opeens doet ie gek met z'n eten
-
- Middelgrote hondenneus
opeens doet ie gek met z'n eten
Indy eet vanuit het nest Lotgering. Dat gaat altijd goed. Elke bak met eten is binnen enkele secondes op.
Maar de laatste dagen doet ie iets geks. Hij eet veel langzamer dan anders, snuffelt er 10x aan. Haalt er een beetje uit en legt dat naast zijn voerbak, eet dan de rest op en dan hetgeen hij op de vloer had gelegd.
Mijn man had het van het weekend al een paar keer gezien, maar vanmorgen zag ik het nu ook zelf.
Het eten wat hij nu krijgt qua smaak, heeft hij vaak genoeg gehad, dus daar zou het niet aan kunnen liggen.
Waarom zou hij dat doen?
Maar de laatste dagen doet ie iets geks. Hij eet veel langzamer dan anders, snuffelt er 10x aan. Haalt er een beetje uit en legt dat naast zijn voerbak, eet dan de rest op en dan hetgeen hij op de vloer had gelegd.
Mijn man had het van het weekend al een paar keer gezien, maar vanmorgen zag ik het nu ook zelf.
Het eten wat hij nu krijgt qua smaak, heeft hij vaak genoeg gehad, dus daar zou het niet aan kunnen liggen.
Waarom zou hij dat doen?
When life gives you a 100 reasons to cry, show life that you have a 1000 reasons to smile
-
- Hele grote hondenneus
-
- Middelgrote hondenneus
-
- Speurneus
Ik denk dat Indy je aan het uittesten is. De eens kijken of ik wat anders krijg als ik ga lopen miepen- fase zeg maar.
De oplossing is vrij simpel: Zet de bak neer, eet hij na 3 minuten nog zn bak niet normaal dan haal je de bak weg. Niet eten of miepen= vette pech dan is de volgende maaltijd de herkansing. Uiteraard krijgt hij geen koekjes of andere snoepjes tussendoor.
Max heeft dit ooit 7 lange dagen vol gehouden, maar ging uiteindelijk weer met smaak eten.
Bij twijfel wel even je da raadplegen, het kan natuurlijk altijd zo zijn dat er iets niet helemaal lekker zit waar hij last van heeft.
De oplossing is vrij simpel: Zet de bak neer, eet hij na 3 minuten nog zn bak niet normaal dan haal je de bak weg. Niet eten of miepen= vette pech dan is de volgende maaltijd de herkansing. Uiteraard krijgt hij geen koekjes of andere snoepjes tussendoor.
Max heeft dit ooit 7 lange dagen vol gehouden, maar ging uiteindelijk weer met smaak eten.
Bij twijfel wel even je da raadplegen, het kan natuurlijk altijd zo zijn dat er iets niet helemaal lekker zit waar hij last van heeft.
Groetjes,
Els
Max, Voor altijd in ons hart.
Els
Max, Voor altijd in ons hart.
-
- Hele grote hondenneus
-
- Speurneus
- Contacteer:
Ja, dat is het eerste wat ik dacht, LOOPSE TEVEN
Geen aandacht aan geven, door de hormonen heeft hij minder eetlust.
Komt vanzelf weer terug en ik zou hem niet verleiden met lekkere hapjes,
gewoon zijn eigen eten en anders jammer

Geen aandacht aan geven, door de hormonen heeft hij minder eetlust.
Komt vanzelf weer terug en ik zou hem niet verleiden met lekkere hapjes,
gewoon zijn eigen eten en anders jammer

groetjes, Lien
Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Wat ook nog zou kunnen is dat de samenstelling wat gewijzigd is van deze lichting kvv. Wat jij nu beschrijft is precies wat Dewi doet met stukjes orgaan, daar is zij niet zo kapot van. Zo precies wordt de samenstelling niet aangehouden bij het maken van kvv zag ik vanmorgen dus het zou mogelijk kunnen zijn 

-
- Speurneus
- Contacteer:
Nou ik kan t me op zich voorstellen. Ik heb nu voor het eerst lotgering (nood bij een vriendin van me gehaald om te voeren tot ik weer barfspullen heb) maar ik heb werkelijk nog nooit zo'n vette kvv gezien als dat! Kijk ik op de verpakking 19% vet!!!
en dan het spiervlees, dat is volgens mij enkel vlies en geen vlees als ik het zo bekijk... nee, ik vind het een zeer lage kwaliteit kvv als ik eerlijk ben en ook mijn honden eten het mondjesmaat trouwens...

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
-
- Middelgrote hondenneus
ik heb eerlijk gezegd geen ervaring met andere merken kvv, dus ik kan niet zeggen of lotgering beter of slechter is. Ik zie wel duidelijk verschil in de soorten vlees qua samenstelling. Het ene soort is duidelijk vetter dan het andere soort.Lupos schreef:Nou ik kan t me op zich voorstellen. Ik heb nu voor het eerst lotgering (nood bij een vriendin van me gehaald om te voeren tot ik weer barfspullen heb) maar ik heb werkelijk nog nooit zo'n vette kvv gezien als dat! Kijk ik op de verpakking 19% vet!!!en dan het spiervlees, dat is volgens mij enkel vlies en geen vlees als ik het zo bekijk... nee, ik vind het een zeer lage kwaliteit kvv als ik eerlijk ben en ook mijn honden eten het mondjesmaat trouwens...
Maar aangezien wij de verpakking verdelen en in kleinere zakjes doe, weet ik niet meer welk soort vlees ik geef.
Indy heeft er nooit problemen mee gehad en is nooit kieskeurig geweest; hij is ook niet anders gewend. Hij krijgt sinds hij pup is Lotgering.
Gelukkig ging het eten gisteren weer gewoon. Alles bleef in de bak en hij at het weer met evenveel smaak als anders!
When life gives you a 100 reasons to cry, show life that you have a 1000 reasons to smile
-
- Hele grote hondenneus
- Contacteer:
-
- Speurneus
- Contacteer:
Vanmorgen liet ons eet-monster (Cial) de Lotgering gewoon staan! Ik heb inmiddels gelukkig een tweede kvv om aan te vullen, maar hij at gewoon de andere kvv eruit en legde de lotgering naast de baknicole schreef:ik heb eerlijk gezegd geen ervaring met andere merken kvv, dus ik kan niet zeggen of lotgering beter of slechter is. Ik zie wel duidelijk verschil in de soorten vlees qua samenstelling. Het ene soort is duidelijk vetter dan het andere soort.Lupos schreef:Nou ik kan t me op zich voorstellen. Ik heb nu voor het eerst lotgering (nood bij een vriendin van me gehaald om te voeren tot ik weer barfspullen heb) maar ik heb werkelijk nog nooit zo'n vette kvv gezien als dat! Kijk ik op de verpakking 19% vet!!!en dan het spiervlees, dat is volgens mij enkel vlies en geen vlees als ik het zo bekijk... nee, ik vind het een zeer lage kwaliteit kvv als ik eerlijk ben en ook mijn honden eten het mondjesmaat trouwens...
Maar aangezien wij de verpakking verdelen en in kleinere zakjes doe, weet ik niet meer welk soort vlees ik geef.
Indy heeft er nooit problemen mee gehad en is nooit kieskeurig geweest; hij is ook niet anders gewend. Hij krijgt sinds hij pup is Lotgering.
Gelukkig ging het eten gisteren weer gewoon. Alles bleef in de bak en hij at het weer met evenveel smaak als anders!

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
-
- Hele grote hondenneus
Gelukkig eet Indy weer, zal inderdaad wel een loops teefje in de buurt zijn geweest.nicole schreef:ik heb eerlijk gezegd geen ervaring met andere merken kvv, dus ik kan niet zeggen of lotgering beter of slechter is. Ik zie wel duidelijk verschil in de soorten vlees qua samenstelling. Het ene soort is duidelijk vetter dan het andere soort.Lupos schreef:Nou ik kan t me op zich voorstellen. Ik heb nu voor het eerst lotgering (nood bij een vriendin van me gehaald om te voeren tot ik weer barfspullen heb) maar ik heb werkelijk nog nooit zo'n vette kvv gezien als dat! Kijk ik op de verpakking 19% vet!!!en dan het spiervlees, dat is volgens mij enkel vlies en geen vlees als ik het zo bekijk... nee, ik vind het een zeer lage kwaliteit kvv als ik eerlijk ben en ook mijn honden eten het mondjesmaat trouwens...
V.w.b. het vette van Lotgering, ik heb eens gekeken naar andere KVV's maar Lotgering is volgens mij echt niet veel vetter. Haaksbarf rund/geit heeft resp. 18 en 23% vet Energique 22% en Kiezebrink 22,7.
Licht dus denk ik een beetje aan de smaak die je kiest?!
- Carlijn
- Middelgrote hondenneus
wij hebben dat ook een keer meegemaakt ,maar met ander voer...ze at het graag toen... .. veel ruiken weinig eten. toen we zeker wisten dat het voer oke was..... hebben we er geen aandacht aan besteed en begon ze later weer gewoon te eten...
uittesten? buikpijnen?? ik weet niet wat de oorzaak was... maar honger doet eten...daarna het probleem nooit meer gehad...
uittesten? buikpijnen?? ik weet niet wat de oorzaak was... maar honger doet eten...daarna het probleem nooit meer gehad...