Bereden worden
- Yvet123
- Snuffelneus
Bereden worden
Hallo allemaal,
Bo is 19 april voor het eerst loops geweest. Dit is al enige tijd geleden en wij hebben besloten om haar te laten steraliseren dmv laparoscopie. Dit gaat 8 juli gebeuren.
Nu is het zo dat Bo sinds deze week ontzettend bereden wordt door, werkelijk waar, elk mannetje in het park. Ik vind dit vervelend omdat ze zo niet de kans krijgt om leuk te spelen omdat ze continu naar de grond wordt getrokken.
Ook heb ik het idee dat ze er zelf weinig van snapt dit omdat ze niet van zich afsnauwt maar rustig gaat zitten of bescherming zoekt achter mensen.
Zijn er meer die dit hebben meegemaakt en zo ja, wat kan ik er aan doen? Want op deze manier naar het park gaan is niet leuk voor Bo.
Alvast bedankt voor jullie hulp!!
Groetjes Yvet en een poot van Bo
Bo is 19 april voor het eerst loops geweest. Dit is al enige tijd geleden en wij hebben besloten om haar te laten steraliseren dmv laparoscopie. Dit gaat 8 juli gebeuren.
Nu is het zo dat Bo sinds deze week ontzettend bereden wordt door, werkelijk waar, elk mannetje in het park. Ik vind dit vervelend omdat ze zo niet de kans krijgt om leuk te spelen omdat ze continu naar de grond wordt getrokken.
Ook heb ik het idee dat ze er zelf weinig van snapt dit omdat ze niet van zich afsnauwt maar rustig gaat zitten of bescherming zoekt achter mensen.
Zijn er meer die dit hebben meegemaakt en zo ja, wat kan ik er aan doen? Want op deze manier naar het park gaan is niet leuk voor Bo.
Alvast bedankt voor jullie hulp!!
Groetjes Yvet en een poot van Bo
-
- Kleine hondenneus
Mijn hond bleef ook heel lang lekker ruiken voor reuen en ze deed ook niets, ging alleen op haar rug liggen
.
Vond het ook super irritant.
We hebben haar ook laproscopisch laten steriliseren.
Weet alleen niet meer hoe lang het rijen doorgegaan is.
Maar soms blijven ze gewoon heel lang lekker ruiken voor reuen die daar gevoelig voor zijn.
Sterkte ermee.

Vond het ook super irritant.
We hebben haar ook laproscopisch laten steriliseren.
Weet alleen niet meer hoe lang het rijen doorgegaan is.
Maar soms blijven ze gewoon heel lang lekker ruiken voor reuen die daar gevoelig voor zijn.
Sterkte ermee.
-
- Kleine hondenneus
Bijke is gesteriliseerd voor haar eerste loopsheid. En ook zij wordt nog bereden door reutjes. Gek word ik er van. Als het te gek wordt ga ik gewoon ergens anders heen, ze lijkt het ook erg vervelend te vinden. Ze probeert weg te lopen en zoekt bescherming bij mij.
Volgens de dierenarts gaat dit vanzelf (binnen afzienbare tijd) over. Ik hoop dus dat het snel minder wordt. Ze is overigens laproscopisch geholpen, ca 6 weken geleden.
Volgens de dierenarts gaat dit vanzelf (binnen afzienbare tijd) over. Ik hoop dus dat het snel minder wordt. Ze is overigens laproscopisch geholpen, ca 6 weken geleden.
-
- Speurneus
Pandora werd ook eeuwig en altijd besprongen toen ze nog niet gesteriliseerd was vanaf een paar weken voor ze de eerste keer loops werd, ik heb er heel wat hitsige heren vanaf getrokken. Ze rook kennelijk heel erg lekker, altijd, ook als ze niet, niet meer of nog niet loops was.
Vanaf een paar maanden na haar sterilisatie werd dit minder en inmiddels kan ze goed van zich afbijten en tolereert ze het gewoon niet meer.
Ook na haar sterilisatie merk ik nog aan Ramses en Pontus dat ze iets meer geinteresseerd zijn in haar doos rond de tijd dat ze normaal loops zou worden maar het is niet meer zo dat alle reuen er bovenop duiken.
Vanaf een paar maanden na haar sterilisatie werd dit minder en inmiddels kan ze goed van zich afbijten en tolereert ze het gewoon niet meer.
Ook na haar sterilisatie merk ik nog aan Ramses en Pontus dat ze iets meer geinteresseerd zijn in haar doos rond de tijd dat ze normaal loops zou worden maar het is niet meer zo dat alle reuen er bovenop duiken.
Groetjes van Brigitte & Zoo

Bedankt Marjolein, hij is top!

Bedankt Marjolein, hij is top!
-
- Speurneus
- Contacteer:
-
- Hele grote hondenneus
Roxy wordt ook vaak bereden. Dat vindt ze erg vervelend, maar ze is te zachtaardig om wat te doen. Ik haal zo'n mannetje er dan vanaf, of ik kijk naar zijn baasje met een blik van...doe er wat aan.
En dan is er dus 1 zo'n vervelende kerel bij ons in het bos die er niks aan doet. Met hem heb ik altijd bonje
En dan is er dus 1 zo'n vervelende kerel bij ons in het bos die er niks aan doet. Met hem heb ik altijd bonje