Dolle belevenissen met Yara.

Plaats hier je foto's van Labradors. Maximale maat 800x640 pixels.
Sigrid-75
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Dolle belevenissen met Yara.

Ongelezen bericht door Sigrid-75 »

Yara......9 weekjes......

Afbeelding

Vandaag geoefend met een apporteer spelletje met een stok, dit ging nog niet altijd goed maar was wel heel erg leuk!
Ze doet het heel goed hoor! Ze groeit goed! Haar gewicht is vandaag 7.1 kg.
Af en toe nog een ongelukje, maar over het algemeen doet ze plas en poep netjes buiten.
Slapen in de bench gaat goed… om 12 u gaat een van ons nog een rondje met haar lopen, dan gaat ze de bench in en slaapt tot ongeveer 7 u… en dan moet ze ook wel heel snel buiten voor een plas!
Maar geen klagen dus, dat doet ze echt super!

Ze heeft het commando ‘zit’ al onder de knie, echt super lief! Mijn oudste zoon (bijna 10) vindt dit ook super gaaf om met Yara te doen. Hij let goed op hoe mijn man en ik met Yara bezig zijn en doet dit dat ook zo met haar.
Dat is echt super om te zien! Wie had dat gedacht toe hij de eerste keer op bezoek bij de fokker geen pup op schoot wilde! Nu kan hij er van onze kids het beste mee omgaan, gewoon heel rustig en vooral duidelijk naar Yara toe!
Onze dochter (11) en jongste zoon (7) vinden het ook super leuk met Yara, maar zo gauw Yara gaat speelbijten vinden zij het toch wel heel spannend en hebben ze de neiging weg te trekken waardoor Yara alleen maar wilder wordt en het spelletje probeert te winnen. Nu weten ze inmiddels dat ze moeten zorgen dat er een piepbeestje of flos in de buurt ligt waarmee ze Yara kunnen op dat moment kunnen afleiden en dan gaat het goed.

Met het lekkere weer vandaag hebben de kinderen lekker met water gespeeld… buikschuifbaan, sproeier, waterspuiten… Yara vond het prachtig!!! Echt een ‘waterkoningin’.
Ze ging gewoon vlot onder de sproeier staan en een grote bak water in de tuin vond ze ook helemaal leuk om in te staan spetteren. Ze dronk vanmiddag water uit het kraantje buiten met haar koppie vol onder de waterstraal! We merkten ook wel dat ze het erg warm heeft met dit weer en dat water dan ook voor haar een ware afkoeling is die ze echt nodig heeft… superleuk!

Het autorijden vindt Yara nog niet zo tof. Ze begint steeds te gapen in de auto (stressuiting heb ik ergens gelezen) en piept af en toe.
Het liefst wil ze bij me op schoot… nu kan dat nog, maar als ze groot is natuurlijk niet meer, daarom wil ik ze dat nu niet aanwennen.
Ze heeft nu steeds tussen mijn benen in gezeten, maar ze moet uiteindelijk achterin… dat wil ik dus zo snel mogelijk gaan oefenen…
Heeft iemand nog tips? Ik wil voorkomen dat ze achterin in paniek raakt… we hebben geen reis bench voor achterin de auto en dat willen we eigenlijk ook niet. We willen een hondenrek plaatsen zodat Yara straks los achterin (mag dat eigenlijk wel?) kan, dan heeft ze onderweg een beetje ruimte.
Morgen gaan we een ritje doen met Yara achterin… We hebben een 7 zitter, dus ik denk dat ik nog één stoel achterin laat staan en ernaast ga zitten... Ik ben benieuwd!
roelien

Ongelezen bericht door roelien »

Wat fijn dat het allemaal zo goed gaat en Yara het leuk doet!! Wat een lief koppie heeft ze.

Ga in eerste instantie kleine stukjes met de auto, zorg dat ze een bekend speeltje met geur bij zich heeft liggen en dat de auto rit altijd iets leuks betekend. Even een klein stukje naar het bos of andere nieuwe dingen doen. Dan went het snel genoeg.

Ik persoonlijk zou als ze zo klein zijn wel voor een bench in de auto gaan. Daar zitten ze veiliger en stabieler in, minder kans dat ze omrollen etc.

Als ik jou was zou ik het apporteren met een ander voorwerp gaan doen, zodat je het met stokken spelen niet gaat motiveren, hier zijn heel nare verhalen over te vinden op internet.

Veel succes met jullie puppenkind!!
Sigrid-75
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Sigrid-75 »

Bedankt voor de tips...en ja we hebben inmiddels een ander speeltje hoor voor het aporteren...met die stok kwam ze zelf aandragen en dat staat toevallig op foto, maar ik had idd gelezen dat dit geen goed plan is.
Afbeelding
My sunshine doesn't come from the skies,
it comes from the love in my dog's eyes...
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jeltje »

Zyva vond autorijden in het begin ook niet prettig. Ik heb dit in het begin echt elke dag met haar geoefend, in het begin gewoon op en neer in de straat, daarna blokje om en zo steeds iets langer. Ik had haar dan los op de grond bij de bijrijdersstoel. Langzaamaan ging het steeds beter en nu zit ze gewoon in de achterbak en rijden we zonder problemen 2 uur naar Friesland.
fieke
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door fieke »

Wat een lieverdje :verliefd1:
:bruinpootje: Bruce (Messi van Budiliumhof) 23-01-2012
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Wat een leuk meisje :verliefd1: genietse!
Cissy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Cissy »

Oohh wat een leukerd ,, veel plezier , wij hebben voor Timber al wel een bench , kijk eens bij witjes verzendhuis , mooie opvouwbare voor €38. ,- we rijden straks wat af daar onze kinderen ivm hun werk verder af wonen , en zullen we ook moeten gaan oefenen met hem .

Kijk aub uit met stokken toen yunah pup was , half jaar oud gooide een andere honden eigenaar een stok en deze kwam doordat hij stuiterde in yunah,s oog terecht . Gelukkig is het bij een kleine beschadiging van het hoornvlies gebleven en gelukkig verder genezen maar het had veel erger kunnen aflopen ...
each day is a gift
Plaats reactie