Hotspot?
-
- Hele grote hondenneus
Hotspot?
Hmm volgens mij heeft Castro een hotspot. Klein rood vochtig plekje met wat korstjes op zijn rechtervoorpoot.
Ik heb Betadine scrub, tea tree olie, calendula wondspray en echinea creme dus volgens mij heb ik wel zo'n beetje alles in huis om het mee te onderdrukken, hoop ik.
Probleem is alleen dat meneer dus echt NIKS vies vind. Wat ik er ook op smeer van bovenstaande zodra ik zijn poot los laat begint hij eraan te likken. Volgens mij wordt het van dat likken alleen maar erger (hij likt er ook aan als ik er niks op smeer). Iemand tips? Een verbandje eromheen schiet niet op dat heeft hij er zo afgeknaagd.
Lees op internet dat een hotspot meestal onstaat door een vlooien of tekenbeet. Ik heb hem uitgebreid onderzocht maar kan echt geen vlo of teek ontdekken (gelukkig). Zou het b.v. ook van distels kunnen komen of een kwallenbeet oid?
Ik heb Betadine scrub, tea tree olie, calendula wondspray en echinea creme dus volgens mij heb ik wel zo'n beetje alles in huis om het mee te onderdrukken, hoop ik.
Probleem is alleen dat meneer dus echt NIKS vies vind. Wat ik er ook op smeer van bovenstaande zodra ik zijn poot los laat begint hij eraan te likken. Volgens mij wordt het van dat likken alleen maar erger (hij likt er ook aan als ik er niks op smeer). Iemand tips? Een verbandje eromheen schiet niet op dat heeft hij er zo afgeknaagd.
Lees op internet dat een hotspot meestal onstaat door een vlooien of tekenbeet. Ik heb hem uitgebreid onderzocht maar kan echt geen vlo of teek ontdekken (gelukkig). Zou het b.v. ook van distels kunnen komen of een kwallenbeet oid?
-
- Speurneus
- Contacteer:
Volgens mij is een hotspot een irritatieplek die door een beet van iets kan ontstaan (vlo of teek) maar als Castro door de brandnetels heeft gelopen en er flink aan heeft lopen knagen kan dat ook een reden zijn voor een hotspot.
Hier knippen wij de plek altijd kaal (met een ruim randje eromheen waar de huid nog mooi roze is), scrubben wij een paar keer per dag de wond met Betadine oplossing, en sprayen daarna calendulan wondspray erop.
Wel zorgen we dat de hond er niet aan kan likken/bijten, en dat is eventueel door een kap op te doen (want geloof me, als ze er aan kunnen blijven zitten zal het zich snel gaan uitbreiden)
Veel dierenartsen adviseren om de hond niet te laten zwemmen, maar wij gaan met hotspots altijd richting strand ... En dat werkt goed
Hier knippen wij de plek altijd kaal (met een ruim randje eromheen waar de huid nog mooi roze is), scrubben wij een paar keer per dag de wond met Betadine oplossing, en sprayen daarna calendulan wondspray erop.
Wel zorgen we dat de hond er niet aan kan likken/bijten, en dat is eventueel door een kap op te doen (want geloof me, als ze er aan kunnen blijven zitten zal het zich snel gaan uitbreiden)
Veel dierenartsen adviseren om de hond niet te laten zwemmen, maar wij gaan met hotspots altijd richting strand ... En dat werkt goed

De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!
Kay 22-10-2006
Daan 16-1-2010
Sjors 10-2-2015

-
- Speurneus
- Contacteer:
-
- Hele grote hondenneus
-
- Speurneus
- Contacteer:
Volgens mij is dit geen hotspot. Die zijn klef en nat met een pussige laag.
De middeltjes die je hebt kun je goed gebruiken, dan zal het wel gauw over zijn.
En bij twijfel even naar de DA
In dit topic staan foto's zoals ik een hotspot ken:
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=186142" onclick="window.open(this.href);return false;
even naar beneden scrollen naar de foto's van de golden retriever
De middeltjes die je hebt kun je goed gebruiken, dan zal het wel gauw over zijn.
En bij twijfel even naar de DA

In dit topic staan foto's zoals ik een hotspot ken:
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=186142" onclick="window.open(this.href);return false;
even naar beneden scrollen naar de foto's van de golden retriever
groetjes, Lien
Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
-
- Hele grote hondenneus
Dank ziet er inderdaad anders uit klasse: Naar zee is voor niemand een straf morgen gaan we weer. Ik zal de plek goed in de gaten houden. Ik hoorde net weer dat likken reinigt als hij er maar niet in bijt. Wat is nou wijsheid proberen te verbieden of maar laten gaan, hij likt er niet de hele tijd aan.
Laatst gewijzigd door Lars en Daniëlle op 31 mei 2013, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Speurneus
- Contacteer:
-
- Hele grote hondenneus
. Nee ik heb niet het idee dat het jeukt, als ik het wil schoon maken trekt ie wel weg alsof het prikt. Het lijkt eerder alsof hij het af en toe schoon wil maken. Ik hou het wel even in de gaten. Hij heeft het sinds dinsdag nadat we naar het strand zijn geweest daarom dacht ik misschien een kwal? Komt vast goed is vast weer de onzekerheid van iemand met haar 1e hondLien schreef:Af en toe likken geeft niet, maar de hele tijd is niet goed, dan wordt het een lelijke plek. Heb je het idee dat het jeukt?

-
- Speurneus
- Contacteer:
Een hotspot komt heel snel op, in een paar uur, dus dit zal wel wat anders zijn, gelukkig maar, want het zijn lastige dingen, die hotspots.
Enne, beter een beetje te bezorgd dan laks

Enne, beter een beetje te bezorgd dan laks

groetjes, Lien
-
- Speurneus
- Contacteer:
-
- Speurneus
Ik weet dat tea tree als zeer smerig ervaren wordt. Wellicht dit proberen en Anders de eerste tijd proberen af te dekken met iets wat lucht doorlaat. Gaasje bijv ?

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)