Lab en konijn

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Lab en konijn

Ongelezen bericht door jeltje »

Mijn nichtje heeft sinds 2 dagen een konijntje. Nu is het zo dat ze naast ons woont en dat we een open verbinding hebben tussen de tuinen. Zyva heeft inmiddels 2x kennisgemaakt met het konijntje maar is helemaal geobsedeerd door het beestje lijkt het. Ik heb Zyva aan het konijntje laten snuffelen en vanmiddag had mijn nichtje (voor de duidelijkheid heb ik het over een nichtje van 19 jaar, haha en dus niet een kleinkind) het konijnenpark schoot en ik stond ik met Zyva ernaast maar Zyva sprong zowat bij mijn nichtje op schoot en op een gegeven moment opende ze ook haar bek al om het konijn te pakken leek wel. Ik heb haar toen aan haar halsband er af getrokken en naast me laten zitten. Met heel veel moeite en piepen bleef ze wel naast me zitten. Ik ben als de dood dat ze het konijn iets aan zal doen. Hoe zit het met honden die regelmatig vers vlees krijgen waaronder konijnenkarkassen en als snack konijnenoortjes? Zou ze het konijn als lekker barfhapje aan zien? Hoe kunnen wij dit het beste aan gaan pakken? Het ideaal plaatje zou zijn dat Zyva en konijn samen los kunnen, Babs en Macho zijn natuurlijk mijn grote voorbeeld, maar hoe pak ik dit aan? Iemand tips?
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Re: Lab en konijn

Ongelezen bericht door Kay »

jeltje schreef:Mijn nichtje heeft sinds 2 dagen een konijntje. Nu is het zo dat ze naast ons woont en dat we een open verbinding hebben tussen de tuinen. Zyva heeft inmiddels 2x kennisgemaakt met het konijntje maar is helemaal geobsedeerd door het beestje lijkt het. Ik heb Zyva aan het konijntje laten snuffelen en vanmiddag had mijn nichtje (voor de duidelijkheid heb ik het over een nichtje van 19 jaar, haha en dus niet een kleinkind) het konijnenpark schoot en ik stond ik met Zyva ernaast maar Zyva sprong zowat bij mijn nichtje op schoot en op een gegeven moment opende ze ook haar bek al om het konijn te pakken leek wel. Ik heb haar toen aan haar halsband er af getrokken en naast me laten zitten. Met heel veel moeite en piepen bleef ze wel naast me zitten. Ik ben als de dood dat ze het konijn iets aan zal doen. Hoe zit het met honden die regelmatig vers vlees krijgen waaronder konijnenkarkassen en als snack konijnenoortjes? Zou ze het konijn als lekker barfhapje aan zien? Hoe kunnen wij dit het beste aan gaan pakken? Het ideaal plaatje zou zijn dat Zyva en konijn samen los kunnen, Babs en Macho zijn natuurlijk mijn grote voorbeeld, maar hoe pak ik dit aan? Iemand tips?
Volgens mij is dat onzin
Onze honden krijgen ook BARF (en regelmatig dieren in vachtjes) maar laten levende dieren gewoon met rust
Zo liepen wij vanmiddag door de polder, en ik zie Kay snuffelen en ineens liep hij weg met zijn kop laag... Toen ik ging kijken lag daar een mini gansje te wachten op zijn moeder (dan houd ik me voor want volgens mij hadden pa en ma de kleine gewoon verlaten :cry: )

Hoe je je hond aan konijnen kan laten wennen heb ik geen idee van, misschien dat anderen je daarmee kunnen helpen :oops:
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Nancy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Nancy »

Wij hebben ook konijnen en een flink aantal keer nee en foei waren genoeg.

Het is nog zo dat als Joris achter het hekje zit en de konijnen rondhuppelen, je al zijn spieren ziet trillen. Maar als hij er los bij loopt, gaat hij redelijk rustig aan ze snuffelen. Huppelen ze weg dan zie je het er weer even inschieten dat hij er achteraan zit, maar een simpel nee is dan afdoende.
Ze hebben een zachte bek, dus als ze al vangen, zullen ze volgens mij zelden bijten, maar eerder aan jou al het moois komen laten zien.
We hebben ook ooit onze parkiet uit zijn bek geplukt, helemaal ongeschonden (behalve de ego van de vogel dan, die zo uit de lucht werd de lucht geplukt ;) )

Ik zou er geen eed op durven zweren natuurlijk, want iedere lab is anders, maar hij zal zeker kunnen leren dat het geen speelgoed is.
Roos

Re: Lab en konijn

Ongelezen bericht door Roos »

Kay schreef:
jeltje schreef:Mijn nichtje heeft sinds 2 dagen een konijntje. Nu is het zo dat ze naast ons woont en dat we een open verbinding hebben tussen de tuinen. Zyva heeft inmiddels 2x kennisgemaakt met het konijntje maar is helemaal geobsedeerd door het beestje lijkt het. Ik heb Zyva aan het konijntje laten snuffelen en vanmiddag had mijn nichtje (voor de duidelijkheid heb ik het over een nichtje van 19 jaar, haha en dus niet een kleinkind) het konijnenpark schoot en ik stond ik met Zyva ernaast maar Zyva sprong zowat bij mijn nichtje op schoot en op een gegeven moment opende ze ook haar bek al om het konijn te pakken leek wel. Ik heb haar toen aan haar halsband er af getrokken en naast me laten zitten. Met heel veel moeite en piepen bleef ze wel naast me zitten. Ik ben als de dood dat ze het konijn iets aan zal doen. Hoe zit het met honden die regelmatig vers vlees krijgen waaronder konijnenkarkassen en als snack konijnenoortjes? Zou ze het konijn als lekker barfhapje aan zien? Hoe kunnen wij dit het beste aan gaan pakken? Het ideaal plaatje zou zijn dat Zyva en konijn samen los kunnen, Babs en Macho zijn natuurlijk mijn grote voorbeeld, maar hoe pak ik dit aan? Iemand tips?
Volgens mij is dat onzin
Onze honden krijgen ook BARF (en regelmatig dieren in vachtjes) maar laten levende dieren gewoon met rust
Zo liepen wij vanmiddag door de polder, en ik zie Kay snuffelen en ineens liep hij weg met zijn kop laag... Toen ik ging kijken lag daar een mini gansje te wachten op zijn moeder (dan houd ik me voor want volgens mij hadden pa en ma de kleine gewoon verlaten :cry: )

Hoe je je hond aan konijnen kan laten wennen heb ik geen idee van, misschien dat anderen je daarmee kunnen helpen :oops:

Voor mij is dat ook dikke onzin.

Eerder dit jaar had mijn vriend een te klein lammetje, dus die was binnen in de bench. Daar gingen Sam en Dewi erg lief mee om (ook buiten de bench), maar aan de andere kant kan ik mij wel voorstellen dat als zo'n konijntje rondhupt dat Zyva wil spelen. Waarom stuur je Samantha geen pb? Wat ik wel uit jouw verhaal haal is dat er bij jou aardig wat spanning zat bij de ontmoeting, denk er wel om dat zij dit oppikt en dan zal ze zeker weten dat er iets aan de hand is en zodanig reageren :wink:
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Ik heb een franse hangoor die gewoon lekker tegen de honden gaat liggen slapen en er dus ook gewoon tussen loopt en mijn honden eten barf, ook konijn. Ziva moet gaan snappen dat het niet is om op te jagen en ze er rustig mee moet zijn, is ook gewoon wennen aan dat gekke kleine beestje wat zo leuk wegloopt.

Mijn konijn heeft jonge nu en dat is wel spannend voor Mexx, hij vind het interessant , maar weet inmiddels dat hij mag kijken op kleine afstand en niet aanraken.

Moet wel zeggen dat beide jongens konijnen vanaf het eerste moment bij ons kende.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jeltje »

Bedankt voor jullie reacties. Ik geloof ook wel dat Zyva het zal gaan leren, ik vroeg me alleen af hoe ik dat het beste aan kon pakken en was ook wel benieuwd of er verschil is omdat ze wel eens konijn eet en dat ze daardoor misschien de geur van het konijn herkent als eten! Kan me voorstellen nl dat dat zo zou zijn. Maar zo te zien aan jullie reacties moet dat geen probleem zijn. Ik laat ze nu gewoon elke dag even kennis maken, konijn op schoot, en Zyva er naast. Pas als ze dat rustig kan, dat is nu dus nog niet zo :D , gaan we langzaam aan het konijntje op de grond zetten. En zo steeds een stapje verder. Als iemand een beter idee heeft hoor ik het graag. Zyva luistert gelukkig goed, nee is nee. Zo loopt ze inmiddels ook op een meter afstand langs twee poezen verderop in de straat. En voor ons huis stikt het van de wilde konijnen en ook daar kijkt ze alleen nog maar naar. Ik schrok gisteren alleen heel erg van haar gefocuste blik en het feit dat ze het konijntje echt vast wilde pakken met haar bek. Toen begon ik toch wel heel erg te twijfelen of ze het niet als lekker hapje zou zien.
lablove
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door lablove »

Gewoon anders haar lijn er even aan houden bij de ontmoeting. Blijf haar ook aandacht geven. Hier NHD's en Franse hangoren en ook regelmatig jongen. De honden hier lopen er gewoon tussen en sommige spelen ook echt met de honden. Het is echt een leuke combi. Wel er altijd bij blijven....
Groetjes Miranda (cosy cottage)
Tarzan
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Tarzan »

Wij hebben ratjes in de woonkamer.
Toen we Tarzan net hadden (hij was een jaar oud) was hij niet bij de kooi weg te slaan. Hij vond het superinteressant, ook wel eng, en hij volgde alle bewegingen van de ratjes.
Nu zijn we zover dat we de ratjes los door de kamer kunnen laten lopen. Tarzan doet ze geen kwaad. Wel vindt hij het prachtig om er achteraan te rennen, dus ter bescherming van de ratjes laten we ze niet bij elkaar los in de kamer. Maar het kan op zich wel.
Honden lachen met hun staart.

:zwartpootje: Tarzan (29-02-2012)
Ilse
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Ilse »

Lara kijkt hier ook altijd gefascineerd naar de twee nijntjes, als ze een beetje wilddoet, zeggen we altijd neen en nemen we haar even bij de band om te kalmeren. Ik denk wel niet dat ze er kwaad naar doet.
Plaats reactie