Hallo
Diesel krijgt elke 3 maand zijn tabletje voor de wormkuur, alleen hij eet ze steeds moeilijker op, in het begin konden we hem geven als beloning en at hij ze zo op. nu toen we ze tussen een snoepje of eten, alleen hij vist het tabletje er tussenuit en die laat hij vallen en het snoepje eet hij wel op.
Hij krijgt de wormtablet van Exil kost 20 euro.
Heeft jullie hond er ook problemen mee?
en welke tablet geven jullie jullie hond en hoe geven jullie die??
alvast bedankt!
Groetjes, Chantal
wormkuur
Je hebt van Milbemax ook een smakelijke tablet volgens mij. Je kunt ook een stuk leverworst pakken en daar het tabletje in verstoppen, mocht ie dan nog moeilijk doen, bekkie open maken, tablet er achterin laten vallen en even wachten tot hij slikt. Eventueel kun je ook wat over zijn strotje wrijven, dan slikken ze doorgaans wat sneller. Dan de leverworst er achteraan als beloning
Volgens mij is dat best duur trouwens

Volgens mij is dat best duur trouwens

-
- Hele grote hondenneus
- Contacteer:
-
- Hele grote hondenneus
Ik heb die van Milbemax en doe het door haar vlees. Geen enkel probleem. Als ik ze zo zou geven zonder iets lekkers eromheen, dan zou ze het ook niet nemen.
Maar ik geef ze alleen als we naar het buitenland zijn geweest. ivm hartworm.
Waarom geef je ze elke drie maanden? Daar zou ik toch voorzichtig mee zijn, het is best rommel wat je dan geeft en wormenkuur werkt niet preventief. Het doodt alleen de wormen en eitjes die op dat moment in de hond aanwezig zijn. En meestal zijn er helemaal geen schadelijke wormen.
Je zou ook de poep af en toe kunnen laten controleren bij je DA.
Maar ik geef ze alleen als we naar het buitenland zijn geweest. ivm hartworm.
Waarom geef je ze elke drie maanden? Daar zou ik toch voorzichtig mee zijn, het is best rommel wat je dan geeft en wormenkuur werkt niet preventief. Het doodt alleen de wormen en eitjes die op dat moment in de hond aanwezig zijn. En meestal zijn er helemaal geen schadelijke wormen.
Je zou ook de poep af en toe kunnen laten controleren bij je DA.

Bedankt voor de reacties, milbemax hebben we ook gehad met smaakje, maar die spuugde hij ook uit,
Heb hem net binnen gekregen met een plakje kaas, daar tabletje in, en daarna nog een stukje zonder iets erin,dit is goed gegaan, hij spuugde het wel uit, maar likte daarna de kaas en het tabletje weer op
Heb hem net binnen gekregen met een plakje kaas, daar tabletje in, en daarna nog een stukje zonder iets erin,dit is goed gegaan, hij spuugde het wel uit, maar likte daarna de kaas en het tabletje weer op