Saar had vanaf haar 6e artrose, maar door het geven van Glucosamine/Chondroitine en het juiste voer voor oudere dames met gewrichtsproblemen heeft Saar nog heel lang goed kunnen lopen. De laatste 2 jaar werd het natuurlijk allemaal wat minder, maar hé, mag het vanaf je 11e/12 jaar?

Afgelopen weekend was het zó erg, dat mijn man en ik al besloten hadden om maandagmorgen direct de dierenarts te bellen.. We hadden dit al een aantal keren overwogen en uitgesteld, vooral omdat Saar's koppie nog zó graag wilde

Maar er kwam nog iets bij.. Sinds maandagmiddag at en dronk Saar ineens niet meer, was lusteloos, lag maar te liggen op haar favo plekje onder de trap in de woonkamer en kwam ook niet meer naar ons toe... Er moest iets anders aan de hand zijn. Dinsdag ben ik de hele dag bij haar thuis gebleven, heb me suf geknuffeld, onrustig door het huis gelopen, wetend dat het de laatste dag met Saar samen zou zijn

Mijn man kwam op een gegeven moment thuis en samen hebben we nog een hele tijd bij Saar op de grond gezeten, totdat de dierenarts kwam. Toen hij Saar zo zag heeft hij nog even gevoeld en hij constateerde dat er bloed in haar buikholte moest zitten, waarschijnlijk van een tumor in de milt

Uiteindelijk heeft de dierenarts de spuiten gegeven en is Saar rustig op de vloer van de woonkamer overleden, met onze handen op haar lieve koppie

Mijn man heeft haar zelf in de auto gelegd en we zijn naar het dierencrematorium gereden. Daar konden we in een mooie afscheidsruimte alle tijd nemen om afscheid te nemen van onze lieverd. Saar lag er zó vredig bij, net alsof ze sliep, zó mooi dat ik een aantal foto's heb genomen waar we nu erg blij om zijn. De laatste foto van een slapende Saar, alleen ademt ze niet meer...
Morgen gaan we haar as ophalen, en zal Saar weer thuis zijn, want zo voelt het wel.
Dag lieve Saar. Je was het bruine zonnetje in ons leven, ons álles. Je blijft voor altijd diep in onze harten