneus
Bob blaft werkelijk waar nooit! Ok, 1 uitzondering dan... Als hij slaapt in zijn dromen
Hij heeft weleens gegromd (niet blaffen) tegen een prullenbak of iets anders raars in het bos en hoewel ik het super fijn vind dat hij niet blaft, is zijn stemgeluid wel bijzonder mooi zwaar en zou het geen straf zijn om dat vaker te horen

Hij heeft weleens gegromd (niet blaffen) tegen een prullenbak of iets anders raars in het bos en hoewel ik het super fijn vind dat hij niet blaft, is zijn stemgeluid wel bijzonder mooi zwaar en zou het geen straf zijn om dat vaker te horen

- Tarzan
- Kleine hondenneus
Ik heb Tarzan 1x echt horen blafffen.
De vriendin van mijn zoon kwam de kamer binnen, verkleed in een rood teletubbiepak.
Tarzan schrok zich werkelijk helemaal kapot, hij rende blaffend op haar af en begon in het pak te bijten. Ik had hem nooit eerder zo gezien. Hij was bang, denk ik.
Dat was trouwens erg grappig.

De vriendin van mijn zoon kwam de kamer binnen, verkleed in een rood teletubbiepak.
Tarzan schrok zich werkelijk helemaal kapot, hij rende blaffend op haar af en begon in het pak te bijten. Ik had hem nooit eerder zo gezien. Hij was bang, denk ik.
Dat was trouwens erg grappig.

Honden lachen met hun staart.
Tarzan (29-02-2012)

-
- Middelgrote hondenneus
Ook hier twee die nauwelijks blaffen, echte labjes dus. Noah maakt alleen lawaai tijdens het spelen met Bruce en als ze aan de fiets mag rennen, maar dat is niet eens blaffen te noemen. Bruce hebben we ook bijna nooit horen blaffen, een paar keer als de buurhond blafte en een keer toen hij een kat op een schuurtje zag. We kijken echt op als ze een keer echt blaffen, wel zo rustig 

TRAMPS LIKE US.......BABY WE WERE BORN TO RUN
-
- Hele grote hondenneus
- Contacteer:
Bruce blafte toen hij klein was ook nooit. Hij is nu wel waaks geworden. Mensen die voor ons huis staan te praten of een auto die parkeert, daar blaft hij tegen. Als een poes langs loopt, gromt hij als een tijger
leuk die ramen tot aan de grond
Als bezoek 'achterom' komt blaft hij ook. Hij stopt wel als ik het zeg. Ook blaft hij tegen andere honden als hij wil spelen. Dit doet hij alleen aan de riem ( bij de dierenarts bijvoorbeeld). Zolang hij niet doorgaat, vind ik het wel prima.

Als bezoek 'achterom' komt blaft hij ook. Hij stopt wel als ik het zeg. Ook blaft hij tegen andere honden als hij wil spelen. Dit doet hij alleen aan de riem ( bij de dierenarts bijvoorbeeld). Zolang hij niet doorgaat, vind ik het wel prima.

-
- Speurneus
- Contacteer:
O en X blaffen wel eens, vooral X dan als hij hyperrrrr is (als hij denkt los te mogen); dat is dan een heeel hoog blafje (precies een meisje). Soms blaft X ook wel eens als hij iets verdacht hoort (en grommen kan hij ook goed!). O daarentegen blaft enkel als ze een poes ziet; dat is dan 1 zware blaf. Maar op zich blaffen ze weinig! Ik denk Xpencer een keer of 3 per week en Olly 2x/maand ofzo!

-
- Middelgrote hondenneus
-
- Kleine hondenneus