Oorprobleem

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
JongM
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Oorprobleem

Ongelezen bericht door JongM »

Tja, toen we Denzell haalden had hij al heel iets vieze oortjes. Bij de 9 weken vaccinatie heeft de da nog goed gekeken, maar heeft niets zien bewegen....geen mijt dus! Even aankijken. Vond ik prima, ik hou er niet van gelijk met van alles te zalven/druppelen.

Ik maakte oortjes zelf voorzichtig schoon met natte watjes. En af en toe met Puur oor. Durfde dit ook niet te vaak te doen...bang dat het ook erger zou kunnen worden. Soms rook ik het oor (oren) ook, dat herkenbare muffe luchtje. (Ambor had laatste jaren ook zo vaak problemen)

Vandaag de 12 weken vaccinatie en da weer in oren laten kijken. Blijkt dus aan linker kant flink rood en ook iets bloed, dus tegen ontsteking aan! :cry:
Merk er weinig van hoor, heeft geen pijn en krabbelt af en toe.
Nu heb ik dus Surolan gekregen en Aurinet oorreiginger.
Ja ik baal er wel van....ik hou niet van middelen met anti-biotica en zooi erin. Maar ik vind dat hij nu ook even geholpen moet worden, als het al zo rood ziet van binnen. (dieper, ik kon dat niet zien) En al helemaal als het om een pup gaat en die problemen beginnen nu al??!!!!!

Ik las eerder dat Els eens in een topic had geschreven over een reinigingskuurtje....Leem o.i.d.????
Wat kan je doen, zoveel mogelijk natuurlijk om die oren schoon te houden?
Het is een veel voorkomend probleem bij de labjes..hangoren he! :(

Bij Ambor deed ik de laatste jaar nog wel eens met waterstofperoxide 3% schoon bruisen. Leek iets te helpen, maar kwam zo weer terug. (was een tip van iemand die ook vaak problemen met de oren van haar hond had)
Jutta
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Jutta »

Chester had laatst ook een "bijna"-ontsteking. Vies en rood waren de oortjes. Ik moest toen eerst Otoclean erindoen en na 1 - 2 uurtjes een zalfje Otiderm, daar zat volgens mij ook iets van Antibiotica in. Ik moet zeggen dat het vrij snel over was maar gelukkig was dit tot nu toe de eerste en enige keer dat hij zoiets had. Ik heb dus niet zo heel veel ervaring hiermee. Succes en sterkte voor Denzell
Afbeelding

bedankt Sharon !
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Hier momenteel een hond met vieze en jeukende oren. Eerst geprobeerd met Puur oor wat helaas niet heeft geholpen. Nu aan de surolan. Het is een labrador probleem. Hier krijgen ze volledig vers zonder graan e.d. Een brokken aandoening is het hier dus niet. Die mooie afgesloten oren zijn een heerlijke broeiplek voor bacterien. Je zou kunnen proberen, als de ontsteking weg is, wekelijks preventief een druppel puur oor te gebruiken.
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
Cissy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Cissy »

Verschilt van hond , de een hier had er meer last van dan de ander , onze joy was continu een gevecht tegen de ontstekingen , hadden we eindelijk de goede zalf werd ie uit de handel genomen . Yunah heeft ( eff afkloppen ) nooit last van haar oren .. Sterkte hoor
each day is a gift
Bommel Achter 't Dijkje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bommel Achter 't Dijkje »

Bommel heeft nooit last van zijn oren, Amy wel die heeft echt chronische ontsteking dus wees er op tijd bij, ik ben met Amy maanden bezig geweest :?
Zelfs de DA had niet verwacht dat het zo lang zou duren..
Een dag zonder hond, is een gemis.
Bommel r.i.p. miss you :blondpootje:
02-06-2007 :blondpootje: 27-11-2014
Sjotefleja
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Sjotefleja »

Herkenbaar, ook Bumba had ontzettend smerige oren bij ons eerste bezoekje aan de DA. Had het eerst eventjes goed schoongemaakt, daarna heeft ze een middeltje gegeven (een pipetje) waardoor vrijwel eigenlijk alle bacterien dood gaan, ook omdat ie nog al veel zat te krabben en nu gelukkig niet meer. Die oortjes hou ik nu wel in de gaten, die moeten tenslotte nog een aantal jaar mee :D
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Ik ben een grote fan van otiderm :klasse:
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
JongM
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door JongM »

Ik ben nu 2 dagen verder en moet zeggen.....die oortjes zijn al zooo schoon! Ga maar even door met Surolan, maar of ik het de hele week blijf doen?

@Sjotefleja: wat zijn dat voor druppeltjes dan? Die je slechts eenmalig hebt gehad voor Bumba.....ben je er wel meteen vanaf ipv een week medicijnen geven. :roll:

Otiderm...ik zal het eens opzoeken.
Plaats reactie