Vraag over bezoek van een lab
-
- Snuffelneus
Vraag over bezoek van een lab
Zoals bekend is Harry best een enthousiaste jongeman met zijn 18 maanden en dan zeg ik het nog subtiel. Eigenlijk is hij zo sociaal, dat hij er asociaal van wordt. Dat uit zich vooral naar andere honden uitdagen om te spelen, waarbij de andere hond soms wel een keer of 4 moet snauwen als die er geen zin in heeft. Wat dat betreft heeft Harry echt bananen in zijn oren. En kokosnoten.
Morgen komt mijn moeder en ze neemt haar logé mee. Ook een labrador, ook een reu en 9 jaar. Ontiegelijk lief, maar geen idee of hij dominant is of onderdanig. Het eerste wat hij deed toen hij voor de eerste keer bij moeders kwam logeren was plassen in de tuin.
Harry is heel onderdanig. Thuis heel rustig, overigens, al heeft hij wel elke dag zijn dolle 5 minuten.
Hoe kan ik dit bezoek het beste aanpakken? Harry is ook best nog enthousiast als er bezoek komt, dus ik denk dat het handig is dat Harry alvast in de tuin is en dat we de gastlab dan ook maar gewoon naar buiten laten?
Morgen komt mijn moeder en ze neemt haar logé mee. Ook een labrador, ook een reu en 9 jaar. Ontiegelijk lief, maar geen idee of hij dominant is of onderdanig. Het eerste wat hij deed toen hij voor de eerste keer bij moeders kwam logeren was plassen in de tuin.
Harry is heel onderdanig. Thuis heel rustig, overigens, al heeft hij wel elke dag zijn dolle 5 minuten.
Hoe kan ik dit bezoek het beste aanpakken? Harry is ook best nog enthousiast als er bezoek komt, dus ik denk dat het handig is dat Harry alvast in de tuin is en dat we de gastlab dan ook maar gewoon naar buiten laten?
-
- Speurneus
Kun je op neutraal terrein de honden even los laten zodat ze elkaar kunnen aftasten? Als Harry inderdaad heel sociaal en onderdanig is zal hij de oudere reu als meerdere erkennen en gaat het in eigen huis en tuin daarna ook goed.
Maar als Harry te opdringerig is hoef je niet te wachten tot de oudere reu hem op zijn plek zet. Dat kun je ook heel goed zelf doen. Daarmee zet jij jezelf bovenaan en dat kan ook geen kwaad.
Veel plezier met de beide labjes, en meestal gaat het met labjes onderling goed.
Maar als Harry te opdringerig is hoef je niet te wachten tot de oudere reu hem op zijn plek zet. Dat kun je ook heel goed zelf doen. Daarmee zet jij jezelf bovenaan en dat kan ook geen kwaad.
Veel plezier met de beide labjes, en meestal gaat het met labjes onderling goed.
-
- Middelgrote hondenneus
- Contacteer:
Aangeraden wordt eerst op neutraal terrein
Ik zelf heb het nooit gedaan, vanaf dat Bo ieniemienie was andere honden over de vloer heen gehad, binnen kennismaking en nooit geen problemen opgeleverd

Ik zelf heb het nooit gedaan, vanaf dat Bo ieniemienie was andere honden over de vloer heen gehad, binnen kennismaking en nooit geen problemen opgeleverd

Liefs tammie
Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011
Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013

-
- Snuffelneus
Bedankt voor de antwoorden! Helaas is hier niet een grasveld voor het huis waar ze elkaar even kunnen aftasten. Maar ik maak me inmiddels niet meer zo druk. Ik laat ze lekker en als Harry irritant blijft doen, dan ben ik inderdaad de baas. Maar ik laat hem van te voren wel even flink rennen op het losloopveld. 

-
- Snuffelneus
Nou, dat bezoek verliep toch ietsjes anders als verwacht. De reu blijkt geen reu maar een teef en ze heeft geen heupen, ook nooit gehad. Ze doet dus alles met haar spieren. Carmen heet ze.
Ze kwamen net binnen toen ik met Harry terug kwam van het veld. Harry, bek af van het spelen met andere veldgangers, hervond zijn energie en nam direct een sprint naar Carmen. Het kennismaken verliep op zich wel rustig, totdat Harry wilde gaan spelen. Al blaffend om haar heen huppelen, met zijn kop tegen haar aan duwen en zelfs toen ze hem al een paar keer afgesnauwd had en was gaan liggen hield meneer niet op. Na drie keer Carmen van Harry bevrijd te hebben, ging Carmen naar binnen met ons en Harry mocht buiten blijven. Waar hij rustig verder ging met blaffen. Toch best zielig, maar hij liet haar niet met rust.
Heb ik hier goed aan gedaan?
Ze kwamen net binnen toen ik met Harry terug kwam van het veld. Harry, bek af van het spelen met andere veldgangers, hervond zijn energie en nam direct een sprint naar Carmen. Het kennismaken verliep op zich wel rustig, totdat Harry wilde gaan spelen. Al blaffend om haar heen huppelen, met zijn kop tegen haar aan duwen en zelfs toen ze hem al een paar keer afgesnauwd had en was gaan liggen hield meneer niet op. Na drie keer Carmen van Harry bevrijd te hebben, ging Carmen naar binnen met ons en Harry mocht buiten blijven. Waar hij rustig verder ging met blaffen. Toch best zielig, maar hij liet haar niet met rust.
Heb ik hier goed aan gedaan?
-
- Speurneus
-
- Grote hondenneus
Tja, dit probleem heb ik ook. Rudy is ook heel sociaal en weet ook niet van ophouden. Ik vind dat erg jammer want daardoor kan mijn vriendin met haar hond niet bij ons op bezoek komen.
Op neutraal terrein gaat het vrij goed maar binnen of in de tuin
Andersom ook, samen een kopje koffie drinken bij haar thuis met de beide honden is ook absoluut geen succes.
Wij splitsen ze dan ook, de 1 in de tuin en de ander in huis, maar ideaal is het niet.
Ik hoop dat het beter wordt als Rudy ouder wordt....
Op neutraal terrein gaat het vrij goed maar binnen of in de tuin

Andersom ook, samen een kopje koffie drinken bij haar thuis met de beide honden is ook absoluut geen succes.
Wij splitsen ze dan ook, de 1 in de tuin en de ander in huis, maar ideaal is het niet.
Ik hoop dat het beter wordt als Rudy ouder wordt....

Bedankt Monika!
-
- Speurneus
Wanneer hier een andere hond langs komt en 1 van de heren kan zich niet gedragen ( meestal Kaine ) gaat hij of naar buiten ( daar gaat hij meestal blaffen omdat hij er graag bij wil zijn ) of ik lijn hem aan en laat hem naast mij liggen.
Als de andere hond heel duidelijk is is het gedonder vaak meteen afgelopen maar als de andere hond niet duidelijk is dan blijft Kaine doorgaan.
Aan de lijn heeft ook zijn voordelen. Als hij rustig is laat ik de riem los en als hij dan weer wil gaan vervelen kan ik hem makkelijk en snel corrigeren.
Als de andere hond heel duidelijk is is het gedonder vaak meteen afgelopen maar als de andere hond niet duidelijk is dan blijft Kaine doorgaan.
Aan de lijn heeft ook zijn voordelen. Als hij rustig is laat ik de riem los en als hij dan weer wil gaan vervelen kan ik hem makkelijk en snel corrigeren.