Ik maakte oortjes zelf voorzichtig schoon met natte watjes. En af en toe met Puur oor. Durfde dit ook niet te vaak te doen...bang dat het ook erger zou kunnen worden. Soms rook ik het oor (oren) ook, dat herkenbare muffe luchtje. (Ambor had laatste jaren ook zo vaak problemen)
Vandaag de 12 weken vaccinatie en da weer in oren laten kijken. Blijkt dus aan linker kant flink rood en ook iets bloed, dus tegen ontsteking aan!

Merk er weinig van hoor, heeft geen pijn en krabbelt af en toe.
Nu heb ik dus Surolan gekregen en Aurinet oorreiginger.
Ja ik baal er wel van....ik hou niet van middelen met anti-biotica en zooi erin. Maar ik vind dat hij nu ook even geholpen moet worden, als het al zo rood ziet van binnen. (dieper, ik kon dat niet zien) En al helemaal als het om een pup gaat en die problemen beginnen nu al??!!!!!
Ik las eerder dat Els eens in een topic had geschreven over een reinigingskuurtje....Leem o.i.d.????
Wat kan je doen, zoveel mogelijk natuurlijk om die oren schoon te houden?
Het is een veel voorkomend probleem bij de labjes..hangoren he!

Bij Ambor deed ik de laatste jaar nog wel eens met waterstofperoxide 3% schoon bruisen. Leek iets te helpen, maar kwam zo weer terug. (was een tip van iemand die ook vaak problemen met de oren van haar hond had)