Vandaag geoefend met een apporteer spelletje met een stok, dit ging nog niet altijd goed maar was wel heel erg leuk!
Ze doet het heel goed hoor! Ze groeit goed! Haar gewicht is vandaag 7.1 kg.
Af en toe nog een ongelukje, maar over het algemeen doet ze plas en poep netjes buiten.
Slapen in de bench gaat goed… om 12 u gaat een van ons nog een rondje met haar lopen, dan gaat ze de bench in en slaapt tot ongeveer 7 u… en dan moet ze ook wel heel snel buiten voor een plas!
Maar geen klagen dus, dat doet ze echt super!
Ze heeft het commando ‘zit’ al onder de knie, echt super lief! Mijn oudste zoon (bijna 10) vindt dit ook super gaaf om met Yara te doen. Hij let goed op hoe mijn man en ik met Yara bezig zijn en doet dit dat ook zo met haar.
Dat is echt super om te zien! Wie had dat gedacht toe hij de eerste keer op bezoek bij de fokker geen pup op schoot wilde! Nu kan hij er van onze kids het beste mee omgaan, gewoon heel rustig en vooral duidelijk naar Yara toe!
Onze dochter (11) en jongste zoon (7) vinden het ook super leuk met Yara, maar zo gauw Yara gaat speelbijten vinden zij het toch wel heel spannend en hebben ze de neiging weg te trekken waardoor Yara alleen maar wilder wordt en het spelletje probeert te winnen. Nu weten ze inmiddels dat ze moeten zorgen dat er een piepbeestje of flos in de buurt ligt waarmee ze Yara kunnen op dat moment kunnen afleiden en dan gaat het goed.
Met het lekkere weer vandaag hebben de kinderen lekker met water gespeeld… buikschuifbaan, sproeier, waterspuiten… Yara vond het prachtig!!! Echt een ‘waterkoningin’.
Ze ging gewoon vlot onder de sproeier staan en een grote bak water in de tuin vond ze ook helemaal leuk om in te staan spetteren. Ze dronk vanmiddag water uit het kraantje buiten met haar koppie vol onder de waterstraal! We merkten ook wel dat ze het erg warm heeft met dit weer en dat water dan ook voor haar een ware afkoeling is die ze echt nodig heeft… superleuk!
Het autorijden vindt Yara nog niet zo tof. Ze begint steeds te gapen in de auto (stressuiting heb ik ergens gelezen) en piept af en toe.
Het liefst wil ze bij me op schoot… nu kan dat nog, maar als ze groot is natuurlijk niet meer, daarom wil ik ze dat nu niet aanwennen.
Ze heeft nu steeds tussen mijn benen in gezeten, maar ze moet uiteindelijk achterin… dat wil ik dus zo snel mogelijk gaan oefenen…
Heeft iemand nog tips? Ik wil voorkomen dat ze achterin in paniek raakt… we hebben geen reis bench voor achterin de auto en dat willen we eigenlijk ook niet. We willen een hondenrek plaatsen zodat Yara straks los achterin (mag dat eigenlijk wel?) kan, dan heeft ze onderweg een beetje ruimte.
Morgen gaan we een ritje doen met Yara achterin… We hebben een 7 zitter, dus ik denk dat ik nog één stoel achterin laat staan en ernaast ga zitten... Ik ben benieuwd!